مقدمه از Cms بر پايه فلش

m_zaidabadi

Member
چيست؟Cms
‏سیستم مديريت محتوا که امروز در وب به نام CMSشاخته می شوند،مخخف كلمه"Conent Management System"‏می باشد که یک برنامه نرم افزاری روی سرور هستد و به مدیر سایت اجازه مي دهد تا بدون نیاز ‏به طراحی دوباره سآیت محتوای سایت را ئغییر دهد.
‏سیستم مدیریت محتوای سایت این امکان را به شما می دهد تاخودتان سایت خود را تولید کرده و آن ‏را به طور کامل مدیریت نمایید و برای این امر نیاز به دانش تخصصی در این زمینه ندارید. با استغاده از این نرم افزار بسیار ساده تر از أنچه تصور کنید می تو انید بخشهای مختلف سایت خود را مدیریت کنید، بخشهای جدید ایجاد کرده و به سایت خود اضافه کنید و یا محتویات أنها را تغییر دهید. برای این منظور ‏حتی لازم نیست اطلاعات را مجددا بر روی وب سرور خود بارگداری (Upload) کنید. کلیه این تغییرات بلافاصله پس از أنکه دستور تغییر وارد می شود اعمال می شوند.
‏هر چند صنعت فن آوری اطلاعات هنوز پدیده‏ای نوظهور به شمار می آ ید و چندی ييش از عمر آن
‏سه امکان سرعت، سهولت و کاهش هزینه ها را برای کار بران خود به ارمغان بیاورد.
‏سیستم مدیریت محتوا تحولی شگرف در زمینه طراحی و مدیریت سایت های اینترنتی به شمار می آ ید. امروزه توقع بینندگان سایت ها بسیار بالا رفته و دیگر مرور سایت هایی با صفحات ثابت و راکد ‏هیجانی در آنها ایجاد نمی کند.
‏امروز کار بران به دنبال سایت هایی می گردند که بتوانند به نوعی در گوشه ای از آن سهمی داشته باشند و خود را در آن مطرح نمایند. سطح توقع کار بران امروزی سرعت در تغییر و به روز رسانی اطلاعات است و ارائه مطالب و اطلاعات جدید در هر بار رجوع کاربران به سایت می تواند آنها را پایبند سایت نماید.
‏حتی بسیاری از ارائه دهندگان خدمات جزئی در اینترنت نیز امروزه به این فکر افتاده اند که برای ‏جذب کاربران به نوعی امکانات انواع نظرسجي و نظرخواهی را د‏ر وب سایت خود فراهم نماید. یکی از مشکلاتی که تا امروز به نوعی باعث می شد تا افراد کمتری به فکر د‏اشتن یک وب سایت بیافتند
شاید نداشتن تخصص کافی و هزینه های بالای آن بوده، ولی امروزه با دسترس بودن سیستم cms‏دیگر تمامی این مشکلات رفع شده و حتی دانش أموزان نیز می توانند بدون داشتن تخصص کافی و با کمترین ‏هریه وب سایت های موردعلاقه خود ‏را راه‏اندازی نماید.
‏سیستم cms‏به شما این امکان را می دهد تا محتویات متنی و تصویری سایت خود را به صورت کاملآ پویا
‏و آنلاین بروز نمایید. برای درک بیشتر کارایی این سیستم آن را با یک سیستم ثابت همچون HTML مقایسه می نماییم.
‏هنگامی که شما د‏ر سایت خو د ‏از صفحات ثابت HTML‏استغاده می نمایید، برای به روز کردن آن ناگزیر ید که ابتدا صفحه موجود ‏قبلی را د‏انلود‏نمایید، سپس تغییرات مورد نظر را بر روی آن اعمال و سپس صغعه جدید را مجدد‏آ بر روی سرور آ پلود ‏نمایید و تنها شما و افراد ‏ی که کدهای د‏سترسی لازم برای این کار را د‏ر اختیار د‏ارند قا د‏رند تا این عمل را انجام د ‏هد. همچنین برای این منظور حتمأ باید از برنامه های جنبی و کمکی استفاده کنيد . این در حالی است که با در اختیار داشتن یک سیستم پویا و دینامیک مثل CMSشما قاد‏رید به راحتی مطالب موجو د د‏ر سایت خو د ‏رابه روز نمایید.
‏برای مثال برای اضافه نمودن یک مقاله به سایت خو د ‏فقط کافی است به وسیله یک مرور گر سایت خو د ‏را باز نمایید (فرقی نمی کد که توسط چه کامپیوتری این کار را انجام می د ‏هید، فقط لازم است به ایترنت متصل باشید) بر روی د ‏کمه اضانه نمو د‏ن مقاله کلیک کید، برای شما یک د ‏یالوگ باز می شود ‏که قا د ‏رید مقاله مور د ‏نظر را د ‏ر آن تایپ نمایید و یا آن را منتقل کنید، سپس بر روی د ‏کمه "تأیید" کلیک کید تا مقاله مور د ‏نظر د‏ر سایت شما اضانه شو د ‏، به همین راحتی و به همین خوشمزگي! پس براي ساختن يك سايت تنها مهارت تان بايد اتصال به اينترنت و كليك كردن باشد.
امكانات يك سيستم مديريت محتوا
تقريبا امكانات تمام CMS ها مشترك است و هدف اصلي بروز كردن اطاعات سايت مي باشد و برخي امكانام جانبي مي تواند از اين قرار باشد
1-مديريت اطلاعات كاربران
2-چند زبانه بودن
3-ايجاد نقشه سايت ديناميك
4-امنيت
5-گزارش آمار بازديدكنندگان از سايت و...
‏برخي از از سيستم هاي مديريت محتواي معروف عبارتند از:
سيستم هاي مديريت محتواي بر پايه فلش


این روزها استفاده از فلش برای طراحی وب سایت آنچنان گسترده شده است که سیستم های مدیریت محتوای زیادی با استفاده از این تکنولوژی به وجود آمده اند که کارشان ایجاد سایت هایی بر پایه ی فلش است، بدون اینکه از شما کدنویسی بخواهند یا شما را مجبور کنند تا سورس های فلش را دستکاری کنید. سایت1stwebdesignerتعدادی از این CMS ها را معرفی کرده است که در ادامه با برخی از آنها آشنا میشوید.

یک سیستم مدیریت محتوای فلشی چیست؟
یک flash CMS در اصل یک فلش آماده است که توسط یک شرکت طراح ایجاد شده است و به شما امکان ساخت و مدیریت محتوای سایت خود را میدهد. هر cms از 3 بخش تشکیل شده است. پوسته، هسته و داده های سایت. تقریبا تمام سیستم های مدیریت محتوا این سه بخش را دارا هستند. نکته ای که در مورد cms های فلش وجود دارد این است که آنها برای افراد عادی که هیچ تجربه کار با فلش ندارند درست نشده است . برای کار با آنها باید کمی فلش بلد باشید تا بتوانید از قابلیت های بی شما آنها استفاده کنید.

معرفی چند سیستم مدیریت محتوای فلشی؟
1 -flashmint cms:
این سیستم مدیریت محتوا یکی از سرشناس ترین cms های فلش است . در نسخه سوم این سیستم بخش مدیریتی وجود دارد که شما میتوانیدکارهایزیر را در آن انجام دهید:

  • لوگو را آپلود و اسم شرکت خود را وارد کنید.
  • رنگ منو ها و عکس بکگراند سایت را عوض کنید.
  • تعدادی صفحه ی متنی ایجاد کنید و لیست آنها را در منو مرتب کنید.
  • در نسخه سوم این سیستم میتوانید گالری عکس ایجاد کنید.
  • امکان جستجو در میان عکس های آپلود شده
  • امکان ایجاد slide show
  • امکان ایجاد گالری ویدئو
  • امکان انتخاب قالب از بین 30 قالب پیش ساخته (این سیستم skin-Base نیست و قالب ها نمی توانند جداگانه ایجاد شده و به سیستم اضافه شوند.)
این سیستم برای راه اندازی سیستم های مدیریت گالری عکس راه اندازی شده است و امکانات آن به این شرح است:[مشاهده template های این سیستم وadmin area demo

  • امکان ایجاد بی نهایت گالری تصویر و ویدئو
  • ویرایشگر فایل های Mp3
  • امکان ایجاد slideShow
  • بخش های خبر و رویدادهای مجزا برای سایت
  • امکان ایجاد گالری هایی با پسورد
  • این سیستم فایل ها و اطلاعات خود را در فایل های xml ذخیره میکند و نیازی به دیتابیس دیگری ندارد
3 - سیستمFancy:
این سیستم که همچنان در حال develop است ، فعلا بصورت رایگان ارائه میشود و سورس بتای آن قابلدانلوداست .امکانات این سرویس به شرح زیر است :

  • وبلاگ فلشی
  • shopping card برای راه اندازی فروشگاه
  • گالری صوت و عکس و ویدئو
4 - سیستمFlashMoto:
این سیستم یکی از حرفه ای ترین سیستم های فلشی است که بیشتر به درد طراحان میخوارد تا کاربران معمولی. امکانات بسیار گسترده ای دارد و حتی امکان نوشتن ماژوال های جدید و اضافه کرده به این cms موجود است. همچنین در 12 زبان ارائه شده است. امکانات این سرویس :

  • امکان اضافه کردن بی نهایت صفحه اطلاعات در ویرایشگر ویزیویگ این برنامه
  • گالری عکس و فیلم و صوت
  • ماژول اخبار
  • پخش کننده ی فیلم و صوت
  • (نکته جالب: بر اساس یکتوافق تجاریبین دو شرکت فلش مینت و فلش موتو، flashMint قالب هایی را برای Flash Moto طراحی میکند.)
  • FlashMoto CMS templates و admin area demo
5 - سیستمmintEditor:
این سیستم که ارزان ترین نیز هست، توسطflashmint.comعرضه شده است و بصورت یک اینترفیس برای کار با ماژوال های فلشی است که محیط کار جداگانه ای دارند:

  • گالری عکس ، صوت ، ویدئو
  • بخش اخبار سایت
  • بخش تماس با ما
  • صفحات متنی داینامیک مجزا
6 -سیستمAuroraFlash:
این سیستم یکی از راحت ترین ابزارهای راه اندازی سایت های فلشی است . کافیست بسته ی نرم افزاری آنرا روی کامپیوترتان نصب کنید و قالب هایی را که میخواهید از سایت آرورادانلودکنید و بکار بندید. امکانات این سرویس بدین شرح است :

  • صفحات متنی
  • بخش اخبار
  • گالری عکس
  • بخش تماس با ما
این سیستم برای راه اندازی اغلب وب سایت ها کافی است . 17 قالب پیش ساخته دارد و شما هزینه 89 دلار را برای استفاده از آن میپردازید که نسبتا مناسب و ارزان است. در این سیستم امکان تغییر در قالب ها وجود دارد. همچین امکاناتی مانند تغییر متن و افزودن لینک و فرمت لینک ها در ادیتور ویزیویگ این سیستم موجود است. (فیلمی کوتاه از پنل ادمین این سیستم)

نهایتا اگر دنبال یک سایت فلشی رایگان میگردید و میخواهید با امکانات اینگونه سایت ها آشنا شوید پیشنهاد میکنم یک اکانت در سایتwixایجاد کنید و اولین سایت فلشی خود را ایجاد کنید . امکانات این سایت رایگان است.

برگرفته شده از سايتMarcromediax.com نوشته حسن شرفي
:)
پست بعدي نحوه "آپلود كردن يك فايل" از فايل فلش به سرور يا " نمايشگر وضعيت آب وهوا" رو ميديم البته اگر خبرگان فلش راه اندازي بشه تو اون انجمن مابقي اموزش ها رو ميديم

 
آخرین ویرایش:

main

Well-Known Member
کدوم یکی به صورت free ارائه شده؟
اونایی که free نیستند رو باید از کجا تهیه کرد؟
 
آخرین ویرایش:

main

Well-Known Member
تقريبا تمام موارد يك نسخه رايگان قابل دانلود دارند ولي كامل ترين سيستم سيستمFancy هست

من در مورد نسخه بتای این cms ها صحبت نمی کنم،منظور من نسخه اصلیشونه.
جایی هست که مثلا همین سيستمFancy روتهیه کرد؟
خیلی لازم دارم.ممنون می شم راهنمائیم کنید:rose::rose::rose::rose::rose:
 

m_zaidabadi

Member
اين سيستم ها در واقع امكان مديريت قالب وب سايت ي را مي دهد كه شما انرا از همان سايت خريده ايد و نرم افزار جداگانه اي براي ويرايش قالب هاي فلش نيستند ولي اگر شما تسلط به زبان هاي برنامه نويسسي داريد مي توانيد از core اين سيستم ها استفاده كنيد
 

nader_wanton

New Member
سلام
من چند تا سوال دارم؟

1) من یه قالب میخوام که روی جوملا نصب کنم و این قالب که میخوام فقط میخوام صفحه اول یا index فقط فلش باشه و این شکلی باشه
http://www.massivetemplates.com/free-flash-templates/business/communication-company

یا این

http://www.massivetemplates.com/free-flash-templates/business/business-corporate

http://www.massivetemplates.com/free-flash-templates/business/global-online-digital-solutions

اینو ترجیح میدم

http://www.massivetemplates.com/free-flash-templates/personal/glamodels

امکانش هست چطوری؟

2)بهترین و راهترین cms بر پایه فلش کدومه؟با اموزش مدریتش.و لینک دانلود ممنون میشم
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا