نحوه فعال و غیر فعال کردن کالر آیدی تلفن پاناسونیک

tehranpanasonic

New Member
یکی از امکانات ساده به کار رفته در تلفن‌ های پاناسونیک، کالر آیدی است که تقریبا همه با آن آشنا هستند. اما عدم آشنایی با روند فعال سازی و غیر فعال کردن آن می‌تواند برای خیلی از افراد ناآشنا باشد. نحوه فعال و غیر فعال کردن کالر آیدی تلفن پاناسونیک بسته به نوع و مدل آن در دفترچه راهنمای این محصولات ذکر شده است. اما در صورتی که به این دفترچه دسترسی ندارید، مطلبی که برای شما آماده کردیم به صورت مفصل می‌ تواند به حل این مشکل کمک کند. در ادامه این مطلب از سایت تهران پاناسونیک قصد داریم ابتدا کمی مفهوم کالر آیدی را برای شما باز کنیم و سپس نحوه فعال و غیر فعال کردن کالر آیدی تلفن پاناسونیک معمولی و سانترال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

منظور از کالر آیدی چیست


منظور از کالر آیدی چیست؟​

یکی از سیستم‌ های مهم به کار رفته در تلفن‌ های امروزی کالر آیدی است. وظیفه این قسمت زمانی برای ما روشن خواهد شد که تلفن پاناسونیک زنگ میخورد و اطلاعات تماس گیرنده نمایش داده می‌ شود. البته باید در نظر داشته باشید که سیستم کالر آیدی زمانی جوابگو است که تماس گیرنده و تلفنی که زنگ می خورد، هر دو دارای کالر آیدی باشند. در صورتی که تلفن تماس گیرنده فاقد کالر آیدی باشد، خواهید دید که نمایشگر عبارتی مانند out of area را نمایش خواهد داد. در ضمن اگر تماسی از نهاد‌های امنیتی نیز داشته باشید، به دلیل این که آنها از خطوط امنیتی استفاده می‌ کنند؛ روی نمایشگر خود ممکن است حرف P را مشاهده کنید. خطوط تلفنی ایران سالهاست که دارای امکانات کالر آیدی هستند و همین به دارندگان تلفن‌ های جدید مانند محصولات پاناسونیک اجازه می‌ دهد که بتوانند در زمان زنگ خوردن گوشی، ساعت تماس و شماره تلفن تماس گیرنده را در اختیار داشته باشند.

فعال سازی کالر آیدی تلفن پاناسونیک​

فعال سازی کالر آیدی تلفن پاناسونیک


زمانی که تلفن‌ های ساده پاناسونیک شروع به زنگ خوردن میکنند، بعد از زنگ اول و دوم صدای بوق کوچکی خواهید شنید. بعد از این صدا است که شماره تماس گیرنده و اطلاعات دیگری مانند تاریخ و ساعت تماس تلفنی ارسال شده و روی نمایشگر نشان داده می‌ شوند. روشی که در ادامه با شما در میان می‌ گذاریم مخصوص تلفن پاناسونیک بی سیم است. ممکن است بسیاری برای راه اندازی امکانات سراغ مرکز تعمیرات تلفن پاناسونیک بروند، اما بهتر است بدانید که به این کار نیازی نیست و با انجام مراحل زیر به راحتی می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید.

  • ابتدا دکمه menu را فشار دهید
  • سپس بعد از فشار دادن دکمه # عدد ۱۶۲ را در صفحه کلید تلفن وارد کنید.
  • بعد از آن با استفاده از کلید‌های پایین و بالا به گزینه‌ های on و off خواهید رسید که می‌ توانید با استفاده از آنها کالر آیدی تلفن پاناسونیک را فعال یا غیرفعال کنید.
  • بعد از انتخاب یکی از موارد گفته شده، برای ذخیره سازی تغییرات گزینه save را انتخاب نمایید.
  • در قدم بعدی برای تنظیم کردن کالر آیدی روی نمایشگر گوشی گزینه handset و برای تنظیم کالر آیدی روی نمایشگر پایه گزینه base unit را انتخاب نمایید.
  • در مرحله نهایی نیز برای اتمام عملیات و خارج شدن از محیط تنظیمات، دکمه off تلفن پاناسونیک را فشار دهید.

کالر آیدی تلفن سانترال پاناسونیک​

یکی از امکانات مهمی که همواره باید در تلفن‌ های سانترال پاناسونیک با آن دسترسی داشته باشید، کالر آیدی می‌ باشد. روند فعال سازی کالر آیدی تلفن پاناسونیک معمولی ساده‌ تر از تلفن‌ های سانترال است. برای این کار باید سراغ مراکز معتبر تعمیرات تلفن پاناسونیک و ارائه خدمات این محصولات بروید تا روند فعال سازی کالر آیدی توسط تکنسین‌ های متخصص انجام شود. همچنین فراموش نکنید که انجام این کار به صورت خودسرانه می‌ تواند باعث بروز خسارات و خرابی در بخش‌ های مختلف سیستم تلفن پاناسونیک سانترال شود.

اولین موردی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که زمان خرید تلفن از مراکز فروش تلفن پاناسونیک، حتماً محصولاتی که دارای قابلیت کالر آیدی هستند را انتخاب کنید. البته در خصوص تلفن پاناسونیک سانترال کالر آیدی ساختار متفاوتی دارد و برای راه اندازی این سیستم باید تجهیزات بیشتری در اختیار داشته باشید. همچنین تنظیمات انجام شده بر روی دستگاه سانترال یا PBX پیچیده‌تر بوده و افرادی که در این زمینه اطلاعات و تجربه خاصی دارند باید نسبت به فعال سازی آن اقدام کنند.

فعال سازی کالر آیدی انواع تلفن پاناسونیک سانترال​

برای بررسی فعال سازی کالر آیدی تلفن پاناسونیک سانترال بهتر است که ابتدا انواع محصولات را بهتر بشناسیم. تلفن‌ های سانترال پاناسونیک به دو دسته پرظرفیت و کم ظرفیت تقسیم می‌ شوند که روند فعال سازی کالر آیدی برای هر کدام از این موارد متفاوت خواهد بود. در ادامه توضیحاتی در خصوص فعال سازی کالر آیدی در تلفن سانترال پاناسونیک با ظرفیت کم خواهیم داد. فعال سازی کالر آیدی بر روی تلفن پاناسونیک سانترال با ظرفیت کم که در مجموعه‌ های متوسط و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به شرح زیر است:

  1. ابتدا باید کارت جداگانه کالر آیدی را خریداری کنید. در نظر داشته باشید که برای هر سه عدد خط شهری وصل شده به تلفن سانترال به یکی از این کارت‌ ها نیاز خواهید داشت. عوامل معتبر فروش تلفن پاناسونیک و تجهیزات مختلف مربوط به این محصولات می‌ توانند این کارت‌ها را در اختیار شما قرار دهند. هر کدام از کارها به صورت پیشفرض از ۸ خط داخلی و سه خط شهری پشتیبانی می‌ کنند.
  2. نصب کارت کالر آیدی: برای نصب این کارت‌ ها باید درب سانترال پاناسونیک برداشته و پیچ‌ های آن را باز کنید. سمت چپ برد مرکزی تلفن سانترال جای خالی سه کارت مشاهده می‌ شود که به ترتیب کارت‌ های مورد نظر برای کالر آیدی را از سمت چپ جایگذاری کنید.
  3. در قدم بعدی تنظیمات مربوط به راه اندازی کارت کالر آیدی سانترال پاناسونیک باید توسط افراد متخصص انجام شود و عیوب احتمالی این سیستم برطرف گردد.
فعال سازی کالر آیدی


فعال سازی کالر آیدی روی سانترال پاناسونیک پرظرفیت​

فعال سازی کالر آیدی روی تلفن پاناسونیک سانترال پرظرفیت که برای مجموعه‌ های بزرگ مورد استفاده قرار می‌ گیرد، روندی متفاوت دارد. پر استفاده‌ ترین سانترال‌ های پاناسونیک مدل‌ های TDA و TDE به همراه تلفن‌ های تحت شبکه NS می‌ باشند. برای خرید این دستگاه نیز باید تجهیزات جانبی به عنوان ماژول کالر آیدی را خریداری کنید. بر خلاف نمونه‌ های کم ظرفیت این ماژول روی دستگاه نصب نخواهد شد و روی کارت خط شهری قرار داده می شود. در این محصولات برای هر ۸ خط شهری در نظر گرفته شده، به یک ماژول کالر آیدی نیاز دارید. روند فعال سازی این سیستم نیز پیچیدگی‌ های سخت افزاری و نرم افزاری خاص خود را دارد؛ به همین دلیل باید حتماً به افراد متخصص و آموزش دیده سپرده شود.

سخن نهایی​

امیدواریم که تا اینجای کار متوجه نحوه فعال و غیر فعال کردن کالر آیدی تلفن پاناسونیک شده باشید. برای اینکه در زمان استفاده از چنین امکاناتی به مشکل بر نخورید، پیشنهاد می‌ شود سراغ عوامل معتبر فروش تلفن پاناسونیک بروید. همچنین برای فعال سازی کالر آیدی تلفن سانترال پاناسونیک نمایندگی‌ ها و مراکز تعمیرات تلفن پاناسونیک می‌ توانند خدمات لازم را در اختیار شما قرار دهند. انجام هرگونه اقدام خودسرانه در خصوص راه اندازی کالر آیدی تلفن پاناسونیک سانترال باعث می‌ شود بخش‌ های مختلف این سیستم‌ ها آسیب ببینند. پس در چنین شرایطی از انجام اقدامات خودسرانه خودداری نمایید و سراغ افراد متخصص بروید. در ضمن برای طرح سوالات خود و اطلاع از سایر جزئیات مربوط به نحوه فعال یا غیرفعال کردن کالر آیدی تلفن پاناسونیک می‌ توانید با متخصصین ما تماس حاصل فرمایید.

تعمیرات تلفن پاناسونیک
 

جدیدترین ارسال ها

بالا