موثرترین درمان های خانگی بواسیر

parisakamrani

New Member
درمان خانگی بواسیر

در صورتی که به بواسیر دچار شده اید باید هرچه سریعتر آم را درمان کنید تا از شدیدتر شدن آن جلوگیری کنید.
DxLJKYYO-_bxM6Zv6C1RPnhQE2C_ntWLT26DBfcq2U3UzFVrH1Fy8FFDUkKbXDIBrR039MHcAxfUIDo-2Npdv_8zi2r5b3y3Hsq1WnLPfo1U_s0M1OO-w1Le9y4boBJ3Gd4Na8NG


هموروئید چیست و به چه دلیلی رخ میدهد؟
زمانی به عروق مقعدی به دلایلی که در ادامه گفته میشود فشار وارد می شود و از گردش خون جلوگیری میکند به همین دلیل بواسیر یا هموروئید رخ میدهد.
بواسیر با درد و سوزش و خونریزی را به همراه دارد.
دلایل بواسیر :
  • یبوست های مزمن بیشترین دلیل بواسیر میباشد .
  • همچنین نشستن در مدت زمان طولانی
  • فشار در زمان مدفوع
  • حمل اجسام سنگین

آیا میتوان بواسیر را با روش های خانگی درمان کرد؟
در کلینیک نشیمنگاه به طور قطع نمیتوان گفت که بواسیرباروش های خانگی درمان میشود اما این روش هایی که در ادامه گفته شده درمان موثر واقع شده است:

مواردی که بتوان گردش خون در ناحیه مقعد و یا لگن را بهبود ببخشد می توان برای درمان آن انجام داد به طورمثال:
حمام سیتز


حمام سیتز یا نشیمن به قرار دادن مقعد و یا لگن در آب گفته می شود. حمام سیتز م بهبود عملکرد حرکات روده و گردش خون در مقعد می تواند بسیار خوب عمل کند و در برطرف نمودن عفونت نیز موثر است.
برای تهیه حمام سیتز می توانید از لگن آب گرم، وان و یا لگن مخصوص حمام سیتز که بر روی درپوش توالت فرنگی نصب می شود، استفاده نمایید.
این کار را ۱۰ الی ۲۰ دقیقه انجام دهید. همچنین می توانید مقداری نمک اپسوم، جوش شیرین به آب اضافه کنید.

فیبر
فیبر برای رفع یبوست بسیار خوب است . همانطور که گفته شد برای درمان بواسیر باید یبوست را به حداقل خود برسانیم وبرای این نیاز به مصرف فیبر به مقدار زیاد دارید.

سعی کنید روزامه به مقدار زیاد فیبر استفاده کنید. فیبر در موادی مانند انواع سبزیجات (کلم بروکسل، انواع کلم، بامیه و ..) و میوه ها (انجیر، نارگیل، آووکادو، هویج، انواع توت ها و ….) و غلات وجود دارد.

منبع:


درمان خانگی بواسیر در کلینیک نشیمنگاه
 

ghazal94

New Member
ما در وبلاگ سایت کلینیک پایتخت بارها اشاره کردیم که علائم بواسیر در هر فردی می تواند متفاوت باشد اما در نهایت و در صورت درمان نکردن هموروئید، بیمار متحمل درد و ناراحتی زیادی می شود و حتی روند درمان بیماری هم ممکن است با مشکل مواجه شود که اینها فقط بخشی از عوارض درمان نکردن هموورئید است.
ما در مراجعین خود افراد زیادی را می بینیم که چندین سال است بواسیر دارند اما هنوز هم بدون مراجعه به پزشک به دنبال دارو و روش‌های خانگی برای درمان و بهبود علائم دردناک خود هستند. باید بگوییم تا زمانیکه بیماری شما با روش های قطعی و اساسی درمان نشود، این حساسیت و علائم آزاردهنده را تجربه خواهید کرد. بخصوص اگر چندین سال است که از ابتلای شما به هموروئید می گذرد، باید ترس و خجالت را کنار بگذارید و برای درمان به پزشک هموروئید مراجعه کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا