مقياس در 3Dmax * كسي ميتونه واضح و كامل اونو تجزيه و در بارش توضيح بده.

rezatoofan

Member
سلام
--------
ميخواستم بپرسم كه : مقياس در نرم افزار 3دي مكس رو توضيح بدين و اگه ميتونن اشاره اي همراه با مثال به اين بحث داشته باشين.


متشكرم
رضا.ك
 

rezatoofan

Member
منظور من استفاده از گرید در نمای پرسپکتیو است.
مثلا اگه بخوایم گرید رو تغییر اندازه بدیم چه کار کنیم ؟ و یا بهترین واحد گر ید در نمای نزیک (ثابت) چند و در یک نمای باز و با فصله دور چند باشد؟ و .....
امیدوارم منظورم رو گرفته باشید.

رضا.ک
 
ميدونيد كه در محيط مكس اندازه ها نسبي هستند و فرقي نمي كنه كه مدل هاتون رو در چه اندازه اي درست كنيد .ولي سعي كنيد صحنه هاتون رو طوري تنظيم كنيد كه به اعداد خيلي كوچك (مثل 0.0000000001 ) يا خيلي بزرگ براي مختصات ورتكس ها نياز نداشته باشيد چون در حالت عادي نرم افزار اين دقت رو تامين نميكنه و در حالت دقت مضاعف (اگر تنظيم كرده باشيد ) كمي سرعت پردازش رو كم ميكنه.
در حالت كلي اندازه صحنه زياد مهم نيست مگر در حالت هاي خاص. مثلا براي مدل هاي گيم، اندازه قد يك كاراكتر 30-40 يونيت استاندارد مكس مناسبه يا براي استفاده از reactor بهتره از سيتم متريك و اندازه واقعي اجسام در طبيعت استفاده كنيد
 
ببخشيد كه من يه پست تقريبا قديمي رو جواب ميدم اما شايد اين سوال براي خيلي از دوستان پيش بياد

اولا اگر در AutoCAD اندازه ها نسبيه در 3ds max هم نسبيه
الان لابد همتون از خنده ولو شدين چون AutoCAD يكي از دقيق ترين نرم افزار ها از نظر اندازه گيريه به همون نصبت 3ds max هم يكي از دقيق ترين ها تو نوع خودش به حساب مياد
حالا ميرسيم به مشكلي كه خيليها باهاش روبرو شدن
مشكل اندازه گيري در مكس فقط و فقط اينه كه بصورت Defult روي Generic Units تنظيم شده كه شما ميتونيد با تغيير آن به Metric به استاندارد هايي كه براي ما جا افتادست دست پيدا كنيد
براي اين تنظيمات كافيست به منوي Customize بريد و Units Setup رو انتخاب كنيد
ديگه بقيش آسونه خودتون سرو كله بزنيد متوجه ميشيد
اميدوارم بدرد دوستان بخوره :D
 

جدیدترین ارسال ها

بالا