مقایسه بین ۴ فرم ورک!

mehdi_wade

Member
سلام ؛

چندی پیش برای استفاده از فریم ورک‌های پی‌ اچ‌ پی‌ تحقیقی انجام شد که گفتم شاید نتایجش به درد شما بخوره.

دو فریم ورک cake , zend به خاطر سنگین بودن مورد بررسی‌ و تائید واقع نشدند!

مقایسه بین ۴ فرم ورک زیر انجام شده:
Modx Yii codeInlighter DOO

مشاهده پیوست Features.doc
 

mehdi_wade

Member
یادمه اون موقع اون دوتا هنوز یا از "lazy loading" استفاده نمیکردن یا ضعیف بود؛ به علاوه اینکه تو تعاریف نرم‌افزاری یه نرم افزار اگه زیاد باز سازی بشه به شکست محکومه و این دو فریم ورک چندین ساله هی‌ دارن ماله کشی‌ میشن :)). و تواین رابطه مثلا "Yii" یه نکتهٔ مثبت داشت و اون اینکه سازندهای یه فرم ورک دیگه که یادم نیست بعد از مدت‌ها اون رو کلا تعطیل کردن و با مهندسی‌ جدید این رو شروع کردن. بخاطر همین هست که نوع تعریف و استفاده از کلاس هاش "static" هست که کار درست دقیقا همینه (البته منم دقیقا نمی‌دونم چرا ولی‌ از خیلی‌ از سازنده‌های "php" و اساتید خوندم که درستش اینه!)
 

mehdi_wade

Member
دستش درد نکنه؛ ولی‌ در مورد "lazy loading" که گمونم تازگی‌ها اضافه کردن چی‌ میگی‌؟ در صورتی‌ که "Codeigniter" اصلا محبوبیتش برا همینه!

:green:
بعدشم ما نگفتیم اونا بدن که ، فقط خواستم این رو بذارم که دیگران هم استفاده کنن، همین!
 

Masoud1365

مدیر انجمن
بعدشم ما نگفتیم اونا بدن که ، فقط خواستم این رو بذارم که دیگران هم استفاده کنن، همین!
من فقط میخواستم بدونم سایت یا منبع معتبری این مسئله رو گفته یا فقط تحقیقات شماست :wink:
 

mehdi_wade

Member
دمت گرم دیگه غیر مستقیم گفتی‌ ما معتبر نیستیم :)، ولی‌ اینی که گفتم از خودمونه و هم از چند تا سایت که یادم نیست والا!
 

mehdi_wade

Member
بازم سلام، خوب از اولین باری که برای پروژه یه فریم ورک لازم داشتیم تقریبا ۱ سالی‌ میگذره و تو این یه سال خیلی‌ چیزا عوض شده امروز می‌خوام بگم که بعد از بررسی‌ مجدد رو فریم ورک‌ها انتخاب امروز ما چیز دیگه‌ای باید باشه و این رو اینجا میزارم که دوستان از تغیرات آگاه باشند. اینبار انتخاب ما روی ۵ فریم ورک `symphony,cakephp,zend,codeigniter,Yii` متمرکز بود . `symphony` به سادگی‌ در مرحلهٔ اول حذف شد چون که با وجود اینکه یه فریم ورک بسیار بزرگ با ابزارهای زیاد و مفید بود تا جایی‌ که پروژه اصطلاحا `enterpize` ندارید اصلا لازم نیست از اون استفاده کنید چون زیادی الکی‌ سنگینه و اگر هم یه همچین پروژه‌ای داشته باشید تا وقتی‌ فریم ورکی با قدرت `zend` هست اصلا سمت این یکی‌ نباید بیا‌ید چرا که مدیریت پروژه‌ای که زند داره اصلا با این قابل مقایسه نیست.


قبل از مقایسه بقیه دو اصطلاح رو باید توضیح بدم:


"fullStack": یعنی‌ شما مجبورید همهٔ فریم ورک رو یه جا لود کنید و از هر جاش که خواستید استفاده کنید و مسلما خیلی‌ جاها بدون استفاده هستند و الکی‌ لود میشن و معلومه که کار رو بیخود و بی‌ جهت سنگین می‌کنن.
"Glue": یعنی‌ شما هر ابزاری که خواستید لود می‌کنید و استفاده می‌کنید نه همرو.

خوب `cakephp` در مرحلهٔ دوم حذف شد چرا که هم جزو دست بندی اوله و بیش از حد سنگینه و هم شما هر جا در مورد معایب این فریم ورک سرچ کنید اولین چیزی که می‌بینید اینه که این فریم ورک شما رو مجبور می‌کنه هر کاری رو اونطور که می‌خواد انجام بدید و در غیر این صورت باید اون رو هک کنید که اونوقت امنیت پر ...


از بین سه تای بقیه زند از همه قدرتمند تره و بی‌ شک عالیه اما چند تا مشکل داره:

۱- یاد گیریش خیلی‌ سخته
۲- رو `share server`‌ها عمل نمی‌کنه مگه اینکه انگولش کنید
۳- بخش مدل رو نداره و خودتون باید یه فکری براش بکنید
۴- برا پروژه‌های کوچیک زیادی سنگینه پس تا کار خیلی‌ بزرگ ندارید سراغش نرید

در درجه دوم کد ایگنایتر که خلاصه بگم، از `Ajax` و `jQuery` پشتیبانی‌ نمیکند، کثیف کاری زیاد داره، و مهندسیش روز به روز پسرفت می‌کنه نمی‌دونم چرا. با وجود اینکه بسیار ساده و محبوب است ولی‌ دلیل اصلی‌ محبوبیتش سادگی‌ آن است و جامعه کاربری آنرا افراد نو پا در طراحی وب تشکیل میدهند.


به طور کلی‌ فریم ورک ساده‌ای است که مدیریت خوبی ندارد ولی‌ به این معنی‌ نیست که آنرا انتخاب نکنید.اما نه مادامی که `Yii` وجود دارد.


و اما انتخاب ما `Yii`. که واقعاً عالی‌ بود و خیلی‌ متاسف شدم که چرا بار پیش آنرا انتخاب نکردم.
مدیریت عالی‌ در پروژه، سبک، کشینگ عالی‌، قابلیت استفاده از ابزار‌های دیگر فریم ورک‌ها مخصوصا زند که دیگه هیچ حرفی‌ باقی‌ نمیذاره، تولید کد( یعنی‌ تا حد نسبتا خوبی کار شما رو سبک می‌کنه)، اسکفلدینگ (کار با دیتا بیس از سمت اپلیکیشن که برای ایجاد پروتوتایپ‌ها عالیه)و از همه عالی‌ تر اینکه همین که اسکلت کار رو نصب می‌کنید بدون اینکه حتی یه خط کد بزنید یه وبسایت پیش فرض میاد بالا که نیاز شما رو از طراحی سمت کاربر رفع می‌کنه و شما میتونید این کار رو به آخر محول کنید. توصیه می‌کنم به سایت این فریم ورک سر بزنید و ۴ تا فیلمی که اونجا گذاشتن رو ببینید پشیمون نمیشید.

این هم محبوبیت فریم ورک هاست که به روزه:
statisticsframework.png
 

جدیدترین ارسال ها

بالا