موتورهای جستجو | سئو | الگوریتم | تازه های موتورهای جستجو

asheri

Member
به نظر می رسد که گوگل باز هم در حال تغییر دادن رابط کاربری صفحه نتایج جستجو است . این بار آدرس صفحات مربوط به هر نتیجه حذف می شوند .
به طور معمول هرگاه که شما چیزی را در گوگل جستجو می کنید ، عنوان نتایج به صورت لینک نمایش داده شده و در زیر آن نیز آدرس صفحه ای که به آن خواهید رفت قرار گرفته است . اما ظاهرا گوگل قصد دارد تا از نمایش لینک ها صرف نظر کند . اکانت Techno-Net در مورد این تغییر جدید که در حال توسعه می باشد توییتی را به همراه دو تصویر ارسال کرده است که ظاهرا مربوط به طراحی جدید صفحه نتایج گوگل می شود .

منبع : گویا IT
 

asheri

Member
گوگل اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک الگریتم جدید و کلی خود را به نام گورخر اعمال میکند . این الگوریتم بیشتر برروی فروشگاه‌های اینترنتی فوکوس خواهد کرد و فروشگاههای اینترنتی که بهتر کار کرده اند را تشویق میکند.

نکته جالب دیگر که جلب توجه میکند نام گذاری این الگوریتم است ! گورخر ! الگوریتم های قبلی پاندا , پنگوئن و اینک گور خر , همگی آنها سیاه و سفید هستند !
 

asheri

Member
یکی از مهمترین بخش های سئو و بهینه سازی سایت بدست آوردن تغییرات الگوریتم موتورهای جستجو است.
اگر شما بدانید که وزن پارامترهای مختلف در موتور جستجو به چه صورت تنظیم می شود و هر پارامتری چه وزنی دارد می توانید خودتان را با این پارامترها وفق دهید.

برخی از راه های مناسب برای مشاهده تغییرات گوگل عبارتند از:


سایت سئو موز: سایت سئو موز تغییرات گوگل را در یک صفحه منتشر می کند.تغییرات الگوریتم گوگل در سئو موز را می توانید در آدرس تغییرات گوگل در سایت سئو موز مشاهده کنید.
سایت سرچ متریکس نیز یکی از سایت های معتبر در زمینه سئو هست و تغییرات لازم را در صفحه تغییرات مشاهده دامنه ها در سرچ متریکس منتشر می کند.
 

asheri

Member
الگوریتم جدید گوگل بنام پنگوئن 2 که قرار بود اجرا شود فکر کنم به اجرا درآمده و بسیاری از رتبه ها دستخوش تغییرات زیادی بوده است , البته این تغییرات فعلا در زبان انگلیسی مشهود است و به مرور زمان در زبان های دیگر نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.

این الگوریتم همانند پنگوئن یک بر روی لینکها تمرکز دارد . (اطلاعات تکمیلی تر در مورد پنگوئن 2 رو چند ساعت دیگه در همین تاپیک مینویسم )
 

asheri

Member
پنگوئن 2 گوگل

برگرفته از سایت رضا شیرازی
مت کاتز توضیح داده است که یک سایت طبیعی با محتوای عادی باید به گونه ای عمل کند که تعدادی از کاربران آن سایت همواره تمایل به بازگشت به سایت مورد نظر را داشته باشند و از طرف دیگر اقدام به اشتراک گذاری مطالب آن سایت در شبکه های اجتماعی و سایر سایت ها بکنند.




استفاده از لینک های تبلیغاتی
لینک های تبلیغاتی یکی از عواملی است که برخلاف راهنمای گوگل برای مدیران سایت ها است و گوگل این کار را خلاف می داند. نسخه جدید گوگل پنگوئن تمرکز خود را به حذف کردن تاثیر چنین لینکهایی در رتبه بندی سایت ها قرار داده است. مت کاتز توصیه کرده است که اگر محتوای تبلیغاتی در سایت خود قرار می دهید به طور واضح برای کاربران مشخص کنید که متن فوق تبلیغاتی است تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.


پرس و جوهای جستجوی گوگل
پنگوئن 2.0 دو تفاوت اساسی در نمایش نتایج جستجو بر اساس پرس و جو ها خواهد داشت. پرس و جوهائی که بیشتر توسط افراد فریب کار مورد توجه قرار می گیرد مانند کلمات پرسود تجاری و... با نگارش جدید گوگل پنگوئن تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. همچنین الگوریتم جدید تاثیرات جالبی برای پرس و جوهایی که به دنبال یافتن جواب سوالات خاص هستند خواهد داشت که گوگل توضیح بیشتری در این مورد ارائه نداده است.


تنزل رتبه لینک های اسپم
سایت هایی که از لینک های اسپم استفاده کنند دچار تنزل رتبه خواهند شد. گوگل تحلیل جامعی در مورد توپولوژی لینک ها انجام داده که نتایج آن برای سایت هایی که لینک های اسپم دریافت میکنند قابل توجه خواهد بود.


سایت های هک شده
گوگل قصد دارد ارتباط بهتری را با مدیران سایت هایی که از کدهای مخرب در سایت آنها استفاده می شود یا سایت آنها هک شده است برقرار کرده و سایت های مخرب را با سرعت بیشتری از نتایج خود خارج سازد.


تاکتیکهای فریب آمیز
مت کاتز به انجمن های اینترنتی و سایت هایی که در زمینه سئو سیاه فعالیت می کنند هشدار داده است که تابستان بسیار بدی پیش رو خواهند داشت.


شناسائی لینک ها
گوگل با استفاده از لینک ها کمک می کند تا نتایج بهتری را در نتایج گوگل ببینیم، بخصوص اگر لینک های فوق از سایت های هم زمینه و مفید استخراج شوند. به عنوان مثال در حوزه های پزشکی، اقتصادی و مسافرتی اگر وب سایت هائی مطالب مفید تولید کنند و در سایت های هم حوزه خود به عنوان یک سایت مفید معرفی شوند گوگل از آنها حمایت خواهد کرد.


سیگنال های گوگل پاندا
پنگوئن 2.0 از سیگنال های گوگل پاندا برای تقویت خود استفاده خواهد کرد. گوگل پاندا بر روی محتوای سایت تمرکز دارد و مواردی مانند ایجاد محتوای مفید و عدم کپی کردن اطلاعات از سایر سایت ها مورد توجه قرار می دهد.


خوشه بندی نتایج
گوگل از خوشه های مختلفی در نتایج خود استفاده می کند و آنها را در زمان نمایش به کاربر با هم ترکیب می کند. به عنوان مثال لایه هائی مانند تصویر، ویدئو، نقشه و... در برخی از عبارات ترکیب شده و برای کمک بهتر به کاربر نمایش داده خواهند شد. پنگوئن 2.0 بر روی نتایج خوشه بندی شده و همچنین لایه های ترکیبی گوگل نیز تاثیر خواهد داشت.


جمع بندی
زمانی که الگوریتم های پاندا و پنگوئن گوگل به زبان فارسی راه یافتند در بسیاری از حوزه های تجاری نتایج گوگل زیر و رو شدند. شرکت های بزرگی که فروش خود را بر مبنای گوگل قرارداده بودند از این موضوع لطمه شدیدی خوردند و شرکتها و سایت ها کوچک جای آنها را در نتایج گوگل گرفتند. چند ماهی طول کشید تا سئو کارهای حرفه ای در ایران خود را با الگوریتم جدید گوگل وفق بدهند و بسیاری از سئو کارهای اسپمر و فریب کار از دور خارج شدند.


پنگوئن 2.0 اخطار جدیدی است برای سئو کارهای فریب کار و قطعا تاثیرات زیادی در نتایج گوگل فارسی خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که این الگوریتم چه زمانی به نتایج گوگل فارسی اضافه می شود اما این اتفاق به زودی روی خواهد داد.
 

isatise

New Member
[h=2]7 نکته کلیدی بهینه سازی صفحه[/h]
با این وجود، استفاده و هدف گذاری کلید واژه تنها بخش کوچکی از الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجو میباشد، و میتوان روش های گوناگونی برای ساختن صفحات بهینه ارائه داد.
وقتی با یکی از سایت های خود در حال کار هستید، ما این روش را پیشنهاد میدهیم:
1-در برچسب عنوان حداقل یک بار از کلید واژه استفاده کنید و اگر منطقی و خوب به نظر میرسد، ان را دوبار تکرار کنید. سعی کنید کلید واژه به ابتدای برچسب عنوان نزدیکتر باشد.
2 – یک بار در H1
3- حداقل سه بار در کنار body روی صفحه ( اگر محتوای متنی صفحه زیاد باشد،جند بار بیشتر انجام دهید.). تجربه نشان داده است که اضافه کردن به تعداد کلید واژه یا عبارت تاثیر کمی یا هیچ گونه تاثیری بر رتبه بندی ندارد. و...
منبع : www.isatise.com
 

tavahhom

New Member
منبع این الگوریتم ها کجاست باید تو خود سایت گوگل هم باشه یا وب سایت ها ی خارجی بر اثاث تجربه میگن ؟
 

asheri

Member
فعالیت در شبکه های اجتماعی فراموش نشه ,مخصوصا گوگل پلاس , لینکها در گوگل پلاس Follow هستند و یکی از بهترین مکانها برای لینک سازی است
1- در گوگل پلاس عضو بشوید
2- در گوگل پلاس یک صفحه بسازید ( یه نام کسب و کارتان یا سایتتان حتما صفحه درست کنید و مانند انسان برای آنها یک پروفایل و اکانت جدای گوگل درست نکنید)
3- سایتتان را در پروفایل آن اضافه کنید ( بعد از اینکه این کار را انجام دادید یک تیک در کنار نام سایتتان اضافه میگردد)
4-پروفایل صفحه را کامل نمائید
5- مطلب به اشتراک بگذارید
6- دوستانتان را به دنبال نمودن صفحه تشویق کنید
7- دوستانتان را به SHARE نمودن بیشتر مطالبتان تشویق کنید

البته همه این کارها را میتوانید انجام ندهید و از دوستان فعالی که در این شبکه ها دارید بخواهید لینکهای سایت شما را به اشتراک بگذارند !
 

asheri

Member
تمامی مقالات , بلاگها و منابع سئو از اهمیت شبکه های اجتماعی صحبت کرده اند و میکنند . یکی از این شبکه ها و مهمترین آنها گوگل پلاس است . --- خوب نمیخوام از گوگل پلاس و حرفای تکراریی که شنیدن رو بنویسم , توی گوگل پلاس کلمه سئو رو جستجو کنید

نتیجه واقعا تاسف باره , به جرات میشه گفت یه غیر از چند صفحه بروز و اصولی که مطلب مفید و اموزنده منتشر کرده اند و اصول هشتگ گذاری رو رعایت کرده اند به تعداد انگشتان یک دست هم نمیرسد.
آیا میشه به افرادی که این صفحات رو درست کرده اند و اداره میکنند اعتماد کرد و سئو سایت را دستشان داد. این نشانه ای از جامعه سئو کارای ایرانی مثلا حرفه ای هست و نشانه دیگری اسن است که به هیچ کس اعتماد نکنید و خود تکنیکها رو فرا بگیرید و رعایت کنید

بهتون برنخوره , برای اثبات حرفایی که زدم تو صفحات انگلیسی seo رو جستجو کنید .... قضاوت با خودتون
 

asheri

Member
اجتماع! ، این فقط یک کلمه است اما در دنیای وبلاگ نویسی مهمترین چیز است.مهم ترین عامل موفقیت وبلاگ داشتن اجتماع بازدید کنندگان فعال است. داشتن اجتماعفعال در دور و بر وبلاگ باعث افزایش ترافیک می‌شود. اما چگونه شروع کنیم؟ با بهبوددادن رتبه خود در موتور های جستجو (seo) ،فعالیت در سایت های اجتماعی ، نظر دادن در وبلاگ ها و…
 

جدیدترین ارسال ها

بالا