افزونه 1 نحوه ساخت مدل سنگ فرش

mht8181

Member
با سلام
دوستان من می خوام محیطی بسازم که کفش سنگ فرش باشه مثل عکسایی که گذاشتم. من می خوام که سنگ فرش کاملا سه بغدی باشه نه فقط با تکسچر و بامپ مپ و می خوام هرکدوم از تکه سنگها به صورت element یا آبجکت جدا باشه. آیا راهی برای ساختش هست؟
با تشکر

kopfsteinpflaster_69844.jpg

69977600_19cc22b1ec_b.jpg
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
2 روش ...

1 - با زیبراش و ... بیشنید تک تکش مدل کنید .

2 - استفاده از یک تصویر و Displace منت که با Vray Dirt میتونید گوشه هاشم تخریب کنید .

3 - اسفتاده از اسکریپت دست نویس ....


من بهترین راه بنظرم برای این کار Displace هست اما الان یک تست با زیبراش هم زدم ...

21931550631546842817.jpg
 

mht8181

Member
ممنون از پاسختون و وقتی که گذاشتید جناب LinkinForEver
نتیجه خیلی خوب شده این فرم قرار گرفتن سنگ ها کنار هم به صورت دایره ای ، هم تو زیبراش انجام شده. کار خاصی باید انجام داد تا مثلا تک تک سنگ ها با فرم مورد نطر کنار هم قرار بگیره؟
خودم هم نظرم به displacement هست ولی هنوز نتونستم یه مپ مناسب (رایگان البته) گیر بیارم. فکر کنم باید از پکیج های تکسچر پولی پیدا کنم. شما چیزی سراغ دارید که مپ های displacement داشته باشه؟
ولی خوب طبیعتا هرچی بیشتر وقت بزاریم نتیجه بهتره
با تشکر
 

_MRM_

Member
سلام
یه روش ساده تر هم هست البته خودم تست نکردم ، استفاده از VrayPattern
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خیلی کار ساده ای هست . من برای این کار از فیس ها کمک گرفتم ... بدون زیبراش

1 - اول یک استوانه بسازید و با سگمنت هاش سنگتون رو تنظیم کنید :
95665763915044311978.jpg


2 - فیس هارو انتخاب و Break کنید .

3 - فیس هارو انتخاب و Bevel کنید و Turbo mesh بدید .

90285456046995265910.jpg


4 - خب حالا کافیه یک مپ Displace نویز رو بدیم به تمام اجر ها و همینطور یک Noise مودیفایر به همشون تا یکم حالت غیر تکراری بگیرند .


5 - یو وی کردن فراموش نشه ... کافیه یک UWM ساده بدیم با حالت BOX و تنظیمش کنیم .

08849772803061537859.jpg


6 - نور پردازی

45117552397391601190.jpg


7 - یک تکستچر خوب براشون تنظیم میکنیم ...

69448288104904486645.jpg


8 - رندر برای دیدن عملکرد تکستچر ها

93140059091549922816.jpg


9 - تنظیم نما

40564039412247885377.jpg


10 - رندر lol

63564253638760823507.jpg



میدونم زیاده روی کردم
2:30 ساختنش طول کشید :D


خب راه دیگه ای هم هست ؟!

بــــــــــله معلومه که هست ! :D کافیه یک ردیف از سنگ ها بچینید بعد همشون رو گروپ و بعد بهشون Bend بدید و مقدارش رو روی 360 درجه بگذارید .... ولی خوب به این روش بالام نمیرسه ... :D
امیدوارم بهتون کمک کرده باشه ...
 

mht8181

Member
woooooooooooooooooooooooow
LinkinForEver جان یک دنیا ممنونم ازت. ببخشید که وقتتو گرفتم.
خیلی عالی و طبیعی شده. روشتون برای چینش سنگ ها واقعا جالب و حرفه ایه ، دمت گرم . تکسچر و رندر هم که دیگه fantastic
واقعا کمک بزرگی کردید
بازم ممنون. موفق و پیروز باشید
 

مُرَبَع

New Member
LinkinForEver عآلی بود د د د د د د د د د د د!

من اصلَن مُدلینگ مَکسو نمی فهمَم . میشه مرآحلشو ریز ریز تر بگی ؟ :cry:
Break نمیدونم چه جوری اِعمآل کُنم .
فآیلِش رو هم بِدی بهم قبول میکُنم :D
 

جدیدترین ارسال ها

بالا