موتور رندر ( vray یا Arnold )

سلام به تمام دوستان

حقیقتش یه مشکل اساسی پیدا کردم . من با vray و arnold هر دو کار می کنم ولی تا باحال پروژه جدی باهاشون پیاده نکردم سوالی که دارم اینکه برای پروژه انیمیشن کوتاه کدوم رندر مناسبه

من کلی تعریف Arnold رو شنیدم ولی تا به حال یک مقایسه درست و حسابی ندیدم که دقیقاً نشون بده کدوم موتور رندر را استفاده کنم

اگه کسی از دوستان هر دو موتور رندر را استفاده کرده لطفاً یه کمکی به ما بکنه !! :-?
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
1 - شما باید نورپردازی و اصول رو یاد داشته باشید ، موتور اصلا مهم نیست !
2 - آرنولد gpu هست و قدرتی خیلی زیاد هم داره اما ویری 3 در سطحی بالاتر قرار داره
اما مهم این هست که شما چه چیزی رو میخواید کار کنید ؟
 

davoodice

Well-Known Member
- شما باید نورپردازی و اصول رو یاد داشته باشید ، موتور اصلا مهم نیست !

اصول نور پردازی هیچ ربطی به موتور رندر نداره دوست عزیز . موتور رندر تخصص میخواد. ضعفاشو بدونی ویژگی هاشو بدونی . روش پیاده سازیه نور بر اساسه توانایی های موتور رندره.

2 - آرنولد gpu هست و قدرتی خیلی زیاد هم داره اما ویری 3 در سطحی بالاتر قرار داره

موتور آرنولد کلا بر اساس cpu پایه ریزی شده و طبق گفته سازنده های این موتور فعلا هیچ طرحی برای استفاده از gpu نداره. نمیدونم این اطلاعاتو از کجا میاری شما.

و در نهایت دوست عزیز نور پردازیه تک فریم کلا با انیمیشن متفاوته. صحبت های مختلف شما در پست های مختلف نشان از کم تجربگیه شما در انیمیشن داره. لطفا رو پاسخ دادن دقت کن.

سلام به تمام دوستان

حقیقتش یه مشکل اساسی پیدا کردم . من با vray و arnold هر دو کار می کنم ولی تا باحال پروژه جدی باهاشون پیاده نکردم سوالی که دارم اینکه برای پروژه انیمیشن کوتاه کدوم رندر مناسبه

من کلی تعریف Arnold رو شنیدم ولی تا به حال یک مقایسه درست و حسابی ندیدم که دقیقاً نشون بده کدوم موتور رندر را استفاده کنم

اگه کسی از دوستان هر دو موتور رندر را استفاده کرده لطفاً یه کمکی به ما بکنه !!

من با ویری کار نکردم تو انیمیشن اما یکی از دوستان که کار کرد به مشکلاته زیادی خورد در مبحث ایندایرکت.

اما من یه کار سی دقیقه ای با آرنولد بستم. فقط بهت بگم کار باهاش واقعا لذت بخشه. پارامتر های بسیار کم. قدرت و سرعت و دقت بسیار بالا از ویژگی های ارنولده.
 
من با ویری کار نکردم تو انیمیشن اما یکی از دوستان که کار کرد به مشکلاته زیادی خورد در مبحث ایندایرکت.

اما من یه کار سی دقیقه ای با آرنولد بستم. فقط بهت بگم کار باهاش واقعا لذت بخشه. پارامتر های بسیار کم. قدرت و سرعت و دقت بسیار بالا از ویژگی های ارنولده.

دستت درد نکنه . من خودم هم تحقیق کردم فهمیدم cpu بوده . ممنون که راهنمایی کردید . من تا حالا جایی ندیدم از vray برای پروژه انیمیشن استفاده کن ( البته در سطح جهانی رو میگیم ) بیشتر از renderman و arnold استفاده می کنند ولی برای من بیشتر
سرعت مهمه . ( در واقعه یه renderfarm ندارم !! )

ببخشید اون انیمیشنی که رندر کردید چه قدر زمان برد تا رندر بشه ؟ محیطش سنگین بود ؟ ممنون از پاسخ هاتون
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
davoodice عزیز سلام !

با شما دعوا ندارم دوست عزیز !

بنده اشتباه کردم منظورم همون CPU بود ، سریع نوشتم اشتباه شد ؛ عذر میخوام ادم اشتباه میکنه دیگه ، شما نیازی نیست دور بردارید ! :wink:

1 - فکر میکنم دوست عزیزتون یاد نداشتن که با ویری کار کنند که به مشکلات زیادی بر خوردند ، وقتی یکی تک نفره میخواد همه کاره بشه از این بهتر چیزی هم نمیشه ! ویری هم مشکل داره ، ارنولد هم داره ، و هردوش مزیت هم دارند .

2 -
اصول نور پردازی هیچ ربطی به موتور رندر نداره دوست عزیز . موتور رندر تخصص میخواد. ضعفاشو بدونی ویژگی هاشو بدونی . روش پیاده سازیه نور بر اساسه توانایی های موتور رندره.

لطفا مطالعاتتون رو بیشتر کنید ، موتور رندر یک ابزاره درست مثل مداد یا خودکار ، بنده کار های شما رو دیدم و میتونم بگم از لحاظ نورپردازی ضعیف هستند ، و اصولی هم زیاد روش کار نشده و به نظر میاد شما تجربی کار میکنید .

توانایی موتور ها هم ؛ اگر با 10 ، 11 تا موتور کار کنید میبینید که همشون یک جور هستن :
Mental Ray و Vray و FinalRender
iRay و FarellCaustic و Final Render RealTime
Arion و Octane
Maxwell و Fry Render و NOXRender و Indiago Render و Thea Render

و ...
مثل هم هستن ، قبل از حرف زدن با اطمینان 100 درصد ، کمی تجربه هم بد نیست .

اصول نورپردازی اصل رندرینگ هست که شما از کنارش گذشتید ، کار کردن با موتور رندر هنر نیست ، اگر شما اصول رو یاد داشته باشید ، میتونید تنها توی 2 ماه به هر موتوری که میخواید مسلط بشید ، ضعف کار های ما در نورپردازی و درک تصویر سازیمون هست !

3 -

و در نهایت دوست عزیز نور پردازیه تک فریم کلا با انیمیشن متفاوته. صحبت های مختلف شما در پست های مختلف نشان از کم تجربگیه شما در انیمیشن داره. لطفا رو پاسخ دادن دقت کن.

اگر منظورتون از تجربه ساختن چند انییمشن ضعیف که هیچ جایی در هنر نداره و گذاشتن تک فریم و بردن اسم انیمیشن هست ، بله تجربه ندارم ! بنده انیمیشن هم کار کردم ، شما از کجا میدونید من کار نکردم !

4-
جهت اطلاعتتون بنده در حال کار روی یک پروژه CG Trailer یک گیمی هستم که کیفیتی مثل اون کمتر تو ایران و برای ایران ساخته نشده اما باز هم ادعایی ندارم چرا که کاملا قبول دارم هنوز مبتدی بیش نیستم

در ضمن گرفتن VIP و نوشتن " کاربر متخصص رندرینگ" در زیر یوزر کاربری چیری به سطح شما اضافه نمیکنه اما باز هم بنده جرات اینکه کسی رو زیر سوال ببرم نداشتم اما شما این کار رو انجام دادید !


قدرت و سرعت و دقت بسیار بالا از ویژگی های ارنولده.

یعنی ویری دقیق نیست ؟ سریع نیست ؟ قدرتش کمه ؟! واقعا رفتاری غیر حرفه ای هست ، از شما بعیده ! منظورتون از کیفیت و قدرت و سرعت اینه ؟


من قصدتون از حرف زدن با لحن مخرب رو واقعا نمیدونم اما اگر واقعا قصدتون تحقیر بنده هست ، قبول بنده بی تجربه و از کار های حرفه ای تون هم معلومه که چقدر به انیمیشن ایران کمک کردید ! واقعا ممنون !

امیدوارم روزی بیاد که یاد بگیریم با دید سطحی سال ها تلاش و بدبختی کشیدن کسی رو زیر سوال نبریم ! موفق و موید باشید :rose:
 
آخرین ویرایش:

davoodice

Well-Known Member
davoodice عزیز سلام !

با شما دعوا ندارم دوست عزیز !

بنده اشتباه کردم منظورم همون CPU بود ، سریع نوشتم اشتباه شد ؛ عذر میخوام ادم اشتباه میکنه دیگه ، شما نیازی نیست دور بردارید !

1 - فکر میکنم دوست عزیزتون یاد نداشتن که با ویری کار کنند که به مشکلات زیادی بر خوردند ، وقتی یکی تک نفره میخواد همه کاره بشه از این بهتر چیزی هم نمیشه ! ویری هم مشکل داره ، ارنولد هم داره ، و هردوش مزیت هم دارند .

2 -
اصول نور پردازی هیچ ربطی به موتور رندر نداره دوست عزیز . موتور رندر تخصص میخواد. ضعفاشو بدونی ویژگی هاشو بدونی . روش پیاده سازیه نور بر اساسه توانایی های موتور رندره.
لطفا مطالعاتتون رو بیشتر کنید ، موتور رندر یک ابزاره درست مثل مداد یا خودکار ، بنده کار های شما رو دیدم و میتونم بگم از لحاظ نورپردازی ضعیف هستند ، و اصولی هم زیاد روش کار نشده و به نظر میاد شما تجربی کار میکنید .

توانایی موتور ها هم ؛ اگر با 10 ، 11 تا موتور کار کنید میبینید که همشون یک جور هستن :
Mental Ray و Vray و FinalRender
iRay و FarellCaustic و Final Render RealTime
Arion و Octane
Maxwell و Fry Render و NOXRender و Indiago Render و Thea Render
و ...
مثل هم هستن ، قبل از حرف زدن با اطمینان 100 درصد ، کمی تجربه هم بد نیست .

اصول نورپردازی اصل رندرینگ هست که شما از کنارش گذشتید ، کار کردن با موتور رندر هنر نیست ، اگر شما اصول رو یاد داشته باشید ، میتونید تنها توی 2 ماه به هر موتوری که میخواید مسلط بشید ، ضعف کار های ما در نورپردازی و درک تصویر سازیمون هست !

3 -

و در نهایت دوست عزیز نور پردازیه تک فریم کلا با انیمیشن متفاوته. صحبت های مختلف شما در پست های مختلف نشان از کم تجربگیه شما در انیمیشن داره. لطفا رو پاسخ دادن دقت کن.
اگر منظورتون از تجربه ساختن چند انییمشن ضعیف که هیچ جایی در هنر نداره و گذاشتن تک فریم و بردن اسم انیمیشن هست ، بله تجربه ندارم ! بنده انیمیشن هم کار کردم ، شما از کجا میدونید من کار نکردم !

4-
جهت اطلاعتتون بنده در حال کار روی یک پروژه CG Trailer یک گیمی هستم که کیفیتی مثل اون کمتر تو ایران و برای ایران ساخته نشده اما باز هم ادعایی ندارم چرا که کاملا قبول دارم هنوز مبتدی بیش نیستم

در ضمن گرفتن VIP و نوشتن " کاربر متخصص رندرینگ" در زیر یوزر کاربری چیری به سطح شما اضافه نمیکنه اما باز هم بنده جرات اینکه کسی رو زیر سوال ببرم نداشتم اما شما این کار رو انجام دادید !


قدرت و سرعت و دقت بسیار بالا از ویژگی های ارنولده.

یعنی ویری دقیق نیست ؟ سریع نیست ؟ قدرتش کمه ؟! واقعا رفتاری غیر حرفه ای هست ، از شما بعیده ! منظورتون از کیفیت و قدرت و سرعت اینه ؟


من قصدتون از حرف زدن با لحن مخرب رو واقعا نمیدونم اما اگر واقعا قصدتون تحقیر بنده هست ، قبول بنده بی تجربه و از کار های حرفه ای تون هم معلومه که چقدر به انیمیشن ایران کمک کردید ! واقعا ممنون !

امیدوارم روزی بیاد که یاد بگیریم با دید سطحی سال ها تلاش و بدبختی کشیدن کسی رو زیر سوال نبریم ! موفق و موید باشید


باهات بحث نمیکنم عزیز چون کم تجربه ای کلت داغه !
 

davoodice

Well-Known Member
بخشید اون انیمیشنی که رندر کردید چه قدر زمان برد تا رندر بشه ؟ محیطش سنگین بود ؟ ممنون از پاسخ هاتون

تایمش 30 دقیقه بود سنگین بود و مو هم توش کار شده بود. الان خیلی از شرکت ها دارن به ارنولد رو میارن. و یه تحقیق تو اینترنت کنی متخصصای رندر بعد از prman از آرنولد اسم میبرند.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
دوستان عزیز reza_1001 و ZMan عزیز ، منظورتون با بنده هست ؟
من کنایه زدم ؟ :-?
 
آخرین ویرایش:

reza_1001

Well-Known Member
davoodice عزیز سلام !

با شما دعوا ندارم دوست عزیز !

بنده اشتباه کردم منظورم همون CPU بود ، سریع نوشتم اشتباه شد ؛ عذر میخوام ادم اشتباه میکنه دیگه ، شما نیازی نیست دور بردارید ! :wink:

1 - فکر میکنم دوست عزیزتون یاد نداشتن که با ویری کار کنند که به مشکلات زیادی بر خوردند ، وقتی یکی تک نفره میخواد همه کاره بشه از این بهتر چیزی هم نمیشه ! ویری هم مشکل داره ، ارنولد هم داره ، و هردوش مزیت هم دارند .

2 -


لطفا مطالعاتتون رو بیشتر کنید ، موتور رندر یک ابزاره درست مثل مداد یا خودکار ، بنده کار های شما رو دیدم و میتونم بگم از لحاظ نورپردازی ضعیف هستند ، و اصولی هم زیاد روش کار نشده و به نظر میاد شما تجربی کار میکنید .

توانایی موتور ها هم ؛ اگر با 10 ، 11 تا موتور کار کنید میبینید که همشون یک جور هستن :
Mental Ray و Vray و FinalRender
iRay و FarellCaustic و Final Render RealTime
Arion و Octane
Maxwell و Fry Render و NOXRender و Indiago Render و Thea Render

و ...
مثل هم هستن ، قبل از حرف زدن با اطمینان 100 درصد ، کمی تجربه هم بد نیست .

اصول نورپردازی اصل رندرینگ هست که شما از کنارش گذشتید ، کار کردن با موتور رندر هنر نیست ، اگر شما اصول رو یاد داشته باشید ، میتونید تنها توی 2 ماه به هر موتوری که میخواید مسلط بشید ، ضعف کار های ما در نورپردازی و درک تصویر سازیمون هست !

3 -



اگر منظورتون از تجربه ساختن چند انییمشن ضعیف که هیچ جایی در هنر نداره و گذاشتن تک فریم و بردن اسم انیمیشن هست ، بله تجربه ندارم ! بنده انیمیشن هم کار کردم ، شما از کجا میدونید من کار نکردم !

4-
جهت اطلاعتتون بنده در حال کار روی یک پروژه CG Trailer یک گیمی هستم که کیفیتی مثل اون کمتر تو ایران و برای ایران ساخته نشده اما باز هم ادعایی ندارم چرا که کاملا قبول دارم هنوز مبتدی بیش نیستم

در ضمن گرفتن VIP و نوشتن " کاربر متخصص رندرینگ" در زیر یوزر کاربری چیری به سطح شما اضافه نمیکنه اما باز هم بنده جرات اینکه کسی رو زیر سوال ببرم نداشتم اما شما این کار رو انجام دادید !




یعنی ویری دقیق نیست ؟ سریع نیست ؟ قدرتش کمه ؟! واقعا رفتاری غیر حرفه ای هست ، از شما بعیده ! منظورتون از کیفیت و قدرت و سرعت اینه ؟


من قصدتون از حرف زدن با لحن مخرب رو واقعا نمیدونم اما اگر واقعا قصدتون تحقیر بنده هست ، قبول بنده بی تجربه و از کار های حرفه ای تون هم معلومه که چقدر به انیمیشن ایران کمک کردید ! واقعا ممنون !

امیدوارم روزی بیاد که یاد بگیریم با دید سطحی سال ها تلاش و بدبختی کشیدن کسی رو زیر سوال نبریم ! موفق و موید باشید :rose:

1.cpu رو نوشتین gpu ....خب اشکالی نداره...

2.مسئله یاد داشتن vray نیست...مسئله کاراییش برای انیمیشن هست....در کاراییش برای تک فریم حرفی نیست.(کاراییش رو باید خودتون تو کار و پروژهای سنگین درک کنین)

3.درسته که موتور رندر مثل ابزاره ولی اگه به شما بگن یه دیوار رو رنگ کن ...مطمئنا خودکار ورنمیداری.

4.لطف کنین از کارای قویتون که اصولی کار شده بزارین تا ما هم بهره مند بشیم.(کار های حرفه ای تون)

5.اولش میگین شما تجربی کار میکنی بعد اسم همه موتور رندرایی که بلدین میارین و بعدش میگین یکم تجربه هم بد نیست.

6. اول میگین در حال کار روی یک پروژه هستین که کیفیتی مثل اون کمتر تو ایران و برای ایران ....بعد میگین اصلا ادعایی نداری.

7.در آخر هم اتهام دید سطحی رو مطرح کردین....
با این حال در اولین خط ...نوشتین دعوا نداری.....

بهتره همیشه سعی کنیم علم و تجربه دیگران رو بقاپیم نه اینکه روی اطلاعات خودمون پافشاری کنیم و......
موفق باشید :rose::rose::rose:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
1.cpu رو نوشتین gpu ....خب اشکالی نداره...

بله ، ممنون یاد اوری کردید :rose:


2
.مسئله یاد داشتن vray نیست...مسئله کاراییش برای انیمیشن هست....در کاراییش برای تک فریم حرفی نیست.(کاراییش رو باید خودتون تو کار و پروژهای سنگین درک کنین)

شما از کجا میدونید بنده پروژه سنگین کار نکردم ؟ ب

3.درسته که موتور رندر مثل ابزاره ولی اگه به شما بگن یه دیوار رو رنگ کن ...مطمئنا خودکار ورنمیداری.

بله صحیح ، اما این تشبیه کاملا اشتباهی بود .

4.لطف کنین از کارای قویتون که اصولی کار شده بزارین تا ما هم بهره مند بشیم.(کار های حرفه ای تون)


کارهای تمرینیم توی همین انجمن هست ، کارهای حرفه ای که ندارم ، اما یک دموی سینماتیک هست که به زودی ریلیس میشه که کیفیت نسبتا خوبی داره ،:wink:

5.اولش میگین شما تجربی کار میکنی بعد اسم همه موتور رندرایی که بلدین میارین و بعدش میگین یکم تجربه هم بد نیست.

تجربی کار کردن با تجربه خیلی فرق داره عزیز ، بنده موتور ها مختلف رو تجربه کردم یعنی کار کردم و بلدم اما اون بلد بودنه از روی اصول باید باشه که اون تجربی نیست ، اگر متوجه منظورم نشیدید میتونم با حوصله براتون توضیح بدم
اما مختصر گفتم که سرتون رو درد نیاوارده باشم.

اصول منظور از نورپردازی ، رنگ شناسی ، کلوین ، نما ، دوربین و تشخیص فیزیک ...

6. اول میگین در حال کار روی یک پروژه هستین که کیفیتی مثل اون کمتر تو ایران و برای ایران ....بعد میگین اصلا ادعایی نداری.

بنده اگر ادعا میکردم مثل خیلی از دوستانی که خودتون میبینید ( مثل اون اقایی که میخواستن ارباب حلقه ها بسازن شد تهران 1500 ) میگفتم کار جهانی میزدم اما بنده ادعایی کردم که بزگتر از دهنم نباشه ، شما در حال حاضر برای من یک دموی Cinematic یک کار گیم توی ایران با کیفیت بالا نام ببرید ؟؟؟

هست کارهای زیادی که تو ایران ساخته میشه اما برای ایران نه به خارج صادر میشه ...

ما در حال ساخت یک تریلیر با نام Darkness Hunter هسیتم ، که ایشالله قبل از تابستون سال بعد بتونیم به سرانجام برسونیمش ، برای رندر این کار شیدر نویسی هم کار خود بنده بوده ، که در حال حاضر کیفیتی مثل اون تو ایران نیست ، قبول ندارید ؟


7
.در آخر هم اتهام دید سطحی رو مطرح کردین....

با این حال در اولین خط ...نوشتین دعوا نداری.....

والا من اونجا منظورم قبلش بود که بزرگوار Davoodice من رو زیر رگبار گرفتند ، از اخر هم توهین نکردم ، دید سطحی فحش نیست ، یعنی دید سطحی ، یعنی ساده گرفتن یک چیزی !
دوست عزیزی که قبلا هم به بنده انگ فراماسونری و ... زدن هم به کنار !


بهتره همیشه سعی کنیم علم و تجربه دیگران رو بقاپیم نه اینکه روی اطلاعات خودمون پافشاری کنیم و......
میدونید ما بیشتر از هرچیزی ایرادمون در شعار دادن هست ، اما در عمل ! :-?
بله من هم دوست دارم اینکارو بکنم و سعی هم نکردم روی علم خودم پافشاری کنم ، فقط ناراحت میشم وقتی کسی بدون ملاحظه چندین سال جون کندن و تلاش که ( هممون همینطور هستیم ) زیر سوال ببره !



در اخر بنده یک خواهشی دارم ، ما میتونیم سر این موضوع بدون اتهام و توحین ، بار ها و بار ها بحث کنیم ، بحث کردن خیلی خوبه چون اگر صحیح باشه به نتیجه میرسه ، اما با لحنی که ایشون با بنده حرف زدن ... خودتون قضاوت کنید ،
من حاضرم تک تک حرف هایی که میزنم رو برای شما و دوستان عزیز دیگر با احترام و حوصله پاسخ بدم و اینطوری بحث هم به حاشیه کشیده نمیشه . و خواهشا مطالب هم عمیق تر بخونید .

و خواهشی از دوست عزیز vfxproduction ، احترام به دیگران باعث میشه که اگر دفعه ی بعدی کمکی خواستید اشتیاقی برای پاسخ دادن داشته باشند .

ما خیلی از عادت هامون بد هست ، مثل تخریب و زیر سوال بردن که توی خیلی از فروم ها این به وضوح قابل مشاهدست ، اما من خودم تا وقتی کسی بهم بی احترامی نکنه با تمام وجود احترامش رو دارم ، اما اگر کسی چندین بار بی احترامی کنه دقیقا اینه خودش میشم و با لحن خودش پاسخ میدم ، نه کمتر نه بیشتر .



:rose:
 
آخرین ویرایش:
و خواهشی از دوست عزیز vfxproduction ، احترام به دیگران باعث میشه که اگر دفعه ی بعدی کمکی خواستید اشتیاقی برای پاسخ دادن داشته باشند .

:shock: من چه بی احترامی کردم میشه عبارت رو ذکر کنید . یعنی حرف هایی که من زدم توهین بوده دوستان گفتند حرف شما اشتباه است من باید چی کار کنم ؟ باید بگم درسته ؟ من که از شما تشکرم کردم
به هر حال حرفی که زدید بی انصافی بود
با تشکر
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
:shock: من چه بی احترامی کردم میشه عبارت رو ذکر کنید . یعنی حرف هایی که من زدم توهین بوده دوستان گفتند حرف شما اشتباه است من باید چی کار کنم ؟ باید بگم درسته ؟ من که از شما تشکرم کردم
به هر حال حرفی که زدید بی انصافی بود
با تشکر

بنده کلی گفتم ، بقیه پست هاتون ، به حرف هاتون نیست به رفتارتون هست .
این حرفم خواهش بود ، ایراد نبود :wink:

بنده بی انصافی نکردم ، از حق خودم دفاع کردم .
با سپاس :rose:
 

davoodice

Well-Known Member
آقای حمید عزیز قبل از هر چیز باید بگم من همچنان هم به بی تجربه بودن شما اصرار دارم. مشکل اصلیه شما اینه که فکر میکنی همه چیز فقط یاد گرفتنه. ساختن یک دموی بازی هم چیزی رو عوض نمیکنه. مهم بستن یه کاره حد اقل نیمه بلنده. گذشته از اینها عوامل بسیاری هستند که به جز تکنیک در تولید یک انیمیشن تاثیر دارند.
من فقط چند تاشو میگم تا بعدا که ما رفتم زیر خاک بگی خدا رحمتش کنه یه داود یخی بود یه زمانی به ما گفت.

اما قبلش در مورد به رگبار گرفتن بگم
جناب عالی در پستی که من چند نمونه فریم کار تیممون رو گذاشتم. اومد گفتی. "
رندر روز زیبا شده چون ساده ترین رندره و در مورد اون حرفی نمیزنم
" "
رندر شب جالب نشده چون شما یک نور گذاشتی و تمام
"
http://forum.majidonline.com/threads/203841-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8
نمیدونم چرا شما فکر کردی اصولی که شما داری تو گرافیک میخونی اصول خدایی هست.
حالا در یک پست دیگه اومدی یکم چمن دو صفحه گذاشتی میگی 21 تا لایه توش کار کردم. خوب کاره بسیار اشتباهی کردید دوست عزیز. سعی کن روش های بهتری استفاده کنی. از لحظات عمرت بهینه استفاده کن.

http://forum.majidonline.com/threads/208781-صحرا-نورپردازی-طبیعی-و-رئالیست-تمرین-اول

بنده کاری به تکنیک ندارم کارت واقعا زیبا شده و تکنیکی هم هستی اما اگه می خوای انیمیشن تولید کنی به این نکته فکر کن که فضای بی نهایت برای ذخیره لایه هات نداری و تا اخره عمرت هم وقت برای رندر کردن یه پروژه نداری

اما نکات:

شما در همان پست بنده فرمودید نور میکاپ استفاده کن من به شما میگم اولا نورپردازی پرتریت با انیمیشن فرق داره شما بیا میکاپ بذار وقتی دور بین میچرخه تمام میکاپت نقش بر آب میشه. پس حرکات دوربین رو در نظر بگیر.
خراب شدن لباس ها موها دیباگ صحنه رندر نشدن بخشی از ابجکت ها منفجر شدن ریگ ها خراب شدن انیمیت ها رندر نشدن بعضی فایل ها لود شدن کش ها ونشدن کش ها مدیریت فایلها سر و کله زدن به خاطر پول سر و کله زدن با کارگردان اصطحلاک نیروها زیاد شدن هزینه ها و ......... اوه ...... که همه باید به صورت تجربه در بیاد و تو جیبت قرار بگیره. حمید عزیز شما یک کپی برار اصی من در چندین سال پیش هستی. وقتی تو دوره زندگی بیفتی ، یعنی خارج بشی از بعضی مسایل اونوقت می فهمی چرا انیمیشن خوب تولید نمیشه و کسانی هم که یکم خوب تولید میکنند شما میاید با ادعا هاتون اونا رو میکوبید. شما هنوز یه دمو هم تولید نکردید حق ندارید با کسی که یه کار سینمایی بسته اینطور صحبت کنید. منظورم اینه که کار سینمایی بستن عرضه میخواد که باز هم شما متوجه نخواهید شد و من دارم خودمو خسته میکنم. بنده تصمیم گرفتم زیر پست های شما چیزی ننویسم دیگه. شما هم همین کارو بکن.

والسلام
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
1 - بله قبول شما با تجربه ، شما که با تجربه اید استاد ، مکسول 21 لایه چیزه خاصی نیست از ارنولد راحت تره واسه تنظیم .
2 - بنده نقدم رو روی قواعد گفتم و هنوز هم تاکید دارم ، رندر روز ساده ترین رندری هست که میشه گرفت این حرف بنده نیست ، اقای فرشید هاشمی و ... هم همین موضوع رو تاحالا مطرح کردن .
رندر انیمیشنی هر فریم همون سبزه زار حدودا با کیفیت فول اچ دی هر کدون 10 ثانیه میشه ، فکر نکنم زیاد باشه برای رندر یک پروژه
3 - ضعف در تجربه و محکوم مکرید به تجربه تنها بهانه ایست برای خالی کردن شونه از زیر مسولیت و حرفه
4 - اگر کتاب اصول نورپردازی در سینامتیک گیم و انیمیشن رواز اقای donzallas رو مطالعه بفرمایید ؛ ما سه نوع نور داریم که به سر کاراکتر ریگ میشوند .
- Key Light
- Back Light
- Ev Light

این سه نور واجب ترین نور صحنه هست .

5 - تمام مورد های بعدی در ضعف اطلاع و اشنایی هست و اینکه کسانی که با سطح سواد نه چندان حرفه ای وارد بازار میشوند و فقط به فکر پول هستند ، البته من منظورم شما نیستید ، سرمایه تهران 1500 کافی بود ، پس کو کیفیت ؟؟؟
دقیقا بخاطر ادعاهای تو خالی !

سینمای بودن یا نبودن فرقی نداره ، مهم کار هست ، شما به نظرت جا به جایی 3 تا نور ساده کار واقعا سختی هست که تو کل کار تاثیر بگذاره ؟:-?


6 - بنده هم دیگه پاسخی نمیدم چون به کم سن بودن همیشه محکوم میشم و خواهم شد ! مطمئنا اگر جای شما بودم تمام تلاشم رو میکردم که با هر چیزی که دارم بهترین کیفیت رو بدم و هیچ عذر و بهانه ای هم تحویل افراد نمیدم .

به هر حال اگر حرفی زدم و شمارو ناراحت کردم عذر میخوام .


برام جالب بود اقای بشاورد هم با شما همکاری کردند :wink:
- ارزوی موفقیت شما :rose:
 
آخرین ویرایش:
سلام
پس با صحبت آقا داوود مشخص شد Arnold بر اساس CUP عمل میکنه البته یه وبلاگ دیدم که
http://www.cgchannel.com/2014/08/solid-angle-to-preview-gpu-based-version-of-arnold/
نوشته GUP هم بهش اضافه میشه ببینید درسته ؟

پس با این اوصاف V-ray 3 فکر میکنم بهترین گزینس برای گرفتن رندر بر اساس GPU یا Furry Ball
فعلا رفتم سراغ آرنولد اما فکر میکردم بر اساس GPU هست که اشتباه میکردم این رو بگم که کار انیمیشن قرار نیست بزنم فعلا کار تک فریم میخام درست کنم باهاش و نیاز به یه موتور رندر سریغ دارم
 
1 - بله قبول شما با تجربه ، شما که با تجربه اید استاد ، مکسول 21 لایه چیزه خاصی نیست از ارنولد راحت تره واسه تنظیم .
2 - بنده نقدم رو روی قواعد گفتم و هنوز هم تاکید دارم ، رندر روز ساده ترین رندری هست که میشه گرفت این حرف بنده نیست ، اقای فرشید هاشمی و ... هم همین موضوع رو تاحالا مطرح کردن .
رندر انیمیشنی هر فریم همون سبزه زار حدودا با کیفیت فول اچ دی هر کدون 10 ثانیه میشه ، فکر نکنم زیاد باشه برای رندر یک پروژه
3 - ضعف در تجربه و محکوم مکرید به تجربه تنها بهانه ایست برای خالی کردن شونه از زیر مسولیت و حرفه
4 - اگر کتاب اصول نورپردازی در سینامتیک گیم و انیمیشن رواز اقای donzallas رو مطالعه بفرمایید ؛ ما سه نوع نور داریم که به سر کاراکتر ریگ میشوند .
- Key Light
- Back Light
- Ev Light

این سه نور واجب ترین نور صحنه هست .

5 - تمام مورد های بعدی در ضعف اطلاع و اشنایی هست و اینکه کسانی که با سطح سواد نه چندان حرفه ای وارد بازار میشوند و فقط به فکر پول هستند ، البته من منظورم شما نیستید ، سرمایه تهران 1500 کافی بود ، پس کو کیفیت ؟؟؟
دقیقا بخاطر ادعاهای تو خالی !

سینمای بودن یا نبودن فرقی نداره ، مهم کار هست ، شما به نظرت جا به جایی 3 تا نور ساده کار واقعا سختی هست که تو کل کار تاثیر بگذاره ؟:-?


6 - بنده هم دیگه پاسخی نمیدم چون به کم سن بودن همیشه محکوم میشم و خواهم شد ! مطمئنا اگر جای شما بودم تمام تلاشم رو میکردم که با هر چیزی که دارم بهترین کیفیت رو بدم و هیچ عذر و بهانه ای هم تحویل افراد نمیدم .

به هر حال اگر حرفی زدم و شمارو ناراحت کردم عذر میخوام .


برام جالب بود اقای بشاورد هم با شما همکاری کردند :wink:
- ارزوی موفقیت شما :rose:
دیگه نخواستک یک تاپیک جدید بزنم همینجا سوالمو میپرسم . جدای از اصول نور پردازی که درام کتابشو میخونم و ترجمه میکنم وا میدوارم در اختیار د.ستان قرار بگیره ؟ من خودم بین انتخاب و ری و منتال ری گیر کردم و البته آرنولد که چون منابع آموزشیش کمه فعلا منتفی .و ری که برای مایا وجود داره با و ری 3 دی مکس یکی هست یا فرق داره ؟ برای شروع کدام بهترن؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا