موتورهای فیزیکی در فلش

شروع موضوع توسط amird ‏6 جولای 2010 در انجمن Action Script 3

  1. DaDaDooDoo

    DaDaDooDoo کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    712
    تشکر شده:
    583
    امتیاز دستاورد:
    16
    اولین سوالم در مورد اون فانکشنی هست که محیط رو آپدیت می کنه . می خوام بدونم حلقه بر چه اساسی تکرار می شه ؟ و اصلاً چرا حلقه تکرار ؟
     
    نوشته شده توسط DaDaDooDoo در ‏14 سپتامبر 2010
  2. BehrouzPc

    BehrouzPc پــــادشــاه فــلــــش

    ارسال‌ها:
    1,909
    تشکر شده:
    3,510
    امتیاز دستاورد:
    113
    برای این که در هر لحظه می بایست تمامی اشاء موجود از نظر مواردی که درون for هست چک و به روز رسانی شوند
    به همین دلیل می بایست حلقه باشد که بتواند همه اشاء موجود را در بر بگیرد
    در واقع این عمل فقط بر روی اشاء زنده صفحه اعمال می شود
     
    نوشته شده توسط BehrouzPc در ‏14 سپتامبر 2010
    ++Hadi++، DaDaDooDoo و amird از این ارسال تشکر کرده اند.
  3. amird

    amird خبرگان انجمن فلش

    ارسال‌ها:
    679
    تشکر شده:
    1,579
    امتیاز دستاورد:
    16
    PHP:
    for (var bb:b2Body = m_world.m_bodyList; bb; bb = bb.m_next)
    این کد حلقه هست . توضیحاتش رو که بهروز جان گفت . اساسش هم که در واقع همون شرط حلقه هست بر می گرده به m_bodylist
    که تعداد بدنه های (body) موجود در جهان رو بر می گردونه . خوب پس در نتیجه این حلقه به تعداد بدنه های موجود در جهان تکرار می شه .
    توضیحات واضح هست ؟ :)
    موفق باشی
     
    نوشته شده توسط amird در ‏14 سپتامبر 2010
    ++Hadi++ و DaDaDooDoo از این پست تشکر کرده اند.
  4. DaDaDooDoo

    DaDaDooDoo کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    712
    تشکر شده:
    583
    امتیاز دستاورد:
    16
    خوب بله مشکل اول حل شد ، ممنون . اما سوال دومم اینه که userData نوع آبجکت های محیط رو برمی گردونه ؟ من اون عدد 30 رو که در حلقه قرار داره (BB.m_userData.x = BB.GetPosition().x * 30) هم به 3 و هم به 300 تغییر دادم ، اما تفاوتی احساس نکردم . این کد دقیقاً چی کار می کنه ؟

    ممنون .
     
    نوشته شده توسط DaDaDooDoo در ‏15 سپتامبر 2010
  5. amird

    amird خبرگان انجمن فلش

    ارسال‌ها:
    679
    تشکر شده:
    1,579
    امتیاز دستاورد:
    16
    خوب در مورد اینکه userdata نوع آبجکت رو برمی گردونه که درسته حرفی هم توش نیست .
    اما در مورد این عدد 30 ....! یادته گفتم این موتوره واحدش پیکسل نیست (بر حسب متره) و برای همین باید بعضی از جاها بر حسب نیاز برای اینکه ابجکت ها درست بیان توی تصویر این عدد رو ضرب یا تقسیم بر مقدار متغیر مورد نظر کنیم . خوب پس این تا اینجا که چرا 30 .

    حالا یه خورده توضیحات رو عمقی تر می کنم و البته خودمونی تر :green:. ببین این تابع update کارش اینه که وقتی یه ابجکت چپ و چوله* می شه سریع جهان رو برای این چپ و چولگی آماده کنه خوب این چپ و چولگی هم با استفاده از مختصات ابجکت که همین x , y هست اعلام می شه دیگه . قسمت سمت راست کد می گه که مختصات x یا y ابجکت رو بگیر و اون رو با مقدار فعلیش جایگزین کن و چون این تابع هم به صورت enter frame داره اجرا می شه همینطور این اتفاق می افته .
    در ضمن من عددها رو که تغییر می دم کاملا تفاوت رو حس می کنم !!

    *چپ و چوله = منظور چرخش + برخورد + جابجایی مکانی می باشد .
     
    نوشته شده توسط amird در ‏15 سپتامبر 2010
    DaDaDooDoo و ++Hadi++ از این پست تشکر کرده اند.
  6. DaDaDooDoo

    DaDaDooDoo کاربر VIP

    ارسال‌ها:
    712
    تشکر شده:
    583
    امتیاز دستاورد:
    16
    متوجه شدم . از توضیحاتتون ممنون .

    نمی دونم من که واقعاً فرقی ندیدم ، حتماً اشتباه می کنم ... شما از شامپو مس استفاده می کنید حتماً ... !
     
    آخرین ویرایش: ‏15 سپتامبر 2010
    نوشته شده توسط DaDaDooDoo در ‏15 سپتامبر 2010
  7. amird

    amird خبرگان انجمن فلش

    ارسال‌ها:
    679
    تشکر شده:
    1,579
    امتیاز دستاورد:
    16
    با سلام
    1 : این آموزش نیست اما توش از هیچ چیز جدیدی استفاده نکردم .
    2- 3 تا باگ داره . یکیش قابل حل هست اما 2تاش همت دوستان رو می طلبه .
    3- اصلا گرافیک نداره . یعنی اصلا حوصلم نشد برای گرافیکش وقت بذارم .
    4- اینایی که گفتم مربوط می شه به یک بازی ساده که با box2d ساختم .:green:
    5- سبک بازی حداقل برای خودم جدید نیست . این بازی رو قبلا دیده بودم جایی ولی خوب با تفاوت های کلی با این بازی من امیداوارم لذت ببرید .
    6- لینک بازی http://darajeh.net/amirUploads/contactGame/contactGame.swf
    7- راستش سورس بازی چه فایل فلش چه اکشن خیلی درهم بودن . برای همین نذاشتم . کسی دوست داشت بگه براش می فرستم .
    8- موفق باشید:rose:
     
    نوشته شده توسط amird در ‏26 سپتامبر 2010
    armanbm از این پست تشکر کرده است.
  8. gamemaker

    gamemaker New Member

    ارسال‌ها:
    3
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    1
    با سلا م و خسته نباشید بابت مطالب بسیار مفیدتون
    اما لینکهای دانلود همه مشکل داشت :(((((((((((((
     
    نوشته شده توسط gamemaker در ‏5 فوریه 2013
  9. gamemaker

    gamemaker New Member

    ارسال‌ها:
    3
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    1
    با تقدیم سلام و خسته نباشید از مطالب بسیار مفیدتون اما لینکهای دانلود صفحه دو همه مشکل دارند :((((((((((((((((((((((
     
    نوشته شده توسط gamemaker در ‏5 فوریه 2013
  10. amird

    amird خبرگان انجمن فلش

    ارسال‌ها:
    679
    تشکر شده:
    1,579
    امتیاز دستاورد:
    16
    سلام
    درسته حق با شماست در لینک اول اصلاحیه گذاشتم به این مضمون:
    با توجه به گذشت مدت ها از ایجاد این پست و تغییر آدرس سایتم. لطفاً هر جا که آدرس amirdarajeh.com بود توی لینک ها از آدرس darajeh.net استفاده کنید.

    موفق باشید.
     
    نوشته شده توسط amird در ‏5 فوریه 2013
    ++Hadi++ از این پست تشکر کرده است.

به اشتراک بگذارید