نحوه ارزیابی گوگل از سایتها در سال 2013

sargonco

New Member
در چند سال اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه بهینه سازی سایت صورت گرفته است . دیگر با روشهای قدیمی نمی توان امیدی به کسب رتبه بالا برای سایت داشت. در این مقاله سعی داریم با مرور تغییراتی که در سالهای قبل اتفاق افتاده روند تغییرات سئو را در سال جاری پیش بینی کنیم.

نگاهی به فاکتورهای ارزیابی گوگل از سایتها می اندازیم:

1. کیفیت محتوا: گوگل همیشه در مورد محتوا و متن سایت حساس بوده است و انتظار میرود این روند با اهمیت بیشتری دنبال شود. عواملی که گوگل برای ارزش یابی کیفیت محتوا در نظر می گیرد کپی نشدن محتوای سایت ومنحصربفرد بودن آن است.

2. بک لینک (Backlink) : هر لینکی از سایر سایتها به صفحات سایت شما بک لینک گفته می شود. بک لینک یکی از فاکتورهای مهم سئو است و گوگل اهمیت زیادی برای تعداد بک لینکها و رتبه سایت لینک دهنده قائل است. راههای زیادی برای افزایش بک لینک سایت وجود دارد مثل ثبت سایت در دایرکتوریها, نوشتن مقاله و فرستادن برای سایتهای مختلف و...


3. بازاریابی از طریق محتوا : کارشناسان این نوع بازاریابی را بسیار موثر می دانند چون این محتوای ارزشمند است که بینندگان علاقمند را جذب می کند ، بك لینکهاى سايت افزايش می يابد، سايت در شبكه هاى اجتماعى به اشتراك گذاشته مي شود و در نهايت منجر به کسب سايت رتبه بالاتری برای سایت می شود. بنابراین پیش بینی می شود امسال گوگل ارزش ویزه ای برای بازاریابی محتوا یا content marketing در نظر گرفته باشد.

4. رتبه نویسنده : Author Rank امتیازی است که گوگل برای نویسندگان محبوب و پرطرفدار گوگل می دهد و هر چه این رتبه بالاتر باشد امکان ظاهر شدن سایت در صفحات اول جستجو بالا می رود. رتبه نویسنده یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت در نتایج جستجوی گوگل است.

5. شبکه های اجتماعی : عضویت در شبکه های اجتماعی و معرفی فعالیتهای سایتها همچنان از عوامل تعیین کننده ارزش سایت بشمار می رود.

6. رسانه ها : تصاویر و فیلم ها به کالاهای اساسی بر روی اینترنت تبدیل شده است. همواره در نتایج جستجوها وب سایتهایی که شامل فیلم هستند دررتبه های بالاتری از محتوای محدود به متن دیده می شوند . انتظار می رود در سال آینده شاهد ظهور تعداد زیادی از تصاویر و فیلمها در وب سایتها باشیم . این تبدیل شدن به رسانه های غیر متنی در محتوای متن ضروری است، چرا که باعث افزایش ارزش و کیفیت محتوا می شود.

7. سایتهای متمرکز بر شهر یا محل خاص: اولویت رو به رشد گوگل برای وب سایت های محلی در جستجوهای بسیاری آشکار شده است و همچنان شاهد افزایش این روند هستیم. وب سایت هایی که در بهینه سازی آنها بر محل یا شهر خاصی تکیه شده است می توانند رتبه بالاتری در جستجو بدست بیاورند . همچنین اضافه کردن نقشه ها، لیست ها، نقل قول ها، ونظر دادن درسایت های محلی به بهینه سازی این سایتها کمک می کند.

8. گوشیها ی موبایل : اگر چه این مورد به طور مستقیم رتبه یک صفحه راتحت تاثیر قرار نمی دهد ،اما نقش قابل توجهی در افزايش بازديدكننده سایت دارد و مى توان آنرا به عنوان یک عنصر بسیار تأثیر گذار در سال 2013 در نظر گرفت. گوگل یکی از اولین شرکتهایی بود که از روند رو به رشد استفاده از موبایل ها و گوشی های هوشمند در وب آگاه شد. شاید وب سايت هاي بهينه سازى شده براي موبايل تاثیری در سئو نداشته باشد ، اما باعث افزايش ترافيك سايت و به اشتراك گذاشتن سايت در شبكه هاي اجتماعي و محبوب شدن سايت در گوگل پلاس مي شود.

منبع مقاله سئو
 
[h=2]گوگل پیوسته در حال تغییر الگوریتم های جستجوی خود می باشد که این تغییرات شامل 15 تغییر بزرگ و تغییرات جزئی بسیاری می باشد. احتمالا در مورد گوگل پاندا و گوگل پنگوئن شنیده اید.[/h] [h=2][/h] [h=2]این اسامی نامی است که گوگل برای به روز رسانی های بزرگ خود در نظر می گیرد. پاندا در سال 2011 معرفی شد مخصوص محتوای سایت در نظر گرفته شده بود که سایت های با مطالب و کیفیت پایین را از نتایج جستجوی گوگل حذف می نماید و یا رنک آنها را پایین می آورد. در سال بعد به روز رسانی پنگوئن گوگل معرفی شد که این به روز رسانی به بررسی لینک های غیر مرتبط و پولی می پرداخت. سایت های بسیاری که از این روش برای رنک گرفتن در گوگل استفاده نموده بودند رنک خود را از دست دادند.[/h]
[h=2]مرغ مگس خوار گوگل[/h] سال پیش گوگل بزرگترین به روز رسانی خود با نام مرغ مگس خوار را انجام داد که این به روز رسانی 90% سایت ها را تحت تاثیر قرار داد. این به روز رسانی برای بهینه سازی جستجوی معنایی گوگل انجام شد و توسط این به روز رسانی گوگل جستجوهای پیچیده تر را درک می نماید و قادر به پاسخ گویی آن می باشد.
[h=2]سئو در سال 2014[/h] سئو پیوسته در حال تغییر است، و برخی از روش هایی که قبلا برای سئو سایت مناسب بود هم اکنون مناسب نیستند. این تغییرات باعث می شود که در این سال روش های جدیدی را انتخاب نماییم.
[h=2]100% موجود نیست[/h] گوگل در سال 2013 تصمیم گرفت تا کاربران جستجوهای به صورت مخفی انجام دهند. با توجه به این نوع جستجو کلمات کلیدی کاربران مشخص نیستند. در صورتی که برای سایت خود گوگل آنالیتیک داشته باشید می توانید از Acquisition > Keywords > Organic جستجوهای انجام شده توسط کاربران را در گوگل که وارد سایت شما شده را ملاحظه نمایید. کلمه Not Provided به آن معناست که کاربران به صورت مخفی جستجوی خود را انجام داده اند.
این به آن معناست که ممکن است کلمات کلیدی به خوبی استخراج نگردند. و متاسفانه ما اطلاعات بسیاری را از کاربران خود از دست خواهیم داد. بنابراین بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی مشکل تر خواهد بود. از این مورد می توان نتیجه گرفت که گوگل قصد دارد مدیران سایت بر روی کلمات کلیدی تمرکز ننمایند و مدیران سایت بیشتر مطالب مناسب شغلی خود را ایجاد نمایند.
[h=2]موضوع به جای کلمات کلیدی[/h] به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل مدیران سایت را مجبور می سازد به جای تمرکز بر روی کلمات کلیدی بر روی موضوع تمرکز نمایند. همانطور که قبلا نیز گفته شده مرغ مگس خوار گوگل درک بهتری از منظور کاربر دارد و جستجوی پیچیده را بهتر درک می نماید. گوگل امروز نتایجی را به کاربر ارائه می نماید که ممکن است آن صفحه برای کلمات کلیدی مورد نظر بهینه سازی نشده باشد. این مورد کارهایی را که ما برای سئو سایت انجام می دهیم را تحت تاثیر قرار می دهد. به جای بهینه سازی صفحه برای کلمات کلیدی خاصی، ما مطالبی را راجع به موضوع صفحه ایجاد می نماییم.
[h=2]مقالات عمیق[/h] در آگوست 2013، گوگل روش جدید جستجو را اعلام نمود با نام in-depth articles و یا مقالات عمقی. این نتایج در سمت راست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند و به کاربر مطالب با کیفیت بالا را ارائه می نمایند که داده های ساختار یافته نقش مهمی را در این بخش ایفا می نماید. برای آنکه سایت ما در نتایج جستجوی گوگل بهتر و با اطلاعات دقیق تر نمایش داده شود می بایست از داده های ساختار یافته Structured data استفاده نماییم. این به روز رسانی همچنین اهمیت مطالب با کیفیت را به ما گوشزد می نماید. در حقیقت قصد به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل درک بهتر از منظور جستجوی کاربر می باشد. با توجه به این مطالب ما صفحات با محتوای بسیار خواهیم دید که بر روی موضوع خاصی بحث می نمایند.
[h=2]مطالب بزرگ فوایدی نیز دارند[/h] - رنک گرفتن برای کلمات کلیدی بلندتر راحت تر است. گوگل هر روزه 5 میلیون جستجوی جدید دریافت می نماید که قبلا مشاده ننموده است. این مطلب نمایانگر آن است که مشخص نمودن و پیش بینی کلمه کلیدی کاربران ممکن نیست. مقالات عمیق شانس بهتری برای کلمات کلیدی بلنتر دارند.
- ایجاد لینک: مطالب با کیفیت و بلند فایده دیگری نیز که دارند آن است که باعث می شود سایرین به آن صفحه لینک دهند و آن را منبع قرار دهند. مطالب با کیفیت لینک جذب می نمایند و این کار باعث بالا رفتن رنک صفحه در موتورهای جستجو می گردد.
[h=2]لینک سازی[/h] لینک ها هم اکنون نیز در سئو نقش مهمی دارند. موتورهای جستجو به هر لینک در سایت های دیگر به عنوان یک رای به سایت نگاه می کنند. هر چه تعداد لینک های موجود به یک صفحه بیشتر باشد آن صفحه رنک بیشتری می گیرد. البته کیفیت لینک نیز بسیار مهم می باشد و می بایست از صفحه مرتبط لینک گرفت. ایجاد لینک به صورت اسپمی و توسط نرم افزارهای این کار باعث جریمه شدن توسط گوگل و پایین آمدن رنک سایت می شود. گوگل لینک های غیر مرتبط را تشخصی می دهد و می بایست سریعا لینک هایی که به این صورت ایجاد نموده اید را حذف نمایید. عملیات لینک سازی شما می بایست به صورتی طبیعی انجام شده باشد.
[h=2]ساختار صفحه[/h] ساختار مناسب به موتورهای جستجو این امکان را می دهد تا درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشد. متاسفانه تگ های html به مشخص ساختن المان های مختلف صفحه محدود شده اند، موردی که در HTML5 بهتر ساختار بندی شده. تگ های جدید به صفحه اضافه شده اند به عنوان مثال <article> and <section> که برای موتورهای جستجو نحوه بلاک بندی سایت را مشخص می نماید. معمول نیست گوگل چگونه این تگ ها را بررسی می نماید، اما استفاده از این تگ ها در صفحه توصیه می شود و باعث بالا رفتن رنک سایت شما می گردد. استفاده از داده های ساختار یافته نیز راه حل دیگری می باشد. این مورد به موتورهای جستجو کمک می نمایند که درک بهتری از صفحه داشته باشند. یکی از اسنیپت های گوگل، اسنیپت نویسندگان می باشد که تصویر نام نویسنده مقاله در صفحه جستجو نمایش داده می شود. گوگل به مولفان معروف رنک بهتری می دهد.
[h=2]کاربران موبایل[/h] امروزه کاربرانی بسیاری از موبایل برای جستجوی و وبگردی استفاده می نمایند که پیوسته در حال افزایش است. به همین دلیل بهتر است نسخه موبایلی سایت خود را راه اندازی نمایید. گوگل به سه دلیل مدیران سایت را تشویق به راه اندازی سایت ریسپانسیو می نماید.

  • آدرس یکسان صفحات سایت، بنابراین کاربران ارتباط بهتری با سایت برقرار می نمایند
  • نیازی به انتقال کاربر نیست، که باعث بالا رفتن زمان لود می گردد
  • و منابع را برای جستجو گرهای گوگل ذخیره می نماید
مورد دوم در مورد سرعت وب سایت می باشد که گوگل اعلام نموده سرعت سایت در رنک سایت موثر است. پس بنابراین بهتر است سرعت لود شدن سایت خود را بهینه سازی نمایید.
[h=2]شبکه های اجتماعی[/h] کاربران بسیاری از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایت ها می شوند، که تاثیر بسیاری بر روی رنک وب سایت دارد. بهتر است حساب کاربری خود را در شبکه های اجتماعی راه اندازی نمایید و آن را فعال نگاه دارید.


 

جدیدترین ارسال ها

بالا