افزونه نرم افزار امنیت سیستم ، ساخته شده با mmb

arash-mmb-tz

Active Member
با سلام.

شما می دانید که اکثر ویروس ها با فایل Autorun.INF اجرا می شوند. خیلی از کاربران برای اینکه این فایل اجرا نشود ، اوتوران ویندوز را غیر فعال می کنند

قبل از اجرای برنامه ، اوتوران ویندوز را غیر فعال کنید و پس از اجرای برنامه ، دیگر هر سی دی یا فلشی که وارد دیسک کنید ، پنجره ای در بالای مانیتور ظاهر می شود.

اگر فلشی وارد سیستم کنید ، خودش به طور اتوماتیک فایل Autorun.INF را شناسایی کرده و می گوید که ویروس دارد و برای سی دی ، اوتوران را پخش می کند.

من سورس این برنامه رو گذاشتم تا از امنیت این نرم افزار اطمینان کامل حاصل نمایید.

طی سوالاتی که در انجمن مطرح کردم ، این برنامه مشکلی برای سیستم به وجود نمی آورد. (اگه دوست داشتید می تونید اونو تو Startup قرار دهید تا هروقت ویندوز اجرا شد ، این برنامه هم اجرا شود)

امید وارم این برنامه برای شما مفید باشد ( سعی کنید وقتی که برنامه Open می شود ، هیچ سی دی یا فلشی به سیستم وصل نشده باشد)

12-19-2013 5-45-45 PM.png
 

پیوست ها

  • Autoplay.zip
    249.3 کیلوبایت · بازدیدها: 234
آخرین ویرایش:

Singular

Active Member
برنامه جالبی هست

فقط باید طوری باشه
وقتی که تشخیص داد فایل اتوران هست
با کلیک فایل اتوران را پاک کنید و چک کنه اگر پاک شده پوشه فلش رو باز کنه

اگه پاک نکرد دوباره اقدام به پاک کردن کنه


نکته : تا اتوران رو پاک نکرد باز نکن فلش رو
 

arash-mmb-tz

Active Member
من سورس رو گذاشتم ، شما می تونید هر چیزی که دلتون بخواد بهش اضافه کنید !
 

Singular

Active Member
این برنامه یک مشکلی که داره اینه
اگر برنامه اجرا کنیم وقتی یک فلش وصل میکنیم شناسایی میکنه و پنجره این برنامه نمایش داده میشود

حال اگر فلش بکنیم و دوباره وصل کنیم دگ پنجره برنامه نمایش داده نمیشه....
دوست عزیز یا دوستان میتونید این مشکل رو حل کنید که هر بار فلش متصل میشود پنجره برنامه نمایش داده شود
و اینکه اگر ویروس اتوران تو فلش بود بتوانیم ان را پاک کنیم....
 

m javad

کاربر متخصص
گر فلشی وارد سیستم کنید ، خودش به طور اتوماتیک فایل Autorun.INF را شناسایی کرده و می گوید که ویروس دارد و برای سی دی ، اوتوران را پخش می کند.
چطوری بررسی میکنه که ویروس داره یا نه؟؟؟ مگه ویروس تو اون فایله اتورانه؟!!!!!!
برنامه میتونه مفید باشه ولی ارتباطی به ویروس یابی و شناساییش نداره و تازه میتونه کمک کنه به اجرای اون برنامه مخرب
 
آخرین ویرایش:

arash-mmb-tz

Active Member
چطوری بررسی میکنه که ویروس داره یا نه؟؟؟ مگه ویروس تو اون فایله اتورانه؟!!!!!!
برنامه میتونه مفید باشه ولی ارتباطی به ویروس یابی و شناساییش نداره و تازه میتونه کمک کنه به اجرای اون برنامه مخرب

خیر آقای پرستگاری. اولا همه ی ما می دونیم که ویروس ها اتوماتیک اجرا می شن. و رئیس اصلی همه ی این کارا Autorun.INF هستند. خب حالا Autorun.INF در سی دی طبیعیه. مثلا وقتی سی دی یا دی وی دی وارد می شه ، یک فایل به طور اتوماتیک باز می شه که در این اپلیکیشن در مورد نرم افزار یا بازی یا هرچیز دیگر درون اون دیسک می گه. اما اگر فایل Autorun.Inf در فلش باشه ، یعنی یک اپلیکیشن سعی می کنه خودشو تو کامپیوتر اجرا کنه و چون فلش در هر زمان می شه توش فایل یا فولدر ریخت ، ویروس ها می تونن خودشون رو در داخل اون بریزند. هدف این برنامه ی من اینه که این برنامه سعی می کنه اوتوران های داخل سی دی رو شناسایی و پخش کنه و اوتوران های داخل فلش رو پخش نکنه و اخطار بگه. البته من گفتم که قبل از استفاده از این نرم افزار ، باید اوتوران ویندوز رو غیر قعال و سپس از این برنامه استفاده کنند . من نمی گم که همه ی ویروس ها رو شناسایی می کنه. من گفتم عامل اصلی انتقال ویروس به کامپیوتر که AutoRun.INF هست رو رو شناسایی و اعلام خطر می کنه.

ممنونم که نظر داده اید.
 

m javad

کاربر متخصص
اولا همه ی ما می دونیم که ویروس ها اتوماتیک اجرا می شن
مطمئنید؟؟
من نمی گم که همه ی ویروس ها رو شناسایی می کنه. من گفتم عامل اصلی انتقال ویروس به کامپیوتر که AutoRun.INF هست رو رو شناسایی و اعلام خطر می کنه.
فقط اعلام خطر میکنه؟ یعنی چیزی رو بررسی نمیکنه و تنها میگه که یه برنامه قراره اجرا بشه (چه ویروس و چه غیر ویروس)؟؟ من برنامتون رو اجرا نکردم براهمین میپرسم
البته میتونید پاسخ ندید. من چون قانع نشدم باز سوال پرسیدم
 

arash-mmb-tz

Active Member
اول اینکه مثلا من اگه فلشی رو وارد سیستم کنم ، بدون اینکه خودم بدنم اجرا می شه(اکثر ویروس ها اینطورسه) این کار فایل Autorun.INF اون رو انجام می ده. خب حالا من در پست اول گفتم که اوتوران ویندوز رو به طور کل غیر فعال کنید. اگه این کار انجام بشه دیگه اگر من یک سی دی و فلشی وارد سیستم کنم ، هیچ پیغامی مبنی بر پخش کردن اتومانیک پخش کردن برنامه نوشون نمی ده . ولی در عوض ویروس ها اتوماتیک اجرا نمی شن. حالا این برنامه کمک می کنه که اگر فلش یا سی دی اجرا شد ، یک Notification در بالای صفحه مثل ویندوز 8 اجرا بشه که یک فلش یا یک سی دی اجرا شده. اگه فلش به کامپیوتر وصل شه به کاربر نشون می ده که یک فلش به سیستم وصل شده و دیگه این برنامه Autorun.INF به عنوان ویروس می شناسه. و برای سی دی هم ، اطلاعات درون Autorun.INF رو می خونه و اگه فایلی در اون تعریف بشه ، به طور اوتوماتیک برنامه رو Run می کنه. من فایلی که پیوست کردم ، سورس توش گذاشتم. خودتون برنامه نویسی های توشو ببینید. حالا من یک مثال می گم. یک ویروسی جدید مثلا درست شده و این ویروس خودشو به طور اتوماتیک پخش می کنه. وقتی کاربر فلش رو به سیستم وصل می کنه ، دیگه در این جا مهم نیست که کاربر حرفه ای باشه یا غیر حرفه ای. ویروس خودشو اجرا می کنه و در صورت لزوم ، خودشو تو C:\Windows\System32\drivers کپی می کنه که حتی تو SafeMode هم تو استارت آپ پخش شه. حالا اگه شما اتوران ویندوز رو غیر فعال کنید ، این اتفاق نمی افته ولی در عوض ، اگه فلش یا سی دی رو به کامپیوتر وصل کنید ، دیگه باید از طریق My Computer برید و پخشش کنید. و این برنامه هدفش اینه که اعلام می کنه که فلش یا سی دی به کامپیوتر وصل شده و بعد از این کار ، فایل Autorun.INF رو در فلش یا سی دی شناسایی می کنه. ( یه ویروسی تو مدرسه مون شیوع پیدا کرد که تاحالا همچین ویروسی رو ندیده بودم . بعد گفتم لاقل کامپیوتر هایی که ویروسی نشده بودند ، الوده به این ویروس نشن که به طور اتوماتیک هم اجرا می شد که مجبور شدم که این برنامه رو درست کنم و گفتم این برنامه رو رو انجمن هم بزارم تا بقیه دوستان ازش استفاده کنن. اگه این برنامه موجب اذیت و ازار شما می شه ، من نمی گم که حتما دانلود کنید)

امید وارم منظور من رو متوجه شده باشید
 

Singular

Active Member
سلام
این برنامه فقط قابلیت شناسایی یک فلش رو دارد و اجرا میشود


به عنوان مثال شما یک فلش وصل کنید برنامه اجرا میشود.. و وارد فلشتان میشوید
حال در حالی که اون فلش وصل است یک فلش دیگر هم وصل کنید..میبینیدکه هیچ اتفاقی نمی اتد... (برنامه کار نمیکند )

باید به برنامه دستور بدیم که آخرین فلشی که متصل شده است رو به ما بده
در این مورد اگه میشه توضیح هم بدید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا