میشه از 3D Max به Softimage وارد کرد؟؟

Noori 3D

Member
سلام به دوستان سه بعدی کار و اسادید محترم
من تا به حال مکس کار نکردم اما برای این که پلاگین FumeFX و RayFire و AfterBorn و Thinking Particles برای مکس ساخته شده و کارهای خوبی میشه ازشون درآورد میخوام کنار نرم افزار سافت امیج مکس رو هم تا حدی یاد بگیرم


و حالا از شما دوستان و اساتید محترم سوالم اینه میشه بعد از این که تما صحنه و آبجیکت های رو که توی سافت امیج ساخت رو توی مکس آورد و از پلاگینهای ذکر شده استفاده کرد و بعد از اون دوباره به سافت امیج وارد کرد بدون این که صحنه و روال کار تغیر کنه ؟؟؟

یا این که باید کار رو توی سافت امیج جدا رندر گرفت و توی مکس از پلاگین ها جدا رندر گرفت و بعد توی توی نرم افزار های دیگه کمپوزیت کرد؟؟

با تشکر.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
خوب دوست عزیز مسئله اینه که شما بخواین چه چیزی رو imp exp کنید.
مثال، خوب یه object که خودت خوب میدونی با خروجی گرفتن obj برای انتقال یا جسم انیمیت شده توسط fbx و برای اجسام شبیه سازی شده مثل پارچه یا جسمی که دفورم داره توسط point catch گرفتن از جسم و بردن جسم بدون حرکت به نرم افزار مورد نظر و توسط ابزاراهای اون نورم افزار point catch مورد نظر رو وارد کنی.

خوب حالا اجسما رو بردی تو نرم افزار مورد نظر که نرم افزار مورد نظر تو هم مکس هست، خوب اینجا هم با پلاگین هایی که گفتی تصویر مورد نظرت رو خلق میکنی ولی دیگه نمیتونی این جلوه های رو منتقل کنی، مخصوصا fume رو حالا ray fire رو میشه کاری کرد و شاید و شاید هم بشه حرکت particle ـهایی که با thinking کار کردی به نحوی خروجی بگیری که بعید میدونم ولی این کار اشتباه هست.

شما این جلوه ها رو باید تو همون نرم افزار رندر بگیری، مثلا تو فیلم های بزرگ هم به همین صورت مثل Avatar که base کار با مایا بسته شده ولی انفجارها توسط pyro Houdini انجام و رندر شده، یعنی بیشتر شرکت هایی که با مایا کار میکنن این نوع سیالاتشون رو با Pyro میندن، یعنی یه امر عادی هست. همه جای دنیا این کار رو میکنن، یعنی ممکنه برای مواردی نیاز به ابزاری در یه نرم افزار دیگه باشه و تنها اون بخش رو میبرن تو اون نرم افزار و کالا اون بخش رو با اون میبندن، منظورم از کل اون بخش کل جلوه اون پلان یا سکانس رو نمیگم اون جلوه ای که اون نرم افزار بهشون میده رو میگم.

حق یارت
 

Noori 3D

Member
ممنون دوست عزیز که جواب دادید
من هم به همین فکر بودم که فقط جلوه های که میخوام توی یه نرم افزار دیگه جدا از نرم افزار بیس بسازم و توی یه نرم افزار کمپوزیت هر دو صحنه رندر شده رو یک جا کنم ...............

حالا یه سوال آموزش های این پلاگین ها رو از کجا میتونم گیر بیارم و میخواستم بدونم پلاگین ها با کدوم موتر رندر پشتی بانی دارند .................. لطفاً راهنمایم کنید


با تشکر.
 

Noori 3D

Member
ببخشید که انقد سوال میکنم
به نظر شما نرم افزار Houdini رو شروع کنم یا همین پلاگین ها رو شروع کنم فقط میخوام برای ایجاد جلوه های آتش ، انفجار ، دود و .... استفادشون کنم چون فک میکنم از توانای های هر نرم فزار در کارام استفاده کنم بهترین نتیجه رو بدست بیارم .


با تشکر.
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
حالا یه سوال آموزش های این پلاگین ها رو از کجا میتونم گیر بیارم و میخواستم بدونم پلاگین ها با کدوم موتر رندر پشتی بانی دارند .................. لطفاً راهنمایم کنید

در مورد fume که بهترین آموزشی ها برای جناب allan mckay هست مخصوصا fundamental 2 ، نمیدونم تو کدوم از این سایتها یعنی cgpeers یا همین gfx domain عضو هستین ، میتونی این آموزشی ها رو توسط torrent دانلود کنید ولی اگه تهران یا نزدیک تهران زندگی میکنید من خرید کردن این آموزشی ها رو توصیه میکنم چون پیدا کردن لینک های سریع و مستقیم سخته و دانلود با torrent هم به شدت سخته، البت اگه تهران هم نیستید میتونید از سایتهای معتبر هم خرید کنی که خودم خرید کردم و صحیح و سالم خریدهام رو دریافت کردم.
در مورد موتور رندر، برای fume هم scan line خود مکس که ساده ترین روش هست و هم final render ، یعنی Final render میتونه fume رو به صورت GI و نفوذ نور محیط رندر بگیره که خیلی سنگین میشه، یعنی برای شبیه سازی Sky light و یا نور های محیط بهترین کار light rig یعنی چیندن نور تو فضا و شبیه سازی نور مورد نظر هست و رندر توسط همون scan line هست به نظر من.

به نظر شما نرم افزار Houdini رو شروع کنم یا همین پلاگین ها رو شروع کنم فقط میخوام برای ایجاد جلوه های آتش ، انفجار ، دود و .... استفادشون کنم چون فک میکنم از توانای های هر نرم فزار در کارام استفاده کنم بهترین نتیجه رو بدست بیارم .

ببین عزیز هودینی نرم افزار خیلی خوبیه مخصوصا تو سیالات رو دست نداره، یعنی تو کیفیت اول هودینی بعد fume ، فیلم avengers اولین فیلمی بود که با fluid مایا کار کردن بخش سیالاتش رو وگرنه همه VFX ها و حتی خیلی از انیمیشن ها ساخت سیالاتش توسط pyro houdini کار شده.

حالا توسه ی من، من خودم تو کف کیفیت و خروجی pyro هستم ولی آموزشی های یی که در دست رسته ماها رو بیشتر سوق میده سمت Fume ، چرا؟ چون فقط خود fume نیست، سیستم پارتیکلی مکس خیلی خوبه، یعنی یکی از مزیت های این نرم افزاره، حالا PF مکس که هیچ ولی این TP . thinking particle چه اوعجوبه ایه واسه خودش ، حالا ادغام TP با fume همراه با rayfire میتونه نتیجه خیلی خوبی بهت بده، من خودم کنار اینها دارم آروم آروم pyro رو یاد میگیرم ولی فقط یاد میگیرم فعلا چون به خوبی این چند ابزار تو مکس جواب من که هیچ جواب شرکت بزرگ pixomondo رو هم میده.
 

Noori 3D

Member
ممنون دوست عزیز که راهنمای خوبی کردید
امروز هودنی رو نصب کردم و دیدم که خیلی پیچیده بود هرچند با یه نگاه نمیشه در مورد یه نرم افزار قضاوت کرد اما باز هم برام خیلی پیچیده اومد ........ با توسه شما دوست عزیز مکس رو نصب میکنم و پلاگینهارو هم از کنارش . توی سایت ها سرچ کردم تا حدی آموزشهای پلاگین ها مورد نظر یافتم ..... استفاده مکس از کنار سافت امیج برام در یاد گرفتن هم خیلی کمک میکنه .

باز هم ممنون دوست عزیز که با راهنمای تون برام کمک کردید انتخاب درستی داشته باشم تا گم راه نشم.:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا