نحوه کالیبره کردن مانیتور

DIMO

Active Member
سلام به تمامی دوستان،
اول از همه تسلیت میگم ایام عزاداری امام حسین رو به تمامیه دوستان و امیدوارم حال و احوالتون خوب باشه.... همونطور که از اسم تاپیک پیداست اینجا میتونید با نحوه کالیبره کردن مانیتور آشنا بشید...امیدوارم مورد استفاده هیچ کس قرار نگیره.....چون این کار برای زمانیه که رنگ و نور مانیتور بهم بخوره،ولی ممکنه در طول زمان مورد استفاده اندکی از دوستان قرار بگیره......



1-مطمئن شوید که هیچگونه انعکاس یا درخشندگی در سطح صفحه مانیتورمشخص نباشد.هرگونه لامپ و پنجره بخصوص درجه های مختلف تیرگی که در صفحه مانیتور منعکس میشود از دیدن دقیق هر تصویر جلوگیری میکند.بهترین نورپردازی برای محیط های سه بعدی،تاریکی و روشنایی نسبی اتاق همراه با مقدار کمی نوردر پشت مانیتورمی باشد.

2-مطمئن شوید که میتوانید به صورت کامل طیف رنگ سیاه تا سفید را مشاهده کنید.برای شروع شما باید به
صورت واضح فرق بین درخشندگی و تاریکی در مستطیل های این تصویر را مشاهده کرده و بتوانید اعداد 1 تا 8 را درقسمت تاریک و روشن تصویر زیر قرائت کنید.

grayscale.gif

3- gamma مانیتور خود را برسی کنید.با فاصله از صفحه مانیتور خود به صفحه نگاه کنید،می بایست میزان درخشندگی فضای وسط تصویر زیر و نواحی اطراف آن،که به صورت لبه های خطی هستند یکی باشند.

gammatest.gif

4-تصویر پس زمینه Desktop و رنگ پس زمینه را به خاکستری خالص یا سیاه تغییر دهید.درخشندگی رنگ ها در مانیتور شما می بایست کار شما را به صورت مختلف از آنچه قبلاً مشاهده میکردید به شما نمایش دهند.

اگر تو ترجمه هم مشکلی دیدید خوشحال میشم بهم بگین

منبع: www.3drender.com


پیروزباشید
 

جدیدترین ارسال ها

بالا