نحوه اجرای شیشه در 3d ma

سلام
لطفا کمک کنید من در ایجاد شیشه در محیط 3dmax دچار مشکل شده و نمیتوانم جواب خوبی بگیرم .
شیشه هام طبیعی نیست
اینم نمونه کارم[10.jpg
 

elya3

Well-Known Member

خب vray mtlرو انتخاب کن میتونی diffuseرو رنگ سیاه بذاری، یا اگه شیشه رنگی میخوای یه رنگ دیگه بذارش، بعد هم که یه reflectionداری که اون کار انعکاس روی شیشه رو انجام میده و هر چقدر بالاتر به رنگ سفید نزدیکش کنی انعکاس بیشتری داره و refl.glossinessزیرشم هر چقد پایین بیاری شیشه مات تر میشه فک کنم.
subdivsهم که کیفیت رو بالا میبره ولی زیاد بالا نبر چون تایم رو بالا میبره.
یه refractداری که کارش با اولی فرق داره اون انعکاس میده اما این شیشه رو بی رنگ تر میکنه یا همونopacity.اینم هر چقدر به سفید نزدیک تر بشه بیشتر بی رنگ تر میشه سعی کن reflect وrefractرو طوری تنظیم کنی که شیشه دلخواهتو بسازی
تویrefractزیرش یه glossinessهست که اونو میتونی یه کم بیاری پایین اما نه زیاد مثلا بذارش روی0.9یه گزینه مهم دیگه هم همونIORهستش که اونو به نظرم یه کم پایین بیار برا شیشه ساختمون، یا میتونی تست کنی بینم چه عدد جواب میده این خیلی کمو زیاد کردنش حساسه پس حتما بهش توجه کن
یاعلی
 
آخرین ویرایش:

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
شما باید برای شیشه Reflection رو فعال کنی و میزانش رو زیاد کنی، بعد رنگ Enviroment هم باید روشن باشه یا از عکس استفاده بشه یا جلوی ساختمون ساختمون های دیگه باشه تا Reflect دیده بشه.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا