نحوه شناسایی انواع بی اختیاری

mirzaee66

New Member
انواع مختلفی از علائم بی اختیاری ادرار وجود دارد که اغلب به درمان های مختلفی نیاز دارند. در اینجا چند نوع رایج برای شناسایی شما وجود دارد که ممکن است از آن رنج ببرید. easylife.ir

بسیاری از افراد مسن از بی اختیاری ادرار رها می شوند که عبارت است از آزاد شدن ادرار غیر ارادی به دلیل بیش فعالی مثانه. بسته به نوع بی اختیاری ، ممکن است نشت جزئی یا تخلیه کامل محتوای مثانه وجود داشته باشد. افرادی که از بی اختیاری ادرار رنج می برند اغلب ناراحتی جسمی زیادی را تجربه می کنند و بنابراین ترجیح می دهند بیشتر اوقات در توالت بمانند. خیس کردن لباس یا تختخواب خجالت آور است و هیچ کس نمی خواهد از این طریق عبور کند ، بیرون رفتن برای عموم مردم در فضای عمومی برای آنها امری است که ترجیح نمی دهند. این می تواند برای بدن و ذهن در دراز مدت بسیار ناسالم باشد. از این رو ، مهم است که نوع بی اختیاری را که دارید شناسایی کنید و سپس اقداماتی را شروع کنید که می تواند به بهبود شما کمک کند. شما با بی اختیاری خفیف می توانید آن را در خانه با یک رژیم غذایی مناسب و چند تغییر در شیوه زندگی بهبود دهید اما در موارد شدید ، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید.

در اینجا انواع مختلف بی اختیاری ادرار و علائم آنها وجود دارد

بی اختیاری استرس

بی اختیاری استرس زمانی اتفاق می افتد که هر حرکت بدنی مانند سرفه ، عطسه ، خنده ، بلند کردن وزنه یا دویدن که باعث فشار یا فشار بر روی مثانه می شود. با این حال ، هر زمان که این کارها را انجام می دهید این اتفاق نمی افتد اما هرگونه فعالیت یا فعالیتی که می تواند فشار را بر روی مثانه شما افزایش دهد ، باعث نشت ادرار می شود ، به خصوص هنگامی که مایعات کافی داشته اید. شما نباید این استرس را با استرس روانی اشتباه بگیرید. این نوع بی اختیاری بیشتر از مردان در زنان دیده می شود. با مصرف آب کافی و رژیم غذایی سالم ، این می تواند از بین برود اما اگر علائم بدتر شود ، قطعاً باید به پزشک مراجعه کنید.

اصرار بر بی اختیاری

بی اختیاری اضطراری نتیجه مثانه بیش فعال است. افرادی که از بی اختیاری اشتیاق رنج می برند اغلب احساس تمایل به دفع ادرار بسیار ناگهانی می کنند که به آنها فرصت کافی نمی دهد تا حتی به توالت بروند و در حالی که هنوز بیرون نیستند خالی می شوند. حتی اگر آنها بتوانند به موقع به توالت برسند ، بازهم بسیار مشکل ساز است زیرا آنها ملزم به عجله به توالت می شوند که این امر اغلب باعث اختلال در کار ، ملاقات اجتماعی یا حتی خواب آنها می شود. بزرگترهای مسن بیشتر در معرض خطر تسلیم شدن برای اصرار به بی اختیاری قرار می گیرند.

بی اختیاری مخلوط

بی اختیاری مخلوط ترکیبی از استرس و بی اختیاری اصرار است. در بی اختیاری مختلط ، فرد هم علائم استرس را خواهد داشت و هم بی اختیاری را ترغیب می کند. زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند و مردانی که سابقه جراحی برداشتن پروستات را دارند نیز از بی اختیاری مختلط رنج می برند.

بی اختیاری سرریز

افرادی که قادر به تخلیه کامل مثانه خود نیستند ، در طول روز با اصرار یا بدون اصرار دچار نشت ادرار می شوند. این اتفاق می افتد هنگامی که چیزی مانع از جریان طبیعی ادرار از مثانه شود بدون اینکه فشار وارد شود یا فشار وارد شود. زنان و مردان هر دو در معرض خطر بی اختیاری سرریز قرار دارند.

بی اختیاری عملکردی

بی اختیاری عملکرد ارتباط زیادی با سیستم مجاری ادراری ندارد. این اتفاق زمانی می افتد که فرد از بیماری یا بیماری مانند آلزایمر ، زوال عقل یا هر بیماری روانی دیگری رنج می برد که در مورد نیاز به توالت رفتن متوجه نشود یا نگران نباشد. پوشک بزرگسالان بهترین راه حل در این مورد است.

انواع بی اختیاری

  • بی‌اختیاری استرسی (آناتومیک): این نوع بیماری بیشتر در زنان (بخصوص پس از زایمانهای مکرر) رایج است و به علت به هم خوردن زاویه طبیعی گردن مثانه رخ می‌دهد. فرد در مواقعی مانند عطسه و خنده دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شود.
  • بی‌اختیاری فوریتی: اگر فرد بعد از نیاز ناگهانی و قدرتمندی برای ادرار کردن دچار نشت و خروج ادرار شد، دچار بی‌اختیاری ادرار فوری است. این مشکل در کنترل مثانه ممکن است در نتیجه آسیب عصب ناشی از دیابت، سکته، عفونت یا شرایط پزشکی دیگر باشد.
  • بی‌اختیاری عملکردی: در این نوع بی‌اختیاری عملکرد دستگاه ادراری بی نقض است اما مشکل از بیماری‌هایی مانند دیابت، پارکینسون، سکته مغزی، مولتیپل اسکلروز (ام اس) و ترومای به اعصاب مثانه است.
  • بی‌اختیاری فوریتی
  • بی‌اختیاری ناشی از درمان
  • بی‌اختیاری مرکب
  • بی‌اختیاری مادرزادی
  • بی‌اختیاری تروماتیک
  • بی‌اختیاری ناشی از فیستول
 

جدیدترین ارسال ها

بالا