نحوه کار با نرم افزار waze

vafa11

New Member
در ابتدا بهتر است توضیح کوتاهی در مورد فواید مسیریابی و دلیل محبوبیت این مسیر یاب waze ذکر کنیم .

  • مسیریابی و جستجو مسیر به صورت کلاسیک یا پرسجو از دیگران یا به خاطر سپردن یا یادداشت در شرایط امروزی که سرعت و دقت مهم ترین وزنه کاری شده نیاز هست وجود داشته باشد ، خصوصا برای رانندگان و تاکسی های پیوسته در مسیرهای درخواستی توسط مشتریان با مسیریاب ها میتوانند کمترین اتلاف وقت کاهش مصرف بنزین و آرامش در سفر و همچنین مسیر های ترافیکی متوجه بشوند و از مسیرهای بهتری برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.
  • گروهی دیگر از کسانی که مسیریاب ها برایشنا مفید هست کسانی که با وسایلی همچون اتوبوس و دوچرخه و… استفاده می کنند از مسیر های مناسب مربوط به همان وسیله و همچنین انتخاب خط اتوبوس بهتر که کمترین زمان به مقصد برسد را انتخاب کنند.


نحوه کار با نرم افزار waze و دلیل محبوبیت آن در ایران
این نرم افزار با قابلیت های بسیار جالب خود توانسته جای نرم افزارهای محبوب جهانی همچون GooGle Map که بر روی اکثر گوشی ها نصب شده هست بگیرد !

چند دلیل پر رنگ و پر ارزش نام میبریم :

اطلاع دادن کسانی که توسط شما مسیری رو طی کردن و دوربین های کنترل سرعت و پلیس هایی که در مسیر هستند را دیدن و با نرم افزار فقط یک لمس کوچک ثبت کردن موقعیت خود را و باعث شده شما زمانی که نزدیک آن مسیر می شوید از وجود حتمی پلیس یا دوربین کنترل سرعت مطلع بشوید .

و همچنین مسیر های ترافیک دار و مسیر های نامناسب مانند ریز کوه و بهمن یا تصادف و حوادثی دیگر که باعث مطلع شدن دیگران قبل از رسیدن به آن موقعیت می شود .

این نرم افزار رایگان می باشد و برای دانلود کافیه از مارکت معتبر همچون GooglePlay برای Android و مارکت AppStore برای IOS نرم افزار Waze تایپ کنید و نسخه انگلیسی که معمولا ابتدا جستجو شما دیده می شود را دانلود کنید حجم تقریبی ۵۰ مگابایت می باشد .

حالا میخوایم با توضیحات ساده و قدم به قدم نحوه شروع و کار با نرم افزار Waze در اختیارتون بذاریم :

  • نصب پس از دانلود
  • سپس اجرای نرم افزار ( توجه داشته باشید حتما نیاز هست Gps شما فعال باشد و اما نیاز به اینترنت نمی باشد البته اولین باری که وارد نرم افزار می شوید باید اینترنت داشته باشید تا تنظیمات بروز رسانی و نصب شود .)
  • پس از اجرای نرم افزار نیاز امکانات نسخه ای که نصب کردید و همچنین محبوب ترین امکانات نرم افزار را نشان می دهد ، سپس بر روی Get started لمس کرده
  • قوانین و شرایط نرم افزار مطالعه یا Accept به معنای پذیرفتن را لمس کرده
  • وارد نرم افزار شدیم حالا اجازه دسترسی به Gps یا موقعیت شما باید بدهید تا مبدا مشخص شود یعنی دقیقا الان کجا هستید .
  • بعد چند لحظه موقعیت شما نمایان می شود حالا با لمس ذره بین سمت چپ میتوانید مقصد مدنظر خود را جستجو کنید ، بعدا که چند مقصد جستجو کردید مقصد هایی که قبلا جستجو کردید را زیر همین کادر جستجو میتوانید مشاهده کنید تا اگر یکی از آنها مقصد مدنظرتون هست فقط کافیه انتخاب کنید تا مقصد شما تایین شود.
  • حالا مقصد شما نمایان شد کافیه برای شروع بر روی Gonow که سمت راست می باشد لمس کرده تا مسافت و زمان رسیدن به آن مسیر را ببینید و در همین راستا میتوانید مسیری که مشخص شده هم مشاهده کنید
  • بر روی نقشه دو علامت مهم دیده میشود یکی مقصد که با فلش ابی رنگ می باشد . و دیگری پرچم سفید سیاه که به معنای پایان مسیر می باشد .
  • سمت چپ سرعت شما که بر اسا س کیلومتر هست میتوانید مشاهده کنید .
  • سمت راست شما دکمه نارنجی رنگی هست که ابزارهای کاربردی و ارزشمند این نرم افزار قرار دارند .
  • هرکدام از این موارد میتوانید جهت معرفی وضعیت مسیر فعلی خود برای دیگران استفاده کنید همچنین دیگران با همین روش باعث می شوند که همه از اطلاعات واقعی و حقیقی مطلع باشند قبل از رسیدن به آن مسیر هشداری دریافت کنند یا نمادی مانند عکس پلیس یا دوربین کنترل سرعت یا تصادف یا ترافیک یا هرگونه حادثه مثل ریزش کوه یا بهمن و … مطلع بشوند .
چند امکان مفید دیگر این نرم افزار نام میبریم :
  • قابلیت تشخیص زمان و زمینه نرم افزار از سفید به مشکی در زمان غروب تا ابتدای طلوع خورشید
  • فارسی بودن تمام مکان های داخل نقشه با جزییات کامل
  • جستجو بر اساس نزدیک ترین خدمات مورد نیاز شما ، مثلا پمپ بنزین، رستوران ها
  • پس از جستجو به طور مثال پمپ بنزین تمامی پمپ بنزین ها بر اساس نزدیک ترین به شما نشان می دهد ، حال شما میتوانید به دیگران اشتراک بذارید مثلا به خانواده ای دیگر که با شما همراه هستند با لمس Send
  • و همچنین میتوانید مورد علاقه خود یا Favorite قرار دهید
  • و همچنین میتوانید در حالی که شما در منطقه دیگری هستید شروع یا مبدا را آن پمپ بزنین قرار داده و مقصد را مکانی دیگر فایده این کار این هست که اگر کسی از دوستان شما یا خانواده شما در پمپ بنزین هست و نیاز هست راهی مناسب پیدا کند تا به شما یا هر مکان دیگر برسد با این روش مسیریابی کرده و مسیر بدست آمده را به دوستان خود اشتراک میذارید
  • این نرم افزار تنظیمات گسترده ای هم قرار داده که با استفاده علامت چرخ دنده میتوانید به قسمت تنظیمات نرم افزار waze وارد شده و تغییراتی همچون صدا و علائم و حالتی همچون هشدار کودک ، کاهش مصرف باتری،نمایش نقشه به صورت ۳ بعدی یا ۲ بعدی
و موارد دیگر

در انتها تذکر داده شود که هر نرم افزاری بستگی به نیاز و شرایط هر کاربری محبوبیت پیدا می کند اما در شرایط اجتماعی مانند راننده گان تاکسی ها نرم افزارهایی بهتر هستند که محبوبیت بالایی مانند Waze داشته باشند و اما کسانی که با تنظیمات و محیط غیر فارسی آن کار کردن مشکل دارند پیشنهاد میکنیم از نرم افزار های فارسی مسیریاب استفاده کنند . برای آشنایی با دیگر ترفندهای اینترنتی روی لینک مورد نظر کلیک کنید و یا در سرچ صفحه ی نخست نودی عنوان مورد نظر خود را جست و جو نمایید .
 

Netlog

Member
نرم افزار خیلی خوبیه
فقط مشکلش اینه که از داخل گوگل پلی به صورت پیش فرض نمیشه دانلودش کرد
 

جدیدترین ارسال ها

بالا