نحوه بهبود انرژی در ساختمان های هوشمند به چه صورت است؟

هر ساختمان تجاری با توجه به تجهیزات هوشمند ولوازم خانگی که دارد برای بهبود انرژی آن براورد میکنند در بعضی موارد به طور دیجیتالی با اپراتور ها درتماس اند و برخی از آنها ممکن است با ابزار محلی وصل بشوند.
در اینجا 4دستگاه و اتصال آنها برای ایجاد صرفه جویی در انرژی کل ساختمان معرفی شده است

1) سیستم‌های مدیریت انرژی ساختمان پیشرفته:
با تشخیص دادن و پیدا کردن عیوب به صورت خودکار سیستم های جدید به کاهش خرابی ها و هزینه ها کمک میکندو باعث میشود صرفه جویی بیشتری صورت بگیرد و تجهیزات جدید بهینه سازی می شود و تایمر آنها را تنظیم میکند.
با توجه به بهره‌وری هوشمند، صرفه جویی در انرژی تفاوت بین سیستمی است که گاهی اوقات بهینه سازی می‌شود و سیستمی که همیشه بهینه سازی می‌شود و به طور مداوم بهبود می‌یابد.” بسته به اینکه آیا پکیج‌ها تشخیص و عیب‌یابی و تجزیه و تحلیل می‌شوند و قابلیت‌های پیش‌بینی شده دارند یا نه، پکیج‌های پیشرفته DBMS به خودی خود می‌تواند هر جایی 13-66٪ در مصرف انرژی صرفه جویی کند.

2) نورپردازی هوشمند:
به گفته محققان جفت روشنایی شبکه با سیستم مدیریت انرژی ساختمان برای یک ساختمان “نه تنها می‌تواند چراغ روشن و خاموش را در زمان مطلوب و سطح نور متفاوت تغییر دهد، بلکه تجزیه و تحلیل مقایسه‌ای در مورد تاثیر استفاده از انرژی HVAC انجام می‌دهد که از راه‌اندازی پنجره هوشمند جهت ورود کم و زیاد نور خورشید از پنجره‌های تیره و روشن شدن چراغ ایجاد می‌شود “.

3) HVAC هوشمند:
گزارش‌ها حاکی از افق‌های جدیدی برای بهره‌وری انرژی است که، بکاربستن HVAC در سیستم مدیریت انرژی ساختمان و نیز افزایش صرفه‌جویی را مفید می‌دانند. محققان خاطرنشان می‌کنند که “استراتژی‌های کنترل پیشرفته برای سیستم‌های HVAC بسته بندی شده که تهویه هوا را مطابق نیاز و خواسته ساکنان با استفاده از فن آوری‌هایی مانند پنکه‌های چند سرعتی و کنترل تهویه تقاضا شده می‌سازند بسته به نوع ساختمان باعث صرفه‌جویی 24-32٪ در هزینه می‌شود.

4) دیگر اجزای ساختمان هوشمند:
پنجره‌های هوشمند که بسته به شدت نور خورشید روشن یا تیره می‌شوند توصیه می‌شود، زیرا می‌تواند به کاهش تهویه هوا و وسایل روشنایی کمک کند و تابش خیره کننده را کاهش دهد. یک مطالعه که توسط آزمایشگاه ملی لارنس برکلی انجام شده در گزارش ACEEE ذکر می‌کند که در صورتی که پنجره‌های هوشمند نصب شوند 19-26٪ در خنک کننده و 48-67٪ در روشنایی صرفه جویی می‌شود.
با استفاده از ریپ‌های قدرت پیشرفته برای کاهش وصل کردن وسایل روشنایی به برق، پنکه‌های هوشمند سقفی که به تنظیم ترموستات کمک می‌کنند، کنترل مقصد آسانسور، و تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین ظرفشویی‌هایی که برای کمک به مدیریت اوج بار با شبکه ارتباط برقرار می‌کنند امکان صرفه‌جویی بیشتر هست. محققان اظهار می‌دارند که صرفه جویی بیشتر از حدود 10٪ با کنترل‌هایی مانند این امکان پذیر است.

سیستم های امنیتی و دزدگیر اماکن آژیر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا