نرم شدن tracking

Mohammad.983

Active Member
دوستان من یک پلان لانگ شات از یک بیل برد دارم که دوربین روش حرکت پن داره
حالا می خوای جای خالی این بیل برد، یک پوستر بندازم
ما تراکینگ افتر افکت این کار رو می کنم
چهار گوشه بیل برد رو که قراره عکسم درونش قرار بگیره رو مشخص می کنم و ... باقی داستان
مشکلم اینه حرکتش خیلی نرم نمیشه
یعنی وقتی عکس جایگزین میشه یه کم توی قاب بیلبرد تکون تکون می خوره
راهی نداره حرکت رو نرم کرد تا حس شه دقیقا عکس به بیل برد چسبیده
پلاگین بهتری واسه تراکینگ وجود داره؟
ممنون میشم راهنمائیم کنید
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
هنگام نصب افترافکت یه نرم افزاری همراهش نصب می شه به نام موکا (mocha) . این نرم افزار کارش ترکینگ 2 بعدیه. شما به راحتی می تونی پوستر یا هر عکسی رو داخل بیلبرد بندازی. آموزش های موکا هم تو اینترنت زیاده. ترکینگ افتر افکت زیاد حرفه ایی نیست و کوچکترین موشن بلور ترکینگ رو خراب می کنه ولی تو موکا اینطوری نیست و شما خیلی حرفه ایی این کار رو خواهی کرد.
این هم یه عکس از محیط موکا
 

پیوست ها

  • mocha.jpg
    mocha.jpg
    20.6 کیلوبایت · بازدیدها: 40

Mohammad.983

Active Member
من یه سوال دیگه هم بپرسم
پلاگین خوب برای اتالوناژ که پیریست هم داشته باشه چیه
تصاویر خیلی بی روح هستند. می خواستم یکم شیکشون کنم
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
بله پریستی که دوستمون اشاره کردن مخصوص این کار هست ولی من به شخصه از پریست استفاده نمی کنم زیرا یه رنگ تخت روی تصیر می ندازه. بهترین نتیجه از اصلاح رنگ ور رفتن با levels , curves , tint , ramp و امثال اینهاست که خودت باید اونقدر تجربه لازم رو بدست بیاری تا بتونی حرفه ایی کالرگردینگ کنی. استفاده از پریست مثل سمی هستش که مانع از پیشرفت شما تو افترافکت می شه. توصیه می کنم خودت پریست بسازی.
به زودی لحظاتی کوتاه اخرین موزیک ویدیویی که ادیت کردم رو اینجا می زارم که اتفاقا تمام تلاش من اتالوناژ کار بوده. از هیچ پریستی هم استفاده نکردم.
 

M Like Mother

کاربر متخصص فیلم سازی
بله پریستی که دوستمون اشاره کردن مخصوص این کار هست ولی من به شخصه از پریست استفاده نمی کنم زیرا یه رنگ تخت روی تصیر می ندازه. بهترین نتیجه از اصلاح رنگ ور رفتن با levels , curves , tint , ramp و امثال اینهاست که خودت باید اونقدر تجربه لازم رو بدست بیاری تا بتونی حرفه ایی کالرگردینگ کنی. استفاده از پریست مثل سمی هستش که مانع از پیشرفت شما تو افترافکت می شه. توصیه می کنم خودت پریست بسازی.
به زودی لحظاتی کوتاه اخرین موزیک ویدیویی که ادیت کردم رو اینجا می زارم که اتفاقا تمام تلاش من اتالوناژ کار بوده. از هیچ پریستی هم استفاده نکردم.

سلام
بله درسته
اول باید بتونی خودت با افکت های نرمال کالر کارکشن رو خوب کار کنی

اما مثلا پلاگینی مثل mojo هم در نوع خودش بی نظیره و به نظرم تو هالیودد هم از اینها استفاده می کنند. یعنی یه آموزش دیده بودم که داشت می گفتم مثلا فلان فیلم رو با این کار کردند ( بخوانید با این هم کار کردند )

بدرود
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
Magic bullet mojo که خیلی خفنه و درش شکی نیست. تو یه سایت نظرسنجی انگلیسی می خوندم که پلاگین های mojo , look و trapcode particular محبوب ترین پلاگین های افترافکتند.
راستشو بخوای تو اصلاح رنگ فکر می کنم با همه ی این تنوع پلاگین ها و با همه ی علاقه ایی که به افتر دارم ، sony vegas و final cut pro یه چیز دیگست. به خصوص sony vegas. البته این نظر شخصیه , فقط تو کالرگردینگ منظورمه.
 

Mohammad.983

Active Member
بچه ها ممنون از راهنمائیتون. این موکا که عالی بود. نرم افزار یا پلاگین دیگه ای هم هست واسه تراکینگ؟ من این camera tracker رو نصب کردم ولی هیچی ازش نفهمیدم!!!
در مورد اتالوناژ هم magic bullet خیلی مفید بود.
یه سوال دیگه! با عرض شرمندگی البته!
ببینید من تصویری رو که می خواستم رو انداختم داخل بیلبرد. اما چون شارپ هستش خیلی تو ذوق میزنه. یه مقدار blur بهش دادم. هی... یکم بهتر شد. اما نمی دونم دقیقا چه فیلتر هایی باید روش بگذارم تا طبیعی شه.
در ضمن چطور میتونم گوشه های تصویری که گذاشتم توی بیلبرد رو نرم کنم؟
من ماسکش کردم و بعد فیدر دادم بهش. اما اون چیزی که می خوام نیست. توی افتر فیلتری هست گوشه های تصویر رو نرم کنه.
و شبیه حالتی شه که مثلا توی فتوشاپ دور یک عکس رو با hardness پاک می کنیم
 

Mohammad.983

Active Member

آقا هرچی سرچ می کنم فیلتری با چنین اسمی در افتر من وجود نداره
ورژنم هم 64 بیتیه.
مطمئنی اسمش همینه
البته من فیلتر Roughen Edge رو از دسته Stylize پیدا کردم. کارم رو راه انداخت
خیلی هم خوبه.
اما این که میگه توی افتر من که نبود
 

Mohammad.983

Active Member
دوستان این mocha سه تا خروجی میگیره
- supports RG warp and mocha import - cornet pin only
corner pin [supports motion blur]
transform data
این دو تای اول یه جورایی مثل همن
فرقشون توی چیه؟
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
تفاوت corner pin با transform data خیلی پیچیده تر از این حرفاست. در ظاهر یکی برای قرار دادن تصویر در یک محیط طراحی شده. یعنی تصویر داخل تلویزیون ، داخل بیلبورد یا داخل هر چیز. یعنی تصویری در چهارچوب که می بایست از corner pin استفاده کرد و دیگری برای زمانی هست که شما بخوای آبجکت وارد محیط کنی. مثلا یک متن رو بزاری وسط خیابون که در این حالت از transform data باید استفاده کرد. ولی یه نکته....
اینا همش تعریف اولیه هست و شما حتی برای قرار دان تصویر در محیط می تونی به جای corner pin از transform استفاده کنی. موکا در عین سادگی خیلی پیچیدست. برعکس بوجو و سینت آیس که در عین پیچیدگی خیلی ساده اند. در نهایت این بستگی به فوتیج تصویرتون داره که corner pin بگیری یا transform data . خیلی جالبه من یه مجله مطالعه می کردم به اسم motion vfx study که تو استاد بزرگ ترکینگ سر همین خروجی transform و corner pin data مجادله می کردند. در نهایت شرکت imageniersystem که موکا رو طراحی کرده اعلام کرده بود تفکیک این دو خروجی مولفه های تعریف شده نداره.
 

M Like Mother

کاربر متخصص فیلم سازی
دوستان این mocha سه تا خروجی میگیره
- supports RG warp and mocha import - cornet pin only
corner pin [supports motion blur]
transform data
این دو تای اول یه جورایی مثل همن
فرقشون توی چیه؟

سلام

اونی که RG داره برای خروجی یه پلاگین red giant است که تو افتر افکت نصب میشه و شما اطلاعات رو توسط اون پلاگین به فوتیج اعمال می کنی که مثلا کار رو راحت تر کرده که البته کلا نیازی نیست یعنی بدون اون هم میشه کار کرد

corner pin: اگه بخواهی یک فوتیج که چهار گوشه دار و ایضا پرسپکتیوش هم تغییر می کنه از این گزینه استفاده می کنه در این صورت باید تو موکا با استفاده از گزینه surface چهار گوشه کادر رو بهش بگی کجاست و البته دنگ و فنگ های داره وقتی ببری تو موکا که باید آموزش هاش رو ببینی. من یه آموزش تو سایت ایران ادیت دات کام گذاشتم در باره همین گزینه به زبان فارسی.

transform data: وقتی چهار گوشی نیاز نیست مثلا یکی داره دست تکون میده ( بای بای می کنه ) رو دستش میخواهی یه قلب بندازی که تکون بخوره یعنی فقط حرکت دست مهمه چون پرسپکتیو نداره و چهار گوشش مهم نیست
و از همین گزینه برای استبلایز کردن هم استفاده میشه البته تو موکای جدید فکر کنم گزینه جدا برای اینکار گذاشته . البته خودم موکای جدید رو ندارم که قطعی بگم.

بدرود
 

Mohammad.983

Active Member
تفاوت corner pin با transform data خیلی پیچیده تر از این حرفاست. در ظاهر یکی برای قرار دادن تصویر در یک محیط طراحی شده. یعنی تصویر داخل تلویزیون ، داخل بیلبورد یا داخل هر چیز. یعنی تصویری در چهارچوب که می بایست از corner pin استفاده کرد و دیگری برای زمانی هست که شما بخوای آبجکت وارد محیط کنی. مثلا یک متن رو بزاری وسط خیابون که در این حالت از transform data باید استفاده کرد. ولی یه نکته....
اینا همش تعریف اولیه هست و شما حتی برای قرار دان تصویر در محیط می تونی به جای corner pin از transform استفاده کنی. موکا در عین سادگی خیلی پیچیدست. برعکس بوجو و سینت آیس که در عین پیچیدگی خیلی ساده اند. در نهایت این بستگی به فوتیج تصویرتون داره که corner pin بگیری یا transform data . خیلی جالبه من یه مجله مطالعه می کردم به اسم motion vfx study که تو استاد بزرگ ترکینگ سر همین خروجی transform و corner pin data مجادله می کردند. در نهایت شرکت imageniersystem که موکا رو طراحی کرده اعلام کرده بود تفکیک این دو خروجی مولفه های تعریف شده نداره.

مرسی از توضیحت
واقعا موکا عالیه!
من بیلبور هایی رو که حتی در وسط حرکت لبه هاش با نور خورشید پوشیده می شد ترک کردم. یک ذره لرزش نداره
به بعضی ها نشون دادم باورشون نمی شد.
واقعا ممنونم ازتون بخاطر معرفی این نرم افزار

خواهش می کنم اگه جایی سری آموزشیش رو برای دانلود دیدید لینکش رو اینجا هم بگذارید

یه سوال هم بپرسم ممکنه مسخرم کنید
این minimize موکا کجاشه؟ :D
 

Mohammad.983

Active Member
سلام

corner pin: اگه بخواهی یک فوتیج که چهار گوشه دار و ایضا پرسپکتیوش هم تغییر می کنه از این گزینه استفاده می کنه در این صورت باید تو موکا با استفاده از گزینه surface چهار گوشه کادر رو بهش بگی کجاست و البته دنگ و فنگ های داره وقتی ببری تو موکا که باید آموزش هاش رو ببینی. من یه آموزش تو سایت ایران ادیت دات کام گذاشتم در باره همین گزینه به زبان فارسی.

بدرود

lممنون از توضیحت
درضمن آموزشتم عالی بود
 

جدیدترین ارسال ها

بالا