موندم بین دو راهی لطفا راهنمایی کنید!

openworld

New Member
سلام دوستان

بنده مهندسی نرم افزار دارم و میخوام یه زمینه رو انتخاب کنم و به صورت حرفه ای دنبالش کنم اما بین دو مورد گیر کردم.

به مدلسازی و هنر سه بعدی علاقه زیاد دارم.اما نمی تونم برم سمتش میترسم بازارش خراب باشه به همین دلیل چند وقته که ذهنم درگیر طراحی وب هستش و کمی پیش زمینه دارم اما علاقه ای بهش ندارم فقط احساس می کنم بازارش بهتر از سه بعدی و میخوام به خاطر درآمدش برم سمتش.
به نظر شما بازار کار کدو یکی بهتره و آینده خوبی داره؟

لطفا جواب بدین
 

3d_world

New Member
دوست عزیز ، مشکل ما ایرانیها اینه که اول به پول فکر می کنیم بعد کار ، درسته که پول در ایران اول از همه بهش باید فکر بشه ولی یادت باشه وقتی شما حرفه ای رو با
علاقه شروع و ادامه بدی بدون شک حتماً همیشه براش پول وجود خواهد داشت.
 

goodzila46

Active Member
بنده هم با حرف این دوست عزیز موافقم ، البته هر نوع توصیه ای به شما ، در حال حاضر ، ممکنه از نظر شما مغرضانه به نظر برسه ، اما با چند تا دلیل خدمت شما عرض می کنم که کدوم بهتره و چرا.
خلاصه بگم خدمت شما که در زمینه تولید مدل ، شرکت ها و سایت های بسیار زیادی دارن فعالیت می کنند که باعث می شه تا انواع و اقسام مدل های مورد نیاز برای پروژه ها ، وجود داشته باشه و برای ای شرکت ها هم از نظر زمانی و ریالی مقرون به صرفه تر هست که از این سایت ها و شرکت ها مدل هاشون رو خریداری کنند که این مجموعه های آماده رو می شه با مبلغ ناچیزی در ایران بدست آورد، به قول دوست بنده که مدل ساز حرفه ای در زمینه گیم هست ، می گه مدل سازی یعنی خر کاری.

در زمینه های دیگه هم مثل جلوه های ویژه ، اگر به سایت مازستا بطور مثال مراجعه کنید ، مطالب جالبی در مورد سوال شما نوشتند که خلاصه اش رو خدمت شما عرض می کنم. بعلت بالا بودن هزینه های تولید جلوه های ویژه در ایران، فعلاً بازار کار بسیار خرابی داره.

اما در مزینه انیمیشن ، هنوز جای بحث داره و می شه بصورت مجدانه وارد این عرصه شد، البته زمینه های آموزشیش نیاز به هزینه بیشتری به نسبت سایر زمینه ها داره ، و اگر علاقه داشته باشید قطعاً موفق خواهید بود ، در غیر این صورت کار بسیار بسیار تکنیکی و پر زحمت و نیاز به دانش های گوناگونی داره، که قطعاً در سطوح بالا باید انتخاب بکنید که وارد چه عرصه ای از متحرک سازی می خواهید بشید.

در بحث طراحی داخلی هم تا بی نهایت دانشجویان معماری بی کاری هستند که همه درسهای خوانده شده رو رها کردند و مشغول در زمینه اینتریور و اکستریور هستند. حتی از دیگر رشته ها هم به وفور به این سمت کشیده شدند و دوستان مطلع هستند.

اما در بحث طراحی در زمینه وب، یه مقاله ای می خوندم که توی کشوری به وسعت ایالات متحده آمریکا ، بیست درصد اشتغال زایی در زمینه وب و طراحی وب بوجود اومده که توی این زمینه در ایران تنها سه درصد از این زمینه باعث اشتغال زایی بوده ، و با توجه به رشد روزافزون دسترسی به اینترنت و استفاده مردم در ایران از اینترنت و خدماتی که داره روی اون عرضه می شه و با توجه به الکترونیکی شدن دولت در ایران ، می شه به این زمینه شغلی امید داشت، مخصوصاً که هنوز این زمینه برای خیلی ها ناشناخته و دور از ذهن هست.


اما در پایان به هر چیزی که واقعاً علاقه داری رجوع کن و همون رو ادامه بده ، این حرفی هست که همه به همدیگه می گن، هیچکسی گوش نمی کنه ، و در نهایت و بعد از اینکه به این حرف رسیدند ، مجدداً این حرف رو به نفرات بعد از خود می گند. شما هم از این قائده مستثنی نیستی
 

siamaksazgar

New Member
من خودم به مدلسازی محیط علاقه دارم ولی برای درآمد مجبور شدم کار تدوین انجام بدم که بهش علاقه ندارم. موفق به پول درآوردن در حد هزینه های ابتدایی شدم ولی از لحاظ روحی و اون چیزی که تو زندگی دنبالش بودم راضی نیستم. بعضی وقت ها به خودم میگم برم سراغ چیزی که دوست دارم ولی به خاطر ترس از شکست منصرف میشم. در کل نمیدونم جواب این دوستمون چیه ؟ آیا به حرف دلش گوش کنه یا به چیزی که منطق میگه ؟ این مشکل ، مشکل من و دیگران نیز هست.
امیدوارم دیگران که تجربه بیشتری دارند تو این بحث شرکت کنند.
 

Mehran coyote

Well-Known Member
خیلی ها بعد از 2 سال کار کردن و قبل از حرفه ای شدن وارد بازار کارد و تونستن ماهی 600 تومن هم در بیارن، کار مفت بکنن و بازار کار باقی رو هم خراب کنن :sad:
ولی خیلیا هم حرفه ای شدن و ماهی 1.5 میلیون رو به راحتی در میارن، خیلی ها هم حرفه ای شدن و به هیچ جا نرسیدن(از نظر مالی)

ببین هر کاری زرنگی خودش رو میخواد، ادم زرنگ همیشه جاش درسته

این عقیده منه ادم کارش اگه سختی هم داشته باشه ولی به کار علاقه داشته باشه بهتر اینه که کارشو دوست نداشته باشه و زوری کار کنه
ولی بازار کار اون چیزی که باید باشه نیست و صنعت 3d تو ایران هنوز نوپاست و خیلی دلیل ها باعث شدن، پیشرفت توی سینما و صداسیما، گیم و.... خیلی کند پیش بره

امیدوارم موفق باشی دوست عزیز :rose:
 

goodzila46

Active Member
البته جناب مهران عزیز ، در مورد دسته اول که خودم جزوشون باشم ، باید عرض کنم که اینطورها هم نیست که می فرمایید اما با کلیات حرفتون کاملاً موافقم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا