نحوه راه‌اندازی رزبری پای (Raspberry Pi)

saalek110

Well-Known Member

نحوه راه‌اندازی رزبری پای​

زمانی که کابل‌ها و کیس مناسب رزبری پای را آماده کردید، می‌توانید شروع به نصب سیستم عامل روی دستگاه خود بکنید. با این حال با توجه به پروفایل سخت‌افزاری دستگاهتان، امکان نصب ویندوز یا مک روی آن وجود ندارد. به جای آن می‌توانید یک توزیع از لینوکس را روی رزبری پای نصب و استفاده کنید.

چندین توزیع لینوکس برای رزبری پای عرضه شده‌اند، اما محبوب‌ترین مورد Raspbian است که یک پورت از دبیان با نام‌گذاری هوشمندانه است که به طور خاص برای پای پیکربندی شده است. اگر از دستورالعمل‌های رسمی پیروی نکنید، نصب رزبین روی پای پیچیده خواهد بود و مانند نصب هر سیستم عمل دیگر، رزبری پای نیز به نرم‌افزار اضافی برای بوتیبل ساختن SD کارت نیاز دارد.

نصب Raspbian​

برای شروع نصب Raspbian باید ابتدا به وب‌سایت رسمی این توزیع رفته و آخرین نسخه (+) را دانلود کنید. همچنین باید نرم‌افزار Win32 Disk Imager (+) را دانلود کنید. زمانی که هر دوی این موارد را دانلود کردید، اپلیکیشن Win32 Disk Imager را آنزیپ کرده و کارت حافظه خود را درون کارت ریدر قرار دهید.

این ابزار را اجرا کرده و حرف درایو مناسب را انتخاب کنید و روی آیکون فایل بزنید تا آن دایرکتوری که آخرین بیلد Raspbian را دانلود کرده‌اید، پیدا کنید. برای شروع نصب روی Write بزنید و صبر کنید. زمانی که فرایند کامل شد، اعلانی مشاهده خواهید کرد. اکنون آماده استفاده از پای خود هستیم.

 

saalek110

Well-Known Member

راه اندازی Raspberry Pi​





سالک: فقط لینک داده شد ، تست نشد.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا