نشان دادن Java در Xml

narenj

Member
من میخوام که یک کد JAVA را در XML وارد کنم. کسی هست که کمک کنه؟

:nokte: در HTML از این دستور استفاده میکنم:
HTML:
<script src="myjava.js" language="javascript" type="text/javascript">
یا
<script src="myjava.js"></script>


ولی نمیدونم چرا تو XML جواب نمیده.


ممنون میشم اگر راهنمایی کنید
 
شما ظاهرا می خواهید مستقیما در XML از JavaScript استفاده کنید ولی این پردازشها استاندارد نیستند چون این نوع سند برای پردازش در Client Side نیست به عبارت دیگر XML نمی تواند به عنوان جایگزین XHTML عمل کند.


کدهای JavaScript از جمله اطلاعاتی هستند که ممکن است بدلیل تنوع نویسه ها در روند پردازش سند XML مشکل ایجاد کنند به همین دلیل آنها را به صورت زیر تعریف کنید:
کد:
<script>
<![CDATA[

var h ="<span>sample</span>";

]]>
</script>
 
آخرین ویرایش:

narenj

Member
pooyanmahdavi جان، میشه یه بیشتر توضیح بدی؟ آخه من هیچی از XML نمیدونم

لطفا یه کم بیشتر راهنمایی کن

ممنون
 
ببینید XML کاربردهای زیادی تقریبا در همه زمینه ها داره بستگی داره شما بخواهید چه کاربردی از آن داشته باشید اگر شرح بدید که قصد انجام چه کاری را با XML دارید من سعی می کنم در حد توان کمم جواب بدم ولی یک جواب کلی در زمینه کاربردهای "عمومی" XML اینه که این تکنولوژی برای جابجایی محتوای بانک اطلاعاتی بین چند برنامه و حتی چند کامپیوتر مختلف بهترین قالب محسوب می شه به عبارت دیگه تنها بانک اطلاعاتی هست که در VB, CSharp, VC++, Delphi, Java, PHP, JavaScript, Flash و هر زبان دیگه قابل پشتیبانیه وهمه به یک روش XML را می خونن و می نویسن برای مثال من قسمتی از اطلاعات بانک را به یک فایل XML کوچک می فرستم و با Flash اون را خونده و به صورت دکمه ها و عناصر گرافیکی در مرورگر نمایش می دم تا اطلاعات گرافیک Flash به صورت خودکار بدون نیاز به ویرایش در برنامه Flash تغییر کنند.
XML چيست؟
http://barnamenevis.org/forum/showthread.php?t=4596
 
آخرین ویرایش:

narenj

Member
من یه فایل دارم که به زبان XML هست و آخرین اخبار سایتم را نشون میده:
کد:
www.narenj.com/backend.php
و یه فایل دیگه هم دارم که به زبان JavaScript هست و مانند اون یکی فایل آخرین اخبار را نشون میده:
کد:
www.narenj.com/javabackend.php

حالا من میخوام توسط یکی از این فایل ها، در یک فایل XML دیگه این اطلاعات را به صورت کد HTML نشون بده


:nokte: :: به عنوان مثال اگر این کد را در فایل HTML قرار دهیم، در صفحه مورد نظر عنوان آخرین اخبار + لینک به خبر را نشان میدهد. حالا من میخوام همچین کاری را در یک فایل XML اجرا کنم

HTML:
<script src="http://www.narenj.com/javabackend.php" language="javascript" type="text/javascript">
یا
<script src="http://www.narenj.com/javabackend.php"></script>

نمیدونم تونستم منظورم را برسونم یا نه
 
اگر اشتباه نکنم شما قصد داری یک فایل در مسیر مثلا http://www.narenj.com/news.xml داشته باشی و اخبار را به صورتی قراربدی که مانند صفحه عادی قابل مشاهده باشه این کار از عهده استاندارد XML خارجه.

ببینید هر کدام از این دو نوع نمایش اخبار شما کاربرد جداگانه ای دارن که نیاز کاربر را تامین می کنن اگر کسی بخواد در صفحه HTML این اخبار را ببینه کد JavaScript اونا رو به همین روش که گفتید توی صفحه می ذاره و اگه بخواد از RSS اون استفاده کنه با Thunderbird این کار را انجام می ده ولی مطمئنا کسی نمی خواد اینا رو در XML ببینه! می خواد؟ به همین دلیله که هیچ سایتی XML را برای مشاهده عمومی کاربر نمی فرسته چون هیچ مرورگری XML را به صورت قابل فهم برای مشاهده عمومی نمایش نمی ده چه برسه به اینکه JavaScript های اون را اجرا کنه.

سعی کنید XML را به عنوان یک بانک اطلاعاتی در نظر بگیرید بهترین بانک اطلاعاتی از نظر پشتیبانی همه استانداردها و دردسترس بودن بیشترین ابزارها برای برنامه نویسان. متاسفانه یک اشکالی که در بعضی آموزشهای XML هست اینه که XML را جایگزین بعدی HTML و XHTML معرفی کردن که این صحیح نیست.

پس همونطور که شما نمی تونید یک بانک MySQL را مستقیما برای کاربر عادی بفرستید بانک XML هم مناسب بازدید کنندگان سایت شما نیست.

البته عذر می خوام اگر زیاد واضح نگفتم اگر کمکی از دستم بر بیاد من بازم در خدمتم.
 

narenj

Member
راستش من میخواستم برای سایتم یک Wap درست کنم که اشخاص بتونن از طریق موبایل هم آخرین اخبار سایتم را ببینن؛ و از اونجایی که زبان Wap همان Xml هست، میخواستم بدونم که میتونم با استفاده از یکی از 2فایلی که بهتون گفتم آخرین اخبار را نشون بدم یا نه
 
Wap همون Xml هست ولی با تگها وفضاهای نام از پیش تعریف شده و قابل شناسایی در دستگاههای کوچک. شاید شما بتونی کتابخانه ای برای تبدیل Rss به این فرمت Xml به زبان سرور خودتون پیدا کنی. هر چند به دلیل کوچک بودن فایل شما با اطلاعات کمی در مورد Wap با کدهای کوچکی نیز می تونی یک کتابخانه کوچک برای کاربرد خودت بنویسی.
موفق باشی
 

narenj

Member
خوب به نظر شما من چی کار کنم؟ ار چه دستوری استفاده کنم

همونجور که اول گفتم من Xml بلد نیستم

اگر امکانش هست راهنمایی کنید که من چی کار باید کنم

با تشکر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا