موارد مهم در سئو داخلی

reza57nas

New Member
حتما می دانید سئو چیست؟ سئو داخلی یکی از مفاهیم مهم در بحث سئو است. در یک دسته بندی کلی سئو را به سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می کنیم. در این پست قصد داریم تا اقدام به معرفی سئو داخلی و مهم ترین فاکتورهای آن کنیم. در یک دیدگاه کلی می توان مهمترین عوامل سئو داخلی را به این شکل نام برد:
  • اعتبار دامنه: یکی از شاخص های بسیار مهم برای گوگل، اعتبار دامنه است. وقتی یک مقاله یا محصول در یک سایت با اعتبار بالا منتشر می شود، گوگل به آن توجه بیشتری می کند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که یک صفحه با محتوای عادی را در صفحه اول گوگل دیده باشید و یک صفحه با محتوای عالی را در صفحات بعدی. یکی از دلایل مهم این موضوع می تواند اعتبار دامنه باشد. اما اعتبار دامنه از نظر گوگل جیست؟ بدون تردید عوامل زیادی از جمله موارد اشاره شده در این مقاله می تواند به اعتبار یک دامنه کمک نماید. برای مثال تعداد بک لینک ها، تعداد کاربران، نرخ پرش، برند و … می توانند اعتبار یک دامنه نزد گوگل را رقم بزنند. سایت ماز با تعریف شاخصی تلاش کرده اعتبار یک دامنه را تخمین بزند. برای دسترسی رایگان به اعتبار دامنه ها می توانید به این سایت مراجعه نمایید.
  • سن دامنه: عامل دیگری که گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو به آن توجه دارد، سن دامنه است. دامنه های قدیمی می توانند ارزش بیشتری در نزد گوگل داشته باشند. اما این به آن معنی نیست که دامنه های جدید نمی توانند با آنها رقابت کنند. به نظر می رسد سن دامنه یک عامل ضعیف در رتبه بندی نتایج است اما به هر شکل عاملی تاثیر گذار است.
  • انطباق کامل دامنه با عبارت کلیدی: یکی دیگر از عوامل موثر در رتبه بندی نتایج گوگل، انطباق دامنه با عبارت کلیدی است. خصوصا در عبارت های کلیدی که رقابت در آنها زیاد نیست، این یک عامل بسیار تاثیرگذار است.
  • وجود عبارت کلیدی در دامنه: اگر عبارت کلیدی جستجو شده در گوگل با دامنه اشتراکاتی داشته باشد، بازهم یک عامل مثبت برای قرار گرفتن در نتایج جستجو است.
  • زمان باقی مانده تا انقضا دامنه: مدت زمان ثبت دامنه توسط مالک یک عامل دیگر برای ارزیابی ارزش دامنه برای ربات گوگل است. از نظر گوگل یک دامنه ارزشمند هرگز زمان انقضای کوتاهی ندارد و صاحب دامنه آن را برای مدت زیادی ثبت می کند.
  • وجود عبارت کلیدی در زیر دامنه: وجود عبارت کلیدی در زیر دامنه نیز بر رفتار گوگل اثر دارد. اگر عبارت کلیدی جستجو شده در زیر دامنه وجود داشته باشد، شانس نمایش در نتایج جستجو برای آن صفحه افزایش پیدا می کند.
  • تاریخچه و عملکرد قبلی دامنه: گوکل تاریخچه و عملکرد قبلی دامنه را در نتایج فعلی تاثیر می دهد. اگر شما یک دامنه ای که قبلا متعلق به فرد دیگری بوده را خریداری کنید، ممکن است عملکرد سایت شما در گوگل تحت تاثیر تاریخچه سایت قرار گیرد. جالب است بدانید این موضوع برای خود ما پیش آمد. در یکی از پروژه هایمان سایتی را در اختیار گرفتیم تا بر روی سئو آن کار کنیم. در اولین روزهای پروژه متوجه شدیم این سایت سابقه فعالیت قبلی دارد. با بررسی های بیشتر متوجه شدیم قبلا این سایت یک سایت انگلیسی زبان بوده و گوگل شدیدا تحت تاثیر عملکرد و محتوای قبلی این سایت قرار داشت.
به طور کلی سئو را باید یکی از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به حساب آورد. تلاش می شود در مقالات بعدی نکات بیشتری در خصوص سئو خارجی مطرح شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا