نحوه ریگ کردن طناب؟

hollow

Member
سلام بر دوستان عزیز :rose:

من یه اسپیلاین دارم ... می خوام جوری ریگ بشه که رفتارش مثل یه طناب باشه ...
یعنی یه سرشو مثلا یه جا وصل می کنم یه سرش یه کنترلر بذارم که وقتی تکونش می دم مثل یه طناب تکون بخوره .. جاذبه روش اثر داشته باشه ... وقتی می یوفته رو یه میله فرم بگیره ... تریپ داینامیک باشه .. وقتی سرشو تکون می دم بقیه جاهاش یه ذره جا بمونه و کلا رفتارش رفتار یه طناب باشه ...
چی کار کنم ؟



ممنون :rose:
 

maziar58

New Member
سلام. شما باید از ابزر های reactor استفاده کنید.
به طور مختصر اول یک مودیفایر reactor rope به طناب نسبت بدید. بعد طناب رو انتخاب کرده و آیکن create rope collection رو بزنید. به همین ترتیب یک آبجکت که می خواید با کمک اون طناب رو تکون بدید (مثلا یک box) انتخاب کرده و آیکن create rigid body colection رو بزنید.
سپس در پنل modify در پارامتر های reactor rope ساب آبجکت vertex رو روشن کنید و یک سر طناب رو انتخاب کنید و دکمه fix vertex رو در قسمت constraint بزنید. سپس سر دیگر طناب رو انتخاب کرده و در همونجا دکمه attach to Rigid body رو بزنید. در فهرست زیر یکattach to Rigid body سهخته می شود. آنرا انتخاب کرده و کمی بالا تر دکمه none را فشار داده و آبجکت box را کلیک کنید.
پیش از شبیه سازی box رو انتجاب کنید و در ابزار های reactor دکمه open property editorرو بزنید و گزینه unyielding رو روشن کنید. حالا box رو انیمیت کرده و سپس دکمه create animation رو بزنید تا حر کت طناب رو شبیه سازی کنه.
موفق باشید.
اگر سوال بیشتری داشتید می تونید به این آدرس مراجعه کنید من مرتب جواب میدم
 

hollow

Member
سلام دوست عزیز
واقعا ممنون که جواب دادید .. ولی من تاحالا با راکتور ها کار نکردم اصلا بلد نیستم...

مکس من 2011 هست .. گزینه ی create rope collection رو پیدا نمی کنم ... لطفا راهنمایی بفرمایید ...

ممنون :rose:
 

maziar58

New Member
سلام
شما باید از آیکن های منوی ابزار های reactor استفاده کنید. اگر این منو سمت چپ مکس شما نیست روی بدنه منوی اصلی رایت کلیک نید و reactor رو تیک بزنید تا این منو ظاهر بشه.
 

hollow

Member
عالی بود ممنون :rose:

چند تا سوال برام پیش اومد ...
اول اینکه تا فریم 100 سیمولیت می کنه ... کجا می تونم تغییر بدم که مثلا تا 200 باشه ؟
دوم اینکه این طناب من خیلی لق می زنه ... می خوام یه ذره سفت تر باشه ... کجا می تونم کلا مشخصات فیزیکیشو تغییر بدم؟ یه فیلم آپ کردم لطف می کنی ببینی ...
سوم اینکه اگه فیلمو ببینی چرا درست دور سیلندر نمی چرخه؟یعنی فاصله داره ازش .. بهش نمی چسبه؟ چی کارش کنم؟
اگه دقت کنی یه جای فیلم طنابم با خودش تداخل پیدا می کنه می ره تو هم ... اینو چی کار کنم؟
بعد اینکه کش می یاد ... من نمی خوام طنابم کش بیاد ... یعنی طولش ثابت باشه ...
واقعا ممنون که جواب می دید :rose:
 

پیوست ها

  • rope.rar
    353 کیلوبایت · بازدیدها: 14
آخرین ویرایش:

maziar58

New Member
سلام.قابلی نداشت
در پنل utiliti (آخرین پنل سمت راست) یک یوتیلیتی هست به نام reactor.اونجا هم میتونید شروع و پایان سیمولیت رو تغییر بدید هم یک پارامتر به نام پارامتری به نام اگر اشتباه نکنم col tolerance رو کم کنید تا فاصله طناب با اشیا کم بشه. البته اگر این عدد زیادی کم بشه ممکنه درست محاسبه نکنه و طناب داخل اشیا بره.
برای تغییر پارامتر های فیزیکی طناب در همون مودیفایر reactor rope اولین پارامتر ها کشسانی، اسطحکاک و خشک و نرم بودن طناب رو تغییر میدن. باید چند بار سیمولیت کرد یا کنار سیمولیت preview گرفت تا به نتیجه مطلوب رسید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا