مناسب‌ترين ويندوز برای Celeron III 1100؟

Yassin

New Member
الان کلی XP جورواجور می‌شه تو بازار پيدا کرد، از اون جديداش Media Center و Santa Clause که - به نظر می‌آد زيادی برای يه Celeron III سنگين باشن؟ - گرفته تا SP1 و SP2 – که يه زمونی اون اولا مشکل داشت - و Proffetional و Home Edition، يا Windows 2003 Server. کدوم يک از اينا برای يه کامپيوتر Celeron III 1100 با RAM 256 و کارت گرافيک آن‌بورد 32 مناسب تره؟ اصلا اينا چه فرقی با هم ديگه دارن؟ شايدم اصلا XP به درد کامپيوترم نمی‌خوره و بايد از Me يا 2000 استفاده بکنم؟
 

ghoghnuse

Member
سلام دوست من.
celeron 1100 با xp مشكلي نداره ولي ram سيستمت چقدره و از چه نرم افزارهايي استفاده مي كني ؟
 

Yassin

New Member
ram من 256MB، و از کلی نرم افزارهای گرافیکی سنگین مثل photosop و نرم افزارهایی مثل Dreamweaver استفاده می کنم.
 

ghoghnuse

Member
سيستم عامل ويندوز xp خيلي از منابع سيستم را اشغال مي كنه اما در عوض امكانات بيشتري را در اختيار كاربران قرار مي دهد . اما پيشنهاد من براي سخت افزار شما نصب ويندوز 98se عربي است كه يك فارسي ساز خوب روش نصب شده باشه و كاملا به روز رساني نرم افزاري شده باشه . گرچه در كار با اينترنت و خيلي امكانات ديگه تفاوت احساس ميشه اما سرعت اجراي برنامه ها در مقايسه با xp خيلي بهتر است .

بدرود .
 

Parham

Well-Known Member
به نظر من شما يا ويندوز ME بريز يا ويندوز XP Professional SP2 که من خودم ويندوز را پيشنهاد ميکنم که فکر ميکنم رو سيستمی که شما گفتيد بهتر کار کنه ميتونيد از ويندوز XP Home Edition SP2 هم استفاده کنيد
 

ghoghnuse

Member
سلام
ويندوز me پايداري زيادي نداره . شما دوستان تا حالا با celeron 1100 برنامه هايي مثل photoshop كار كردين كه ببينيد هنگام اجراي يك فيلتر چقدر طول مي كشه كه سيستم به حالت عادي برگرده ؟ امتحانش كار خيلي سختي هم نيست . يك بازي كه گرافيكش يك كمي قوي باشه روي هر دو تا سيستم عامل نصب كن و ببين كداميكي سريعتر اجرا ميشه . يا يك فيلتر را روي يك تصوير اجرا كن و زمان را محاسبه كن .
البته شايد منهم اگر كارم را با سيستم از يك pentium III يا 4 شروع مي كردم نظر شما را داشتم . ولي دوستان عزيز اگر تا بحال اين سيستم عاملها را روي كامپيوتري با مشخصات گفته شده نصب نكرديد و با نرم افزارهايي كه دوستمان گفت كار نكرديد ، بهتر است بقيه را به اشتباه نيندازيد .

موفق باشيد
بدرود
 

Parham

Well-Known Member
دوست عزيز کدام اشتباه ؟ اشتباه اين هستش که بگيم چون ويندوز XP جديد هستش بيا از اين استفاده کن ؟ يا بگيم از 98 استفاده کن چون قديمی هستشو رو سيستم های ديگر بهتر کار ميکنه ؟ من تو شرکت 2 تا سيستم با همين مشخصات که دوست عزيز گفتن داريم يکی با ويندوز ME و ديگری با ويندوز XP Professional SP2 که به سيستمی که با ويندوز ME کار ميکنه بهتر عمل ميکنه ... و ويندوز XP Home Edition هم فکر ميکنم خوب عمل کنه و اگر اين دوست عزيز بخواد که با سيستم خودش کارهايی بيشتر انجام بده خوب بهترين راه ارتقا هستش،
 

ghoghnuse

Member
بله بهترين راه ارتقاست ولي آقا ياسين هم اين رو مي دونه . ويندوز ملنيوم خوبه ولي پايداريش نسبت به 98se و 2000 كمتر است . اگر روي سيستمهاي شما 98 نصب بود و مقايسه كرده بوديد من تسليم بودم ولي اصلا بحث در قديم يا جديد بودن سيستم عاملها نيست بحث در استفاده كمتر يا بيشتر سيستم از منابع سيستم است . الان ما با اين نظراتمون مشكل اين دوست را حل كرديم ؟ تو 3 تا جواب 6 تا سيستم عامل پيشنهادداديم . xp service pack 2 در حالت عادي كندتر از سيستم با xp با service pack 1 يا بدون service pack است . حالا من و شما بگيم و اين دوستمون بره با طناب ما تو چاله خوبه ؟

با عرض معذرت از همه دوستان بالاخص آقا پرهام عزيز .
بدرود .
 

Parham

Well-Known Member
به هر حال همونجوری که فکر ميکنم ايشون ميخواستن نظر دوستان ديگری مثل منو شما را بدونن و هرکس هم با توجه به تجربه يک نظر را ميده ... به هر هال باز هم شرمنده اگر ... اميدوارم که اين دوست عزيز هم به جواب خود برسن
 

ghoghnuse

Member
سلام مجدد . حرف شما كاملا درسته . اميدوارم ناراحت نشده باشيد و بازهم از نظرات شما استفاده كنيم .
با آرزوي موفقيت .
بدرود .
 

Sunboy454

Active Member
98se فکر خوبیه ، منم تو پایداری سیستم با ghoghnus موافقم البته در صورتیکه این دوستمون زیاد تو خاکی نره مشکلی پیش نمیاد و این ویندوزم میتونه جوابگو باشه ، 2000 هم که باحال ؛ و اما :
سیستم خودم که :
cpu 633 mhz celeron
vga 32 mg
ram 512-SD mg
win : 98(se) & xp pro without SP
xp بدون SP مشکلی پیش نمیاره و تا حدود زیادی هم جلوی اشغال رم رو میگیره و فشار به سیستم نمیاره ، من خودمم از برنامه های گرافیکی مثل photoshop یا flash استفاده میکنم و فکر نمیکنم یه celeron1100 با XP without SP کم بیاره
 

جدیدترین ارسال ها

بالا