alborzbaan

New Member
یخچال ها از مهمترین اجزای آشپزخانه به شمار می روند که وظیفه نگهداری مواد غذایی و حفظ آن ها از فساد و خرابی را بر عهده دارند. با توجه به قیمت روز افزون لوازم برقی، یخچال ها هم با افزایش قیمت مواجه شده اند و این دلیلی است که اهمیت مراقبت از یخچال ها و حفظ آن ها از مشکلات و خرابی ها را دوچندان می کند. بنابراین اگر یخچال شما با مشکلات احتمالی مواجه شد اولین قدم باید تعمیر یخچال در محل باشد.

%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84_1.jpg

با توجه به نکته مهم حفاظت از یخچال ها فراموش نکنید که کار تعمیر یخچال را باید حتما به یک تعمیرکار متخصص واگذار کنید تا از بروز مشکلات بیشتر برای یخچال جلوگیری کنید و خسارت های احتمالی را کاهش دهید.
در ادامه قصد داریم شما را با چند مشکل احتمالی که ممکن است با گذشت زمان و به دلیل استفاده نامناسب شما از یخچال رخ بدهد آشنا نماییم.

1-سروصدای یخچال
این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای مثال اگر یخچال در زمان قرارگیری در آشپزخانه و زمان نصب یخچال به درستی تراز نشده باشد می تواند هنگام کار کردن سر و صدا ایجاد کند. در این مواقع تنها با جا به جایی و تراز کردن یخچال می توان این مشکل را برطرف کرد. اما گاهی مشکل ناشی از مواردی است که تنها به کمک تعمیر یخچال توسط کارشناس برطرف می شود. برای مثال مشکلات فن کندانسور، فن اواپراتور و …..

2-خنک نکردن یخچال
این مشکل هم می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. برای مثال مشکل می تواند از درب یخچال باشد که به درستی بسته نمی شود و گاهی مشکل حادتر است برای مثال ممکن ایرادی در عملکرد کمپرسور یخچال وجود داشته باشد که یا نیاز به تعویض قطعه یا تعمیر یخچال باشد.

%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1_%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84.jpg
3-برفک زدن یخچال
بخش زیادی از مشکلات یخچال ها که خریداران یخچال را نگران می کند مربوط به مشکل برفک زدن یخچال است. یخچال هایی که در حال حاضر ساخته می شوند معمولا بدون نیاز به ایجاد برفک کار می کنند و حتی در قسمت فریزر هم نباید برفکی وجود داشته باشد. بنابراین وجود برفک می تواند یکی از نشانه های نیاز به تعمیر یخچال توسط کارشناس باشد. برفک زدن یخچال می تواند به دلیل مشکلات کمپرسور، گاز یخچال، مشکلات درب یخچال و ... باشد.

4-روشن نشدن یخچال
از کار افتادن یا روشن نشدن یخچال یکی از بدترین خبرهای ممکن برای شما است. برای جلوگیری از فساد مواد غذایی لازم است تا در اسرع وقت از یک تعمیرکار متخصص بخواهید کار تعمیر یخچال را هر چه سریعتر برای شما پیگیر کند.
روشن نشدن یخچال می تواند از دلایل مختلفی چون مشکل در مدار کمپرسور، سوئیچ کنترل دمای سرد، برد کنترل الکترونیکی و ... ناشی شود.

مشکلات یخچال تنها به چند مورد ذکر شده محدود نمی شود. ممکن است شما با مشکلاتی در عملکرد یخچالتان مواجه شوید که در لیست بالا نباشد. توصیه گروه خدماتی البرزبان این است که در اولین فرصت از کارشناس متخصص تعمیر یخچال بخواهید، یخچالتان را بررسی کند. گروه خدماتی البرزبان آماده ارائه خدمات لوازم خانگی و به ویژه تعمیر یخچال در کرج شما است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا