مفهوم لینک سازی داخلی مقاله و کاربرد آن چیست؟

javadyasemi72

New Member
به زبانی ساده لینک‌های داخلی یک مقاله کمک می‌کنند تا جستجو و حرکت یک کاربر در سایت شما هدفمند و بهینه‌تر باشد. استفاده از این لینک‌های داخلی به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا ارتباط بین صفحات مختلف سایت شما را بهتر درک کنند؛ در این صورت این موتور جستجو می‌تواند کاربر را راحت‌تر بین صفحات شما جابه‌جا کند. تصور کنید به دنبال یک اتاق مشخص در یک ساختمان شلوغ هستید؛ برای سهولت در رسیدن به آن اتاق مشخص شما به راهنما نیاز دارید. لینک‌های داخلی مقاله به عبارتی حکم همان راهنما را دارند که به سادگی می‌توانند شما را به هدفی که دارید برسانند.

لینک سازی داخلی به این معنی است که صفحه‌ای از سایت را به صفحه‌ای دیگر متصل کنیم و با کمک این لینک‌ها کاربران را بین صفحات خود حرکت دهیم؛ این اقدام به این منظور صورت می‌گیرد که مطمئن شویم کاربر بدون گرفتن پاسخی جامع برای سوالات خود، سایت ما را ترک نخواهد کرد. تمام لینک‌هایی که در محتوای صفحه، مقالات، منوی اصلی سایت، سایدبار و یا فوترها قرار می‌گیرند جزو لینک‌ سازی داخلی مقاله به شمار می‌روند. به یاد داشته باشید برای اینکه ربات‌های گوگل بتوانند صفحات مرتبط را به راحتی پیدا کنند، باید لینک سازی داخلی خود را بهینه کنید.

با مشاوره سئو ارزش و اهمیت لینک سازی داخلی را بهتر دریابید
ممکن است از خود بپرسید چرا لینک سازی داخلی و بهینه آن از اهمیت بالایی برخوردار است؟ صفحه‌ای را در نظر بگیرید که به تازگی ایجاد کرده‌اید و برای آن صفحه محتوایی ارزشمند و کاربردی نیز تولید کرده‌اید؛ حال سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌خواهید خزنده‌های گوگل را از این صفحه جدید مطلع کنید؟! فرقی نمی‌کند که برای تولید محتوای خود تا چه اندازه زمان و هزینه صرف کرده‌اید.

اگر نتوانید پای ربات‌های خزنده گوگل را به این صفحه جدید باز کنید، عملا شما با وجود هزینه‌ای که کرده‌اید موفق نشده‌اید که تغییری در جایگاه و یا ترافیک ورودی سایت خود ایجاد کنید و این همان اشتباهی است که برخی از افراد بارها و بارها آن را مرتکب می‌شوند چراکه از یک مشاور سئو برای بهینه کردن لینک سازی داخلی خود کمک نمی‌گیرند. یک مشاور باسابقه و با مهارت بالا می‌تواند با استراتژی‌های خود، از مسیر کوتاه‌تری سایت شما را به مقصد برساند!

مشاور سئو - مشاوره سئو حرفه ای و خدمات سئو سایت - جواد یاسمی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا