نحوه ایمپورت کردن پروژه اتوکد در 3D Max ؟؟؟

شروع موضوع توسط Aftabgardan-cc ‏31 می 2009 در انجمن نرم‌افزارهای معماری

  1. Aftabgardan-cc

    Aftabgardan-cc Active Member

    ارسال‌ها:
    567
    تشکر شده:
    39
    امتیاز دستاورد:
    28
    سلام؛
    من با ایمپورت کردن فایل‌های اتوکد در 3D Max مشکل دارم.
    سؤال اینه که: وقتی فایل اتوکد ایمپورت شد، مثلاً دیوارها رو باید با Extrude برآمده کرد، اما این دیوارها که دیوار شناخته نمی‌شن!
    در حالت عادی، وقتی دیوار رسم می‌کنیم (AEC) مثلاً وقتی می‌خواهیم پنجره اضافه کنیم، پنجره، دیوار رو می‌شناسه و روی اون نصب می‌شه... اما اینجا اون دیوار رو یک BOX می‌شناسه.

    ضمن اینکه خیلی از لاین‌هایی که ما در AutoCAD داریم، توی مکس بی‌معنیه. مثلاً درهای یک پلان توی مکس چه نیازی هست؟ این‌ها رو باید چه کار کرد؟ یا مثلاً چمنزارهای اتوکد توی مکس چه نیازی هست؟

    کلاً می‌خوام بدونم اگر از نقشه خروجی عکس بگیریم و بیاریم توی مکس، روی اون کار کنیم بهتره یا اینکه با فرمت اتوکد وارد کنیم؟

    ممنون می‌شم یه توضیح خوب و کامل در مورد استفاده عمرانی در مکس بدید... (یعنی چطور باید AutoCAD و مکس رو ترکیب کرد؟)
     
    نوشته شده توسط Aftabgardan-cc در ‏31 می 2009
  2. ali_tavanaie

    ali_tavanaie Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    428
    تشکر شده:
    321
    امتیاز دستاورد:
    63
    خوب لایه های اتوکد رو هم میشه توی مکس خاموش روشن کرد، اگر لایه بندی نقشه مناسب باشه میتونی جاهای اضافی رو خاموش کنی ، در شمن دیوار ها رو میتونی دوباره توی مکس بکشی تا اونجوری که دوست داری بشه.
     
    نوشته شده توسط ali_tavanaie در ‏1 ژوئن 2009
  3. musicbox1970

    musicbox1970 Member

    ارسال‌ها:
    28
    تشکر شده:
    26
    امتیاز دستاورد:
    13
    به نظر من شما خطوط اصلی پلان را توی Autocad ترسیم کنید .جای در ها و پنجره ها را مشخص کنید( فقط جای آنها اهمیت دارد یعنی خطوط اضافی را پاک کنید.) و خطوط اضافی از قبیل هاشورها و مبلمان (درخت و میز و صندلی و ماشین و آدم و...) پلانها فنی از قبیل آکس بندی - فونداسیون - ستون گذاری و... کد گذاری ها و کلا مابقی خطوط را پاک کنید.
    خطوط دیواره ها می بایستی یک خطه شوند.(یکی از خطوط left یا Right در آنها حذف شود.)
    در Import کردن در Autocad با زدن دستور Units واحد درست خود را انتخاب کنید.
    در Import کردن در Max پس از انتخاب فایل Cad مورد نظر در قسمت Model Scale واحد درست خود را انتخاب کنید.(ترجیحا همانی را انتخاب کنید که در Cad انتخاب کرده بودید) و دقت کنید که تیک Rescale در همین مکان خورده باشد.
    خطوط منحنی را می بایست از طریق Exturde در Max ارتفاع داد و سپس از طریق مسیر Modifiers>Parametrs Deformers>Shell به آنها ضخامت دیوار را داد.

    بهتر است خطوط ترسیمی خود را به Spline در کد تبدیل کنید.(تا از طریق دستور Pick Spline بتوانید سریع تر ترسیم کنید.)برای تبدیل خطوط ساده به Spline می توانید بدین صورت عمل کنید ابتدا یکی از خطوط را انتخاب کنید. سپس از طریق مسیر Modify>Object>Polyline و با زدن حرف J مخفف Join مابقی خطوط را نیز انتخاب کنید. از این طریق خطوط شما یکپارچه می شوند. (توجه کنید که این خطوط می بایستی بهم پیوسته باشند نه منفصل و تمامی این اعمال در AutoCad انجام می شود)
    توصیه خود نرم افزار Max این است که حتما مدیریت لایه ها را انجام دهید. پس اگر هر خطوط یکپارچه را به طور جداگانه در لایه های مختلف بریزید بهتر است و حتی مکان های مشخص شده برای در و پنجره.
    سازندگان Max تاکید می کنند حتی الامکان ترسیمات خود را در Cad انجام دهید.
     
    نوشته شده توسط musicbox1970 در ‏2 ژوئن 2009
    onimeno و .:taymaz:. از این پست تشکر کرده اند.
  4. .:taymaz:.

    .:taymaz:. مدیر انجمن‌ها

    ارسال‌ها:
    2,043
    تشکر شده:
    2,702
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوست عزيز ميشه منظورتونو واضح تر بگين؟؟؟ درهاي يك پلان توي مكس چه نيازي هست!!!!!!!؟؟:-?:shock::-?
     
    نوشته شده توسط .:taymaz:. در ‏3 ژوئن 2009
  5. Aftabgardan-cc

    Aftabgardan-cc Active Member

    ارسال‌ها:
    567
    تشکر شده:
    39
    امتیاز دستاورد:
    28
    ممنون از دوستان. جواب سؤالم رو گرفتم.
    آخه من یه نقشه سنگین اتوکدی ایمپورت کردم، اونقدر گل و بوته و ... داشت که موقع اعمال مادیفایر، مکس هنگ کرد!!
    کلاً من فکر می‌کردم، یک نقشه داخل اتوکد طراحی می‌شه و حتماً همون خط‌های نقشه در مکس تبدیل به دیوار می‌شه. اما اینطور که شما می‌گید، رسم دیوار روی خط‌های قبلی نقشه کار متداولی هست.
    چون واقعاً تا وقتی آبجکت Wall و Door و Window هست و این‌ها خودشون با هم مچ می‌شن، این کار عاقلانه‌ای نیست که دیوارها رو با Extrude بسازیم...
    در این حالت، اینکه ما نقشه رو فقط به عنوان یک راهنما برای رسم در و دیوار وارد کنیم، مثل قرار دادن یک نقشه با فرمت عکس در بک‌گراند Viewportها هست، فرق خاصی نداره... درسته؟
     
    نوشته شده توسط Aftabgardan-cc در ‏3 ژوئن 2009
  6. .:taymaz:.

    .:taymaz:. مدیر انجمن‌ها

    ارسال‌ها:
    2,043
    تشکر شده:
    2,702
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوست عزيز شما ميتونيد همون خطهايي كه تو اتوكد دارينو تو مكس اينپورت كنيد ديوار و.... بكشين بعد خطهاي اضافيو يا پاك كنين يا اگه تولايه هست لايشو تو مكس خاموش كنين
     
    نوشته شده توسط .:taymaz:. در ‏3 ژوئن 2009
  7. amin2001

    amin2001 Active Member

    ارسال‌ها:
    1,327
    تشکر شده:
    2,053
    امتیاز دستاورد:
    36
    دوست عزیز تجربه ی شخصی من اینه که کار رو توی مکس شروع کنی خیلی بهتره
    اما اگه فرصت خیلی کم باشه هم میتونی ایمپورت کنی

    بستگی به کارت داره

    اگه برای مثال یه قطار باشه خیلی ایمپورت کردن به شرط اینکه نقش کمکی داشته باشن کمک میکنه
    اما اگه معماری هستش زیاد لطفی نداره (به نظر من)
     
    نوشته شده توسط amin2001 در ‏6 ژوئن 2009
    Farrokh و Aftabgardan-cc از این پست تشکر کرده اند.
  8. shahab.abarian

    shahab.abarian Member

    ارسال‌ها:
    121
    تشکر شده:
    16
    امتیاز دستاورد:
    18
    سلام به همه دوستان عزیز . خسته نباشید . می خوام بدون مقدمه برم سره اصل موضوع . مدت دو ماهی می شه که با برنامه واقعاً جالب 3ds max کار می کنم البته در زمینه معماری و علاقه خیلی شدیدی پلان کشیدن و تبدیل کردن اون به خونه در داخل 3ds max هستم . در این مدت پیشرفت خوبی داشتم ولی می خوام که به صورت اصولی یاد بگیرم که اگر رفتم تو شرکتی کار کردم کم نیارم چند تا هم دی وی دی آموزشی گرفتم که تخصصی معماری بود ولی آنچنان خوب توضیح نداده بودند . و واقعیتش هزینه اون رو هم ندارم که برم سره کلاسهای آموزشی چون متأهل هستم و هزار درده دیگه . از دوستان بزرگوار خواهشمندم اگه می تونید به این عاجز کمک کنید نمی خوام این اشتیاقی که دارم از بین بره . ممنونتون می شم . سپاس فراوان . شهاب
     
    نوشته شده توسط shahab.abarian در ‏29 دسامبر 2009
  9. hamidalinejad

    hamidalinejad New Member

    ارسال‌ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    naghshe ra dar cad laye bandi konid. divar < kaf , pangere , dar va ... . bad dar 3dmax az file va import file cad ra biarig dakhel. agar gonbad ya shabih an dashtid gozine surface ra 0.002 ya nazdik an begozarid.
     
    نوشته شده توسط hamidalinejad در ‏8 جولای 2010
  10. aramik1990

    aramik1990 New Member

    ارسال‌ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    با سلام خدمت ادمین محترم
    من مکس رو خودم یاد گرفتم انققققققققد تمرین کردم که یاد گرفتم در حال حاظر تو یه دفتر تو اصفهان دارم 3d می کنم داخلی و خارجی
    یه سوال اساسی دارم:-?
    وقتی یه فایل اتو کد import می کنم فایل import شده کلاأأأأأأ بلوک import می شه نمیدونم چیکار کنم که هر چیزی مجزا انتخاب بشه
    مثلأ یه فایل ساختمان از کد import می کنم کلللل فایل رو بلوک می کنه می خام متریال بدم گند میزنه به همه چیز مجبور میشم برم 100 تا لایه تعریف کنم و هر چیز طراحی شده رو تو یه لایه قرار بدم تا وقتی import میکنم مشکل کمتر بشه
    تورو خدا یه راه حل بزارین جلوی پام دارم دیوووووونه میشم .:tavajoh::tavajoh::tavajoh:
    اگه امکانش هست جوابشو email کنید ممننننننننننون میشم ([email protected] )䐥
     
    نوشته شده توسط aramik1990 در ‏26 ژوئن 2014
  11. farzaneh mrz

    farzaneh mrz Member

    ارسال‌ها:
    79
    تشکر شده:
    36
    امتیاز دستاورد:
    18
    برای وارد کردن import فایل به تری دی مکس چند راه هست:

    1-آن را به صورت صفحه بندی شده بیارید یا به صورت حجم 3d
    2-
    پلان اتوکد رو به تری دی مکس import کنید و اسنپ را فعال و روی آن خط بکشید.
    3- کلا در 3ds max بکشید یعنی با دستور Wall دیوار ها را ترسیم. و در و پنجره 3dmax رو روی آن بکشید و با دستور Link پنجره ها و درب ها را به دیوار لینک کنید.
    با اینکار به صورت اتوماتیک حجم درب و پنجره از دیوار کم میشه و جاش رو خالی میکنه.حتی اگر آنها را جابه جا کنید، دیوار هم با آن آپدیت میشه.







    [HR][/HR]
     
    آخرین ویرایش: ‏18 دسامبر 2015
    نوشته شده توسط farzaneh mrz در ‏29 جولای 2014
    moh3en3000 از این پست تشکر کرده است.
  12. mehri1884

    mehri1884 New Member

    ارسال‌ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1


    دوست عزیز در مورد ایمپورت کردن در محیط تری دی مکس باید گزینه entity رو انتخاب کنی تا بدون بلوک آبجکتها وارد بشه بعد متریال بدی
    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط mehri1884 در ‏21 دسامبر 2015
  13. mehri1884

    mehri1884 New Member

    ارسال‌ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    با سلام به دوستان
    چطوری میشه یه نقشه سه بعدی رو به همراه متریال و رنگش وارد تری دی مکس کرد؟
    لطفا راهنمایی کنید. ممنون
     
    نوشته شده توسط mehri1884 در ‏21 دسامبر 2015

به اشتراک بگذارید