مقایسه مکس با مایا

einollahia

Well-Known Member
من نمي دونستم اتودسك SoftImage رو هم خريده.با اين حساب غول(با كدام ق غ بود؟) غير قابل مهاري شده.اما اولا مطالبي كه من نوشتم مال 2 سال پيش بوده ثانيا از سوي نشريه گيم دولپر.شايد يك نشريه ديگه يا يك شركت ديگه يه چيز ديگه بگه.

حقیقت بر اینه که اصلا چیز خوبی نیست بالای 90 در صد از کاربرای XSI از این بابت ناراضیند و ترس این رو دارند که Autodesk در XSI هم که قوی ترین برنامه نویسی رو داره و کمترین میزان هنک رو داره و میشه باهاش تا چند میلیارد Polygon رو رندر گرفت،مثل دو نرم افزار دیگه چند میلیون bug قاطیش بشه:mad:


اما در مورد هنگ كردن مايا.من روي سيستم گازوييلي قبليم مايا كرك شده نصب كرده بودم و در لينوكس حتي يك بار هنگ نكرد اما در ويندوز در هنگام كار با Brush ها هنگ كرد.

در اصل Autodesk دلیل اصلیش که Xsi رو خریده این اعلام کرده که Bug های مایا رو اصلاح کنه.


يا مثلا شما نمي تونين قدرت زي براش رو با مكس و مايا مقايسه كنين چون اصلا اينجا قياس درست نيست.زي براش معمولا فقط در مدلسازي غير ارگانيك استفلده ميشه و اصلا انيميشن نداره

مقایسه این دوتا چه ربطی بهم داره، اصلا کارایشون بهم مربوط نیست و در اصل حیات Zbrush از خود همون نرم افزار های که گفتید سرچشمه میگیره.



نه اون تست اصلا قابل استناد نیست : Jon Peddie / 3dspeedmachine.com Benchmarks: Redone

PDF Version]

منم همین منبع رو دادم فقط لینکی که من دادم مال سایت اصلی بود و به همراه چنتا تصویر از تست انجام شده.





در ضمن فکر نکنم این بحث ها سودی هم داشته باشه:-?
 
سخن آخر-انسان در مقابل ابزار(شلغم فروش هم مي تواند ميلياردر شود)

من هنوز مطلب براي نوشتن داشتم.هنوز وارد مبحث مديريتي نشده بودم و اينكه در نهايت مدير پروژه(در اينجا كارگردان) تصميم مي گيرد كه از چه نرم افزارهايي استفاده كند.حالا ممكن است اصلا خود كارگردان نه مكس نه مايا هيچكدام را بلد نباشد.اما فرق كارگردان آمريكايي با ايراني اينست كه تحقيق مي كند و بهترين را براي كار خود انتخاب مي كند.مشكل كشور ما كمبود 3d كار نيست.كمبود كارگردان و مديران خوب و سرمايه گزاري نا مناسب است.

بيل و كلنگ و شمشير و گرز همه ابزارند از آهن.اما شمشير و گرز براي جنگيدن بهينه هستند و كلنك و بيل براي زمين كندين.حتي بين وسايل جنگي هم فرق هست مثلا تير و كمان از راه دور اسلحه قوي است ولي از راه نزديك شمشير و نيزه بهتر است.حالا فرض كنيد كه شما يك ژنرال جنگي و تمام نيروهاي شما مسلح به تير و كمان در عرض چند دقيقه سواره نظام دشمن شما را در هم مي كوبد.شما از ابزار استفاده كرديد اما نمي دونيد كه تير و كمان به درد مسافتهاي دور مي خورد و در جنگ نزديك كارايي ندارد.(اين مطلب رو به زبان بازي هاي استراتژي نوشتم كه به كسي يا اشخاصي بر نخورد.)

در نهايت اينكه انسان بر ابزار مقدم است و ابزار در خدمت انسان هستند نه انسان در خدمت ابزار.ولي هنر ابزار خوب ساختن و ابزار را در جاي خود مصرف كردن و حتي خوب از ابزار استفاده كردن راز برتري انسان بر ابزار هست.

حدود 15 سال ديگر با شما شرط مي بندم نه اسمي از مكس باشه و نه از مايا.بجه هاي ما كارتون شرك را(كه ما مي بينيم و كف از سر و صورتمان مي ريزد) مي بينند و خميازه مي كشند و كارتون جديد مي خواهند.

از همه دوستاني كه من رو تا امروز همراهي كرديد سپاسگزارم.مطالب ديگر را سعي مي كنم در مباحث ديگري مطرح كنم.

لطفا نظرات خودتون را درباره مطالب من بيان كنيد.با تشكر از همه.خداحافظ.
 
لطفا 10 تا از چندين ميليون باگي كه گفتين مايا داره رو با ذكر دليل بنويسيد و لطفا بگين اصلا خودتون با مايا يا مكس كار كردين يا نه.و اينكه آيا اين باگها بخاطر كرك بودن پلاگين ها و يا استاندارد نبودن پلاگين هاست يا بخاطر سيستم عامل يا باگ خود نرم افزار.

مثلا پلاگين Vray يكي از بهترين رندرها را به شما ميده اما خيلي پر باگه.اما خيلي از باگهايي كه داره به خاطر كرك بودنش است.و البته خيلي هم به خاطر مچ نبودن پلاگينها با هم.

لطفا منصف باشين و اگه پول نرم افزارهايي كه ازشون استفاده مي كنيد را نمي دين و كرك شده استفاده مي كنين حداقل بر جسب الكي نچسبونين.

منتظر ذكر 10 تا باگ از چندين ميليون هستم.
 

einollahia

Well-Known Member
اگر خیلی علاقه به پیدا کردن bug های مایا دارید می تونید برید مشکلاتی که در سیستم های بعضی افراد پیش اومده رو ببینید.


من مدلام رو با مایا می زنم و با اینکه سیستم خیلی غولی هم دارم سر چنتا ماشین آخرم که ساده هم بودند هنک کرد و مدلام رو از بین برد.
حتی فایل های تو Temp رو هم باز نکرد رو سیستم های دیگه هم باز نکرد.

در ضمن من یه 5 سالی مکس کار کردم بعد سوییچ کردم رو مایا الآنم مایا و XSI رو با هم کار می کنم.
 

maya_22

Well-Known Member
دوست عزیز زیاد خودتو ناراحت نکن
متاسفانه این مشکلی هست که وجود داره یادمه یک موقع برخی دوستان ازهودینی تعریف میکردن و میگفتن
مخصوص جلوه های ویژه هست حالا میگن اکس اس آی برترین برنامه نویسی را داره درحالی که خداهای تریدی که تو هالییود دارند کار میکنند نمیدونم چرا مایا را به عنوان یک پلات فرم قوی قبول دارند و اکثر جلوه های ویژه تو فیلمها با مایا و
با زبان برنمامه نویسی مل نوشته شده که یکی از دلایل برتری مای هم همین اپن سورس بودنشه واگه کسی تو مل تسلط کامل داشته باشه هر غیرممکنی را تو سی جی میتونه ممکن کنه
اینم بهت عرض کنم اکثر برنامه ها مثل زی براش شیک و....یک جوری در خدمت مایا هستند
یعنی مایا به شکل واقعا فوقالعاده و جالبی میتونه با اونا ارتباط برقرار کنه که کمتر برنامه ای این قابلیت را داره

راجع به اینکه همه نرمافزارها ابزارند درسته حرفت ولی هر ابزاری هم توانایی داره
کسی اگه بخاد مثلا توجنگ پیروز بشه نباید توقع داشته باشه با شمشیر بره جنگ توپ و تفنگ

بدون هیچ تعصبی اگه کسی بخاد مایا مسلط بشه وقت و انرژی زیادی باید بزاره وعلاوه بر اون باید به نرمافزاارهای کمکی نیز اهمیت بده که خب وقت بیشترینیز باید صرف کنه

باگها هم اگه وجود داره تا حالا برای من به خاطر این بوده که رم سیستمم اکثرش کم میاره توصحنه های پیچیده
و مشکل دیگه ای نیست

مطلبت هم واقعا خوب هست ادامه بده و کاری به بادهای مخالفی که میوزه نداشته باش
چون اینبادها در برابر طوفان چیزی نیست
موفق باشی
 

einollahia

Well-Known Member
باگها هم اگه وجود داره تا حالا برای من به خاطر این بوده که رم سیستمم اکثرش کم میاره توصحنه های پیچیده
و مشکل دیگه ای نیست

شاید کار پیچیده ای نکردی

2a5i1x0.jpg

این تصویر یه مدل من که چند ماهی هست که تو مایا به هیچ وجه اجرا نمیشه.
تو Temp هم فایلی که می ده کار نمی کنه.
با تغییر ورژن فایل .ma تو temp هم باز نمیشه بازش کرد.
با Convertor ها هم نمیشه کاریش کرد.

در کل هیچ کارش نمیشه کرد مگه اینکه دوباره از اول مدل بشه.

خوشبختانه چند روز قبلش مدل رو واسه تست رندر به XSI منتقل کرده بودم.

اینم یه تصویر از مدل به تعداد زیاد.

3 بار Smooth شده.
یعنی اون عدد در تصویر بالا رو ضرب در 2 بتوان 3 بکنید و بعد ضربدر تعداد ماشین ها

تازه سرعت صحنه هم کاملا عادیه.
2gtvwh1.jpg
 
آخرین ویرایش:

maya_22

Well-Known Member
والا منظور از پیچیده و صحنه های سنگین کاملا معناش مشخصه :-?

---
خب ماشین شما ممکنه به چند دلیل باشه یکیش ویندوز ه خراب ویا مشکلات سخت افزاری نرم افزاری باشه
حالا بحثی رو این نیست منمخودم گفتم باگ داره برا من تو صحنه های شلوغ پیش اومده حالا بد شانسی شما بوده که برا این گیر داده
در ضمن اگه باگ همیشگی بود باید .قتی از اول هم مدلسازی کردید دوباره همون ارور را میداد پس ممکنه مشکل مربوط به
بیرون از مایای باشه یا ....

------------
از صحنه های ماشین با مدل زیاد هم ممنون ولی با اینستنس و سیستم ذره ای هم با مایا حتی بیشتر از این تعداد شما
میشه مدل گزاشت.و بسته به رم و سی پیو و ... صحنه را رندر گرفت یا حتی تو لایه های مختلف رندر گرفت

اما اینکه مگی چند میلیاردپلی را مستقیم تواین برنامه مستقیم و بدون دیسپلیسمنت و .. رندر بگیره باید جالب باشه
چون مایا مستقیم امکانش نیست.

یک سوال شما تو عکس تعداد زیاد ماشین وقتی بخای زوم نی روشون یا دوربینت را بچرخانی سرعت کار چطوریه یعنی حرکت ریال تایم کنده یا ..؟

شاید بعد خریده شدن امتیاز -اتودسک ورژنهای بالاتر شاهد باگهای کمتر و ... باشیم
که انصافا داره حال اساسی میده به مایا تو هر ورژن جدیدی که زده


در کل من هم معتقدم که نرمافزار وسیله هست و بحثی نسبت به برتری یکی به دیگری ندارم
چون کاملا تو صنعت فیلم سازی مشخصه و لی کاملترینش همین مایا هست
 
آخرین ویرایش:

1835ali

Well-Known Member
من با نظر عین الهی جان موافقم باگ مایا زیاده و این ارور تازه ارور خوبست من یه با یه صحنه ساحل با تمام جزئیات و کوه خونه و بدبختی همچی 2 هفته کار کردم اومدم با زکنم رندر بگیرم حالا هر کاری میکنم درست باز نمی شه و تا باز میشه وایر فریمه و ارور مزخرفی می ده
کاش با اومدن برنامه نویس های xsi هم مایا قوی تر بشه و هم پشتیبانی از نرمافزار real time xsi
 

einollahia

Well-Known Member
والا منظور از پیچیده و صحنه های سنگین کاملا معناش مشخصه

---
خب ماشین شما ممکنه به چند دلیل باشه یکیش ویندوز ه خراب ویا مشکلات سخت افزاری نرم افزاری باشه
حالا بحثی رو این نیست منمخودم گفتم باگ داره برا من تو صحنه های شلوغ پیش اومده حالا بد شانسی شما بوده که برا این گیر داده
در ضمن اگه باگ همیشگی بود باید .قتی از اول هم مدلسازی کردید دوباره همون ارور را میداد پس ممکنه مشکل مربوط به
بیرون از مایای باشه یا ....

------------
از صحنه های ماشین با مدل زیاد هم ممنون ولی با اینستنس و سیستم ذره ای هم با مایا حتی بیشتر از این تعداد شما
میشه مدل گزاشت.و بسته به رم و سی پیو و ... صحنه را رندر گرفت یا حتی تو لایه های مختلف رندر گرفت

اما اینکه مگی چند میلیاردپلی را مستقیم تواین برنامه مستقیم و بدون دیسپلیسمنت و .. رندر بگیره باید جالب باشه
چون مایا مستقیم امکانش نیست.

یک سوال شما تو عکس تعداد زیاد ماشین وقتی بخای زوم نی روشون یا دوربینت را بچرخانی سرعت کار چطوریه یعنی حرکت ریال تایم کنده یا ..؟

شاید بعد خریده شدن امتیاز -اتودسک ورژنهای بالاتر شاهد باگهای کمتر و ... باشیم
که انصافا داره حال اساسی میده به مایا تو هر ورژن جدیدی که زده


در کل من هم معتقدم که نرمافزار وسیله هست و بحثی نسبت به برتری یکی به دیگری ندارم
چون کاملا تو صنعت فیلم سازی مشخصه و لی کاملترینش همین مایا هست


مشکل من از نه ویندوزه نه سیستم نه ...
چون خیلی این مشکل برام پیش میومد ولی قبلا فایل ی که تو Temp کپی میشه باز میشد ولی الآن نه. تو چند مورد اخیر نشده.


برای اون تصویر منم میدونم که میشه از Instance استفاده کرد. قصد من نشون دادن توانایی XSI در ساخت یه صحنه پیچیده بود.
سرعت XSI هم کاملا عادیه حتی در Rotate کردن صحنه.

در کل من هم معتقدم که نرمافزار وسیله هست و بحثی نسبت به برتری یکی به دیگری ندارم
چون کاملا تو صنعت فیلم سازی مشخصه و لی کاملترینش همین مایا هست

متاسفانه هیچ اطلاعاتی از XSI تو ایران نیست.
تنها نرم افزار 3d که کاملا total solution هست XSI هست. حتی لازم نیست از نرم افزاری مثل Shake هم کمک بگیری چون خودش یه محیط جدا برای Composite کردن داره.
 
اگه كامپيوترت ميليونها بار قفل كرده باشه دليل نميشه كه ميليونها باگ داشته باشه و فرض كنيم كه اصلا مشكل خود نرم افزار باشه شايد يك باگ باشه كه كامپيوتر شما رو هنگ كرده و شما فكر مي كنين كه ميليونها باگه.

و اما پيشنهاد من به شما اينه كه همين الان دست از مدلسازي ماشينتون بر داريد و برين باگهاي مكس و مايا را به اتودسك گزارش كنين چون بابت هر باگ ممكنه تا چند ده هزار دلار به شما پول بده كه گزارش كردين با نصفي از اين پول شركت اتودسك را بخريد و با نصف ديگرش برين لاس وگاس و تا آخر عمر خوش بگذرونين.

مايا و مكس و xsi رو هم فراموش كنين.
شما يك حرف كاملا غير منطقي زدين ولي من يك راه حل كاملا منطقي به شما دادم.

در ضمن مطالب من فكر مي كنم مفيد بود قبل از اينكه اين حرفها و جدل هاي غير منطقي توي اون باشه.من فقط آماده شنيدن حرف منطقي و با حساب و كتابم لطفا اين بحث را تمام كن واگه فكر مي كني باگي هست به خود اتودسك بفرست.گر چه بايد نسخه اصلي مايا رو بخري كه البته اگه مطمئني آنها واقعا باگه واقعا به نفعت است كه بخري.چندين ميليلارد پول چيزي نيست كه بشه به اين راحتي ازش گذشت!

چند هفته پيش من در گردهمايي Linux Ubuntu شركت كرده بودم و در اونجا تيم فارسي سازي Linux Ubuntu هم بود.و بزرگترين افتخارشون اين بود كه يكي از بچه هاشون يكي از باگهاي لينوكس يوبونتو رو گرفته!
اينقدر سريع هر چيزي رو باگ نرم افزاري معرفي نكنين.

جهت اطلاع بد نيست بدونين كه پرهزينه ترين و سخت ترين قسمت دوره حيات نرم افزار, دوره پشتيباني است.و شركت هاي توليدي پولهاي خوبي بابت باگ پيدا كردن مي دهند.هيچ شركتي در دنيا بجز Oracle در دنيا تا بحال ادعا نكرده كه نرم افزار بي باگ داره اما اگه يه نرم افزار خيلي باگ داشته باشه شزكت توليدي اون نرم افزار بلافاصله توليد اون نرم افزار را متوقف مي كند و يا هزينه زيادي صرف باگ گيري مي كند كه اگر هزينه خيلي بالا باشد بهتر است كه توليد اون نرم افزار متوقف شود.
 
آخرین ویرایش:

einollahia

Well-Known Member
این آخرین حرف من برای دانشمندای عزیز

اینکه مایا خیلی باگ داره نظر من نیست.

بلکه 100 بار تو همین لینک که چند هفته پیش خیلی اوج گرفته بود اشاره شده. البته تو آخرین نظر سنجی مشترکCGtalk و 3dWorld بالاترین رای به افت XSI زیر سایه autodesk داده شده اونم بهمین دلیل.
http://community.softimage.com/showthread.php?t=2834

البته تاپیک مشابهی در cgtalk هم داره که خیلی طولانی تره

موفق باشید:wink:
 

maya_22

Well-Known Member
البته اینجوری ها هم که شما میگی نیست -که مدام هنگ کنه :shock: یا باگ بده گاهی مواقع پیش میاید
در ضمن مایا هم قسم لایو را داره برای ترکریب درون خودش و تازه میشه مستقیم به توکسی هم سوییچ کرد.

و بیخودی پر فروشترین و قوی ترین نرم افزار نیست و بیشترین جایزه را ها را هم برده تو زمینه تری دی :oops:
و نباید به خاطر چند تا مشکلی که معلوم نیست منشا اون چی هست و فقط بعضی مواقع رخ میده
کل برنامه را زیر سوال ببری

اینها همه تبلیغ برای مطرح کردن رقیب هست یک موقع مکس بعد هودینی حالا هم xsi

همه اینبرنامه ها خوبند ولی
مایا یک چیزه دیگه هست---هرچه خوبان همه دارند تو تنها داری مایا جووووووووون
شماهم با هربرنامه راحتی کار کن :cool:
====
 

max123

Member
امکانات باعث نمیشه بگیم مایا بهترینه باگ هم دلیلی بر مزخرف بودنش نیست
مایا یه برنامه سه بعدی سازیه که برای جلوه های ویژه فیلم و ساخت انیمیشن بکارمیره همین طور مکس و سینما فور دی و سافت ایمیج هم همین کارو انجام میدن یکی از رابط کاربری مکس خوشش میاد میگه مکس کار میکنم یکی از دینامیک مایا خوشش میاد میگه مایا کار میکنم یکی دیگه از چیزایی که با سینما فوردی ساختن خوشش میاد میگه سینما فور دی (البته این خیلی کمتر پیش میاد!)یکی میخواد برنامش سبک باشه سافت ایمیج رو انتخاب میکنه
البته سافت ایمیج کار نکردم ولی به حرف دوستمون اعتماد کردم
سلیقه ایه نمیشه یکی رو مجبور کرد مایا کار کنه یا نمیشه مایا رو تانک فرض کرد مکس رو شمشیر
وبسایت ریچارد روزنمن رو دیدین محض اطلاعتون مکس کاره
وبسایت شخصی او
البته مایا یه نرم افزار قوی وکامله ومن قصد ندارم بگم مشکلی داره یه اموزشی هم سفارش دادم یاد بگیرم
اما یه نکته که یادتون رفت بگین یا شاید هم هنوز باور ندارین
اینا ابزاره مهم استعداد شماست ابزار ساخت انسانه ولی استعدادچیزیه که خداوند تو وجودتون قرار داده
یه گروه خوب با بلندر هم انیمیشن میسازه ولی بستگی به کار داره مثلا یه کار ساده تبلیغاتی با ضعیف ترین برنامه ها هم میشه ساخت
پس یکی میاد تو ایران با بلندر کار میکنه دلیل به دیوانگی اون نیست هر کس دلیلی داره(البته شک دارم تو مملکتی که مکس 1000 تومنه کسی اینو کار کنه) ولی واقعا تاپیک جالبیه مقایسه ها خوبه اما یکی با مایاباکس میسازه یکی با مکس هالک میسازه یعنی همون استعداد که بعضیا دارن بعضیا ...........


 

maya_22

Well-Known Member
درسته عزیز منم عرض کردم قبلا اینها همه ابزاره و همه برنامه ها خوب هست
الانم که یک روند استاندارد سازی تو برنامه ها دراه راه میفته
دقت کرده باشد اتودسک نرمافزارهای بزرگ مایا و اکس اس آی را خریده مکس که قبلا غیر مستقیم تحت نظرش بوده
و تو دوبعدی هم ادوبی این کار را کرده و که اتفاقا ویژگیهای سه بعدی هم تو فتوشاپ و فلش و.. اد کرده
==================
من اعتقادم اینه که انسان کلا نباید خودش را محصور کنه به یک برنامه اکثر برنامه ها هم کار کردم
اما با مایا بیشتر راحتم تو مایا فقط اگه کسی بخاد واقعا پیشرفت کنه باید مل را مسلط باشه و که احتیاج به زبان برنامه نویسی و دانش ریاضی و .. زیادو فهم مطلب و ارتباط بین بخشهای مختلف ندهای مختلف را داره یعنی به دانش فنی بالایی نیاز دراه برای ترکیب و بسط یا develop
و توسعه حین انجام پروژه و هماهنگی و مچ با اکثر برنامه ها مثل زی براش شیک ریال فلو- توکسی -بوژو مچ موور و ... داشته باشه که یک چلنج واقعی هست
برا همینه که یکی از سخترین برنامه ها هست
وگرنه به قول شما مدلینگ و رندر و .. وحتی تا حدودی انیمیشن هر برنامه ای داره حتی برنامه های کم اهمیت تر که اسم نیارم بهتره چون ممکنه برخی دوستان ناراحت بشن

اما خواهشا این را هم در نظر بگیرید که هرچیزی تو این دنیا از انسان تا اشیا و حتی برنامه های یک سقفی داره و ظرفیتی
یک لیوان با یک حجم مشخص از آب پر میشه یک گالن همینطور و یک اقیانوس نیز ....
موفق باشید
 
ريشه تاريخي مايا

گفتم به آخرين پستم حالا كه خوشبختانه اختلافات به خوبي و خوشي تموم شد ما هم مطالبمون رو با يك طنز تموم كنم كه همه با دل خوش از اين مبحث استفاده كرده باشن.

مايا نام قبيله اي در مكزيك بوده كه حدود 400-500 سال پيش اين اسپانيايي هاي ... رفتند و كلكشون رو كندند.
اما كارگردان و هنرپيشه محبوب من يعني مل گيبسون كه ارادت خاصي به مايا داره و به خاطر همين اسم خودش رو گذاشته Mel يعني مخفف Maya Extention Language يك فيلم تاريخي بسيار زيبا از جنگ تاريخي مايا كارها با مكس كارها در حدود 400-500 سال پيش ساخته ميده بنام آپاكليپتو.:lol:

در اين فيلم نشون ميده كه چجوري طرفداران مايا طرفداران نرم افزارهاي ديگر را به سيخ مي كشند و سر اونها را از روي معبدشون يعني چيچن ايتزا پرت مي كنن پايين.اين معبد حدود 1000 تا 2000 سال پيش با مايا درست شده(كف كنين 1500 سال پيش اصلا مكس نبوده) ولي مايا ها اينو ساختن.حالا با چي رندر گرفتن خودم هم نمي دونم.:D

فقط اگه خيلي بخوان با مايا مخالفت كنين مثل همونا سرتون و مي كنيم.
اين هم براي خنده و اتمام كار.

اما مي خوام يك تاپيك جديد بزنم به دور از اين هياهو ها به نام ريز و درشت از مايا كه دوست دارم اونجا هم دوستان كمك كنن كه مطالب آموزشي بدون جنجال و فقط راجع به مايا گذاشته بشه.متشكر از همتون.
 
آخرین ویرایش:

mosy252

Member
من به شخصه معتقدم که max با maya قابل مقایسه نیست.و autodesk مکس رو گذاشته واسه کسانی که توانایی ندارن مایا رو بخرن.چون واقعا گرونه.و برای کسانی که می خوان معماری کار کنن.چون واقعا گرونه.هرچند houdini نیز جدیدن حرف های زیادی واسه گفتن داره و حتی تا قبل از اینکه maya 2009 بیاد ازش جلو زده بود ولی با اومدن maya 2009 مایا هم دوباره اومد سر.مخصوصا با امکانات جدید modeling که محشره ., nparticleو مخصوصا maya muscle.
 

mazdak3d

New Member
ba salam khedmate doostan aziz besyar moftakharam ke shoma ro dar in mohite garm va doostane va elmi mibinam az jomle dooste azizemoon "masoud_warcraft"
masoud jan vaghean mamnoon az etelaatet vaghean estefade kardam
man niz mesle khodet az zamani ke 3ds tahde dos bud ta alan ke 3ds max ast kar kardam
maya niz kar kardam ama dar kam va bishtar dar hade modeling
rahnamaeehaye shoma va sayere doostan delgarmi baraye bande ast ta ba maya bishtar okht shavam
hamchenin dar payan tashakorate bi payane man ra bepazirid
 
عنوان دل انگیز Maya Master

با سلام و تشکر فراوان از اساتید و دوستان ارجمند در خصوص ارائه مطالب بسیار سودمند :
چیزی که در این مورد ذهن انسان را درگیر خود می کند مقام عالمگیر و دلفریب Maya Master است و عنوان Master بجز Maya روی Max و دیگر برنامه های سه بعدی مطرح جهان نیست و یا اگر هم باشد به این وسعت و سندیت نیست .

توخود حدیث مفصّل بخوان از این مُجمل

:rose:
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا