نحوه شبکه کردن

Alt255

Member
اگر صاحب دو کامپیوتر یکی در محل کار و دیگری در منزل هستید و یا دوست دارید سیستمتان را با چند تا از دوستانتان شبکه کنید می توانید از طریق یک مودم معمولی ارتباط آنها را به صورت شبکه برقرار کنید . برای این کار روش زیر را دنبال کنید :



- در مرحله اول شما باید کامپیوتر منزل را بصورت میزبان ( سرور ) تنظیم و تعیین کنید که برای این کار باید در سیستم خودتان از قسمت Control Panel به قسمت Network Connection رفته و Create New Connection را انتخاب کنید . ویا از Start >Accessories > Communications یک کانکشن ایجاد کنید حال از صفحه باز شده گزینه چهارم یعنی گزینه Setup an Advanced connection را برگزینید .



سپس به صفحه بعدی رفته و حالا در این صفحه گزینه اول و پیشفرض Accept incoming Connection را انتخاب کنید و بعد از آن به صفحه بعد بروید . ضمنا دقت کنید در این صفحه فقط گزینه مودم را تیک بزنید و به صفحه



بعد بروید و در این جا هم connections Do not Allow virtual private



را انتخاب کنید و در صفحه بعد هم می توانید به یک یا چند کاربر (USER) اجازه دسترسی به کامپیوتر خود را بدهید که برای هر کاربر یک User Nmae و Password را اختصاص دهید . در صفحه بعد نیز بر روی TCP/IP دو بار کلیک کنید و Specify TCP/IP را فعال کنید و در قسمت From تایپ کنید : 192.168.1.2 و در TO تایپ کنید : 192.168.1.3 و OK را بزنید.حالا Next و بعد از آن فرمان Finish را کلیک کنید . بدین ترتیب کامپیوتر شما در منزل به یک میزبان (سرور) تبدیل شده است .



اما برای وصل شدن دیگر کامپیوتر ها به کامپیوتر شما باید هر کابر در سیستم خود یک Connection که برای وصل شدن به اینترنت استفاده می کند , ایجاد کند (یک کانکشن معمولی که برای اتصال به اینترنت می سازید) و در محلی که باید شماره تلفن ISP را وارد کند به جای آن باید شماره تلفن منزل شما را وارد کند و در قسمت User name و Password , همان یوزر و پسوردی را که شما در هنگام راه اندازی شبکه برای شخص مشخص نمودید را وارد کند و Dial را کلیک کنید . با انجام این کار بعد از وصل شدن و ایجاد ارتباط می تواند از برنامه Remote Desktop موجود در ویندوز استفاده کند و در قسمت IP آن می توانند IP کامپیوتر منزل شما را وارد کنند.
با تشکر
Alt255:)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا