نرمال مپ از مادباکس به 3دی مکس

amir989

Member
وقتی نرمال مپ رو از مادباکس خروجی میگیرم برای مکس، هم کار تو خود مادباکس خراب میشه. هم خروجی اصلا خوب در نمیاد. Uv هم کاملا درسته. کسی میدونه مشکل از کجاست؟؟!؟؟!
 
والا کاری که من می کنم در بالاترین Level یک خروجی Normal Map میگیرم و از مدلم چند Level پایین تر خروجی OBJ میگیرم و بعد در Max مدل رو Import میکنم و از طریق متریال Normal Map عکسی که خروجی گرفتم رو به مدلم معرفی می کنم.
این کار رو میکنم خوب میشه.
دیگه نمیدونم چه قدرش رو درست میرم یا غلط.(شاید ما کجا و بقیه کجا)
دوستان راهنمایی کنید.
 

amir989

Member
من همین که نرمال رو خروجی میگیرم خودش کار رو خراب(نه خیلی) می کنه. با بقیه مراحل مشکل ندارم.
 

2error

Member
سلام
احتمالا خروجی نرمال مپتون در مادباکس برعکس مکس هست ... هنگام ذخیره نرمال مپ مپ رو جابجا کنید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
مشکل شما در Ray Casting فردا اگر برسم راهنماییتون میکنم .
 

amir989

Member
آخ. اگه این کار رو بکنید که عالی میشه. اگر وقت نمی کنید لطفا یک آموزش برای نرمال تو مادباکس معرفی کنین لطفا. خیلی سرش گیر کردم. ممنون:rose:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
آخ. اگه این کار رو بکنید که عالی میشه. اگر وقت نمی کنید لطفا یک آموزش برای نرمال تو مادباکس معرفی کنین لطفا. خیلی سرش گیر کردم. ممنون:rose:

آخه فردا شاید نباشم اگر بودم چشم ، حتمی دریق نمیکنم ، مودباکس بهترین سیستم نرمال رو داره !
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام ، بله مودباکس خیلی قسمت های برتری نسبت به زیبراش داره مثل PTEX و Normal گیری که از XNormal هم که قوی تره ، خب مشکل شما احتمالا از ری کستینگ هست ، اگر میشه یک عکس از هر دو مدل که یکی HQ و یکی LQ هست و نرمال خروجی بگذارید تا بهتر راهنمایتون کنم .
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خواهش میکنم ، لطفا عکس حروجی نرمال هم بگذارید
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
بله مشک شما خیلی سادست کافیه این دو گزینه رو تغییر بدید به شکل زیر :

312.jpg

شما فضای ری کستینگ رو روی World Space تنظیم کردید این نوع نرمال مپ برای بامپ ها وکتور و بیشتر WorldXYZ طراحی میشوند اما نرمالی که شما نیاز دارید Tangent هست که باید مشخص کنید .
در ضمن اگر برای تریدی مکس نیاز دارید حتما تریدی مکس رو انتخاب کنید در غیر این صورت برجستگی ها تورفته میشوند و تورفتگی ها برجسته و دلیلش بر عکس شدن محور و کانال سبز و Y هست .
موفق باشید
 

پیوست ها

  • 312.jpg
    312.jpg
    16.2 کیلوبایت · بازدیدها: 3

amir989

Member
ممنون. راستش world space تو مکس از همه بهتر نتیجه میده. با این حال بعد از گرفتن خروجی نرمال به روش شما مادباکس به صورت اتوماتیک این کار رو میکنه با آبجکت که نتیجه تو مکس به همین شکل هستش.Untitled.jpg
 

amir989

Member
تازه تو مکس اگه از لایت های وی ری استفاده کنم که دیگه نتیجه تخیلی هم میشه :))))
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
بله ، مشکل کمی از World Space ــه ، همیشه از Tangent استفاده کنید برای ویری ، ولی مشکل شما تو عکسی که دادید از Padding هست در UV کار ، موقع سابدیواید کردن یووی هارو Smooth کردید ؟
این کار تنها مشکلش از یووی اون هست ، عمل نرمال گیری به درستی انجام شده ...
 

amir989

Member
نه. این کار رو نکردم. از مکس باید انجامش بدم یا مادباکس؟ از کجاشون؟ تو unwrap مکس که ندیدم همچین چیزی رو.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا