مهم ترین لیست ملزومات اداری

58cRFogLKd2KE6BBXhK8J1cA1gz92VMayjBQrnkvyMbEuXB3kqWCAI2lGul7R-hjIGhGzmzl2pW5ETfMvqF9jwt8djYkxOUbKCCyq4z8Ml-l

تجهیزات اداری چیست و چه کاربردی دارد؟​

امروزه چیدمان اداری به یکی از عوامل مؤثر در زمینه تجارت و کسب و کار تبدیل شده است. از طریق چیدمان اداری هم وظایف شغلی خود را با نظم بیشتری انجام می‌دهید و هم اینکه دفتر کار شما حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد. چیدمان اداری از مبلمان و تجهیزات اداری تشکیل شده است. راجع به مبلمان اداری همواره در وبسایت‌ها و مجلات مربوط به چیدمان بحث شده است، اما کمتر به این موضوع پرداخته شده که لوازم اداری چیست و از چه لوازمی تشکیل شده است.
large-office-supplies-stationery.jpg
برای اینکه بدانیم تجهیزات اداری چیست باید ابتدا به تعاریف مربوط به آن مراجعه کنیم. تجهیزات اداری به مجموعه وسایلی گفته می‌شود که برای انجام وظایف اداری مورد نیاز است و به عنوان ملزومات مربوط به انجام این وظایف به کار گرفته می‌شود. استفاده از لوازم اداری به تسهیل انجام امور اداری منجر شده و نمایی حرفه‌ای به دفتر کار شما می‌بخشد.

انواع تجهیزات اداری چیست؟​

پس از مشخص شدن تعریف تجهیزات اداری و فواید آن، باید بدانیم که انواع و اقسام تجهیزات اداری چیست و چه لوازمی برای انجام وظایف شغلی در ادارات و شرکت‌ها مورد نیاز است.
لوازم اداری به طور کلی به سه دسته قابل تقسیم‌بندی است؛ لوازم و تجهیزات اداری مصرف‌شدنی، لوازم و تجهیزات اداری ماندگار و چسب‌ها.
– لوازم و تجهیزات مصرف‌شدنی به لوازمی گفته می‌شود که در هر دفتر کار به سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مدت زمان کمتری مصرف می‌شوند و قابل استفاده مجدد نیستند.
ecff04578b9c9e836b0c324d0f766566.jpg
از جمله این لوازم و تجهیزات عبارت‌اند از: انواع کاغذها (کاغذهای A4، A3، B4 و B3 که البته اغلب از دو کاغذ نوع اول بیشتر استفاده می‌شود)، زونکن، شابلون‌ها، جوهر، پاک‌کن، مداد، انواع گیره‌های کاغذ، انواع چسب‌ها و… .
  • منظور از چسب‌ها ابزار و لوازمی است که برای چسباندن و یا ثابت نگه داشتن چیزهای مختلف به کار می‌روند. این لوازم معمولاً از مواد شیمیایی ساخته شده و در سطوح خاص به منظور مهر و موم کردن، ثابت کردن و یا چسباندن یک وسیله به کار می‌روند. چسب‌های مایع و نوارچسب‌ها که هر کدام انواع مختلفی دارند در این دسته جای می‌گیرند.
  • لوازم و تجهیزات ماندگار به تجهیزات و لوازمی گفته می‌شود که کاربرد نسبتاً ثابتی در طول زمان دارند و برای مدت زمان طولانی‌تری شکل، ظاهر و اندازه آن به قوت خود باقی می‌ماند.
  • این لوازم در یک مدت زمان بسیار بلندی استفاده می‌شود و می‌توان از آن‌ها استفاده چندباره کرد. از جمله لوازم و تجهیزات بادوام اداری می‌توان به دستگاه منگنه، دستگاه پانچ، پایه نوارچسب، گیره‌های پلاستیکی، پوشه‌ها، زونکن‌ها، جامدادی، کلاسور‌ها، جعبه‌های بایگانی، پاکت‌های پلاستیکی و غیره.

لوازم و تجهیزات جانبی اداری​

پس از اینکه مشخص شد انواع اصلی لوازم اداری چیست، باید به انواع دیگر این تجهیزات که جانبی هستند اشاره کرد. لوازم و تجهیزاتی که به عنوان تجهیزات جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌توان در سه دسته اصلی طبقه‌بندی کرد:
  • تجهیزات الکترونیکی متفرقه که از جمله عبارت‌اند از: وب‌کم، هدست‌ و … که وجود آن‌ها در دفتر کار ضروری نیست ولی انجام کارها را راحت‌تر می‌کنند.
  • دستگاه‌های تولید برچسب؛ که برای تولید برچسب از آن‌ها استفاده می‌شود. برچسب‌ها معمولاً برای مشخص کردن اموال شرکت از قبیل میز، صندلی، کامپیوتر و … استفاده می‌شود.
  • دستگاه‌های پرس که محبوبیت چندانی ندارند اما برای پرس کارت و اسناد مختلف و حفظ آن‌ها در طولانی مدت استفاده می‌شوند.
فروشگاه اداری آرا یکی از فروشگاه‌های معتبر است که در زمینه فروش انواع لوازم اداری و لوازم آرشیو و بایگانی مثل انواع زونکن، پوشه و کلاسور در کشور فعالیت می کند. از صفحات این محصولات دیدن کنید و با خصوصیات آن‌ها بیشتر آشنا شوید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا