مفاهیم بازاریابی حضوری

jobsnet

Member
[h=1]مفاهیم بازاریابی حضوری[/h]
Your-blogs-sales-and-marketing-strategy-WinCE-15881_200x200.jpg

در این مقاله قصد دارم در ارتباط با بازاریابی حضوری و بعضی از مفاهیم آن مطالبی را ه شما دوستان عزیز ارائه کنم .
سرفصل ها :
1- شناخت محصول یا خدمت
2- افراد وسلایق و نقش آنها در بازاریابی
3-بهترین راه کار ها برای بازاریابی حضوری چیست ؟
4- آیا وجود بازاریابی به صورت حضوری و با توجه به وجود تکنیک های نوین بازاریابی ضرورت دارد ؟
5- بدترین رفتارها در بازاریابی چیست ؟
اگر مقالات سایت ما را دنبال نموده باشید . قبلا در ارتباط با مفاهیم بازاریابی مطلبی آماده کرده بودیم . اما به صورت کلی بازاریابی هنر ارائه محصول یا خدمتی در جهت فروش میباشد . یعنی یک بازاریاب حرفه ای بایست بتواند با استفاده از گفتار و رفتار خود به مشتری القای نیاز نماید .
عموما در ایران وقفی شما از کسی مشاوره ای درخصوص بازاریابی میگیرید به شما میگوید . بازاریاب فردی است که خوش پوش است و خوش چهره است و ……..
این ها تعریف افراد غیر حرفه ای است .
اما من قصد دارم به شما بگویم در مرحله اول یک بازاریاب میبایست بداند درباره چه چیز میخواهد صحبت نماید . آیا میداند چه افرادی نیازمند محصولش هستند ؟ آیا خود در قالب یک مشتری این محصول را میپسندد ؟
دوستان اگر در باره ای این موضوع کمی تفکر کنید و اهمیت آن را ادراک نمایید بیش از 60% مسیر بازاریابی را رفته اید و در ذهن شما این سوالات نقش میبندد . آیا این محصول ارزشش را دارد که من برای آن وقت صرف کنم ؟ و اینکه من برای شناخت نیازهای مشتری باید چه کار کنم .

مایلم در این قسمت به شما بگویم درست است که شما در بازاریابی میتوانید مشتری را هدایت کنید ولی شما تعیین کننده راه برای کسی نیستید . تصمیم نهایی با مشتری شماست . شما نیازها را میگویید راه کارها و محصولات خود را در عالی ترین وجه ارائه میکنید اما شما باید منتطر تصمیم مشتری باشید . دلیل این امر تعدد آرا و سلایق است و اگر این ویژه گی در افراد نبود بازاریابی اصطلاحی بی معنا بود . پس یکی از قوانین مهم بازاریابی در هر نوع وشکل اعم از حضوری , ویروسی , بیان شد و آن احترام به تصمیم مشتری است . واضح بگم از بازاریابی کنه ای دوری کنید تا اولا شخصیت شما حفظ شود و دوما خود تبدیل به یک برند شوید
و اما راهکارها …….
در دل این متن کوتاه مطالب کلیدی خوبی اشاره شده که احتیاج به تحقیق و تفکر از جانب شما دارد . اما برترین پارامتر ها :
باور قلبی بازاریاب است یعنی شما باید بتوانی اول خودتان راضی باشید بعد دیگران را قانع کنید . اگر غیر از این باشد شما دچار نوعی از دروغ گویی در حرفه تان میشوید واگر با آن مقابله نکنیددر تمامی رفتارهای زندگیتان تاثیر میگذارد . من معلم اخلاق یا روانشناس نیستم اما این واقعیتی است که بیش از 90% بازاریاب ها دچار خلل شخصیتی میشوند و این موضوع ایجاد دلزدگی و نهایتا جدایی از این شغل خوب میشود
بنابراین ما بحث تکنیکال داریم و نه چیز دیگری …….

راه حل چیست ؟
خیلی ساده : برای فرد گروه و کارخانه و…. کارکنید که سرش به تنش بیرزه . تمام……………………………
سرش به تنش بیرزه یعنی چه ؟ یعنی اگر محصولی نیازی را مطرح میکند باید پاسخگوی آن نیاز باشد . بگزارید اینگونه بگویم شما به عنوان یک شرکت طراحی سایت در اصفهان
قصد دارید کار خود را گسترش دهید . بازاریابی استخدام میکنید . این فرد به مشتری میفهماند که چه مزایایی در طراحی یک سایت است اما شما به عنوان ارائه دهنده خدمت , سایت خوبی به مشتری نمیدهید
بنابراین شما نه تنها یک مشتری را از داده اید بلکه به وجهه کاری بازاریاب خود نیز لطمه وارد کرده اید .


 

jobsnet

Member
[h=1]5 نکته منفی در طراحی سایت[/h]

errere-33096_200x200.jpg

سلامدوستان در این نوشته قصد دارم به نکاتی اشاره کنم که شاید کمتر به آن توجه شده , لذا خواهش میکنم به جای مطرح کردن سوالاتی که نشان از بی دقتی درمطالعه دقیق مطالب است با توجه کامل به این نکات توجه کنید .1-
[h=2]تحمیل سلیقه مهمتر است یا تحقق هدف ؟[/h]
این مورد یکی از مشکلات بزرگ همه برنامه نویسان و طراحان وب است . مثلا روز اول که با مشتری ملاقات میکنیم شروع به گفتن الفاظ قلمبه سلمبه (در واژه نامه اصفهانی ها = بزرگ نمایی) میکند که ما میخواهیم در اینترنت نفر اول باشیم و ……. میکند . بعد از مدتی که وارد فاز طراحی سایت میشویم میبینیم مدام نظرات گرافیکی نامربوط ارائه میشود البته منظور این نیست که مشتری هیچ حق اظهار نظری ندارد . بلکه فقط یک سوال مهم مطرح است زیبایی هدف است یا ارتقاء ؟ بنده معتقدم مشتری می بایست نظرات خود را از شروع کار بیان کند ولی به این نکته توجه کند که اگر به طراح سایت خود اعتماد کرده و اعتبار خود را در گرو تخصص وی قرار داده تا روز آخر نظر طراح خود مقدم بر سلایق شخصی قرار دهد .
[h=2]قطع شدن بی دلیل سایت[/h]
در چند صورت یک سایت بی دلیل قطع میشود . یکی از این موارد تمدید دامنه سایت میباشد که معمولا یکی دوروز صاحبان سایت ها با بی توجهی به وضعیت وب سایت خود شرایط نامطلوبی را برای وب سایت خود فراهم می آورند . توجه کنید من هم میدانم که سایت بعد از یکی دو روز دوباره به ادامه حیاط خود بازمیگردد اما نکته کمی تخصصی تر است . بله موتور های جستجو مثل گوگل این وضعیت را برای سایت شما یک پارامتر منفی در نظر میگیرند .
[h=3]تغییر بیجهت دامنه سایت[/h]
گاهی مشاهده میشود یک سایت بدون دلیل نامش را تغییر میدهد بدون آنکه صاحب سایت بداند این اقدام بدون انجام نکات مرتبط چه لطمات سنگینی به سایت وارد مینماید.
[h=4]وجود لینک های خراب[/h]
لینک خراب به لینکی گفته میشود که به صفحه ای که وجود ندارد پیوند داده میشود . این موضوع نه تنها از نظر موتور های جستجو بلکه از نظر کاربران سایت هم خیلی اتفاق بدی است . فرض کنید شما روی لینکی کلیک میکنید تا صفحه جدیدی باز شود و اطلاعات جدیدی را مشاهده کنید ولی به یک باره صفحه خطایی باز شود . شاید اولین کاری که انجام دهید بستن آن سایت باشد و این بدترین اتفاق برای یک سایت میتواند باشد زیرا اعتبارش زیر سوال رفته است .
[h=3]عدم استفاده از تصاویر[/h]
سعی کنید سایت شما در هر زمینه فعالیت میکند به صورت یک نواخت و خشک نباشد. تصاویر به سایت شما نما و شادابی میبخشد . البته تصاویری که اولا مرتبط با موضوع باشد و دوما حجم زیادی نداشته باشد .
 

jobsnet

Member
[h=1]طراحی خلاقانه سایت[/h]

renderwave-Small-23233_200x200.jpg

وجود وب سایت های خلاقانه در کشور ما موضوعی است که با افزایش سطح دانسته های مخاطبین و بازدید آنها از سایت های خارجی تبدیل به یکی از مطالبات کاربران از نت گشته .در واقع وجود سایت هایی با ساختارهای مساوی باعث دلزدگی علاقه مندان شده است . البته برای صاحبان وب سایت ها نیز این امر کاملا زیان آور بوده و با خواست ابتدایی آنها مبنی بر وجود سایت در جهت افزایش پرستیژ کاری مغایرت دارد . راه حل چیست ؟چند سوال :آیا وجود یک سایت مثل اثر انگشت است یعنی هیچ دو سایتی در دنیای وب نباید با هم از نظر ساختار برابر باشند ؟پاسخ خیر است . بله اساسا سایت ها فضایی برای ارائه کالا و خدمت و معرفی هستند نه شناسنامه منحصر به فرد یک مجموعه . البته این بدان معنا نیست که وجود سایت های تکراری را تایید نماید بلکه موضوع این است که در وب هر امکانی وجود ندارد و ساختار مانند چیدمان آجر های یک دیوار است و نه مثل طراحی یک کاتالوگ که شما میتوانید هزاران طرح را پیاده سازی نمایید .آیا سایت های فلش کمکی در بازاریابی اینترنتی به جهت زیبایی میکند ؟اصلا . …. اگه میخواهید بازاریابی اینترنتی انجام بدین به هیچ وجه سمت این سایت ها نروید . ضرر محض ….مشکلات سایت های خلاقانه چیست ؟در دنیای وب سایت هایی با زیبایی خاص وجود دارند اما در ایران و وجود اینترنت های کم سرعت استفاده از آنها به شکلی غیر قابل استفاده است زیرا حجم این سایت ها قالبا زیاد و سرعت لود بالا است .و مشکل دوم موتور های جستجو است . گوگل به سایت های گرافیکی با حجم بالا نمره مثبت نمیدهد . بلکه به سایت های کم حجم زیبا با قابلیت جذب کاربر و محتوای مناسب, هویت و رنک خوب می دهد .و مشکل سوم نصب نشدن سیستم های مدیریت محتوا بر سایت های خلاقانه میباشد . البته حرفه ای ها به خودشون نگیرن …… بله برای شما که کار نشدی وجود نداره . منظورم مشکلاتی است که برای غیر حرفه ها به وجو می آید و نهایتا به قطع سایت می انجامد . چند نمونه سایت خلاقانه :http://themeforest.net/item/pheel-r...bootstrap-3-theme/full_screen_preview/5549388http://themeforest.net/item/dream-one-page-responsive-template/full_screen_preview/5569241http://themeforest.net/item/chloe-premium-html5-template/full_screen_preview/5545814قشنگ بودن !!!!!!!!درست کردن این سایت ها واقعا خلاقیت میخواهد شاید در ایران 5 نفر یا شرکت نباشن که این سایت ها را میتونن درست کنند .
 

jobsnet

Member
[h=1]معیار های مهم در تعیین کیفیت سایت[/h]

quality-22834_200x200.jpg

مفهوم کیفیت اساسی ترین مفهوم در داشتن هر وسیله و خدمت و یا هر چیز دیگری میباشد . در هر زمان از تاریخ زندگی بشر نیز میتوان به این نکته پی بردکه کیفیت همیشه رقابت را از کمیت برده است .و اما در ارتباط با طراحی سایت باید توجه داشت که کیفیت یک سایت را در مرحله اول بازدید کنندگان آن سایت تعیین خواهندنمود یعنی اگر کاربر شما وارد سایت شما شد از لحضه ورود به صورت غیر مستقیم سایت شما را مورد ارزیابی قرار میدهد در واقع پارامتر های زیر را مورد برسی قرار میدهد :نام دامنه سایت : واضح است که سایتی با نام How-to-buy-my-product-in-us.com برای کاربر از نظر تایپ کمی سخت و نقطه ای منفی در فکرش میباشد . در عوض سایتی با دامنه tj-co.ir دامنه ای پر محتوا و رساننده این است که tj کمپانی در محدوده جغرافیایی ایران است . از نظر موتور های جستجو نیز نام دامنه بسیار حائذ اهمیت است . معیار .گوگل رسا بودن وکوتاه بودن نام سایت میباشد.
[h=2]سرعت لود صفحه[/h]
: اساسی ترین نکته در تعیین سطح کیفی یک سایت زمان بار گزاری آن میباشد . با توجه به اینکه زیرساخت های اینترنت در ایران به گونه ای نیست که همه مردم از نت با سرعت های زیاد استفاده نمایند طراحان سایت ها باید در کنار زیبایی و کاربر پسند بودن به این زمان توجه ویژه نمایند . در واقع زمان لود یک وب سایت تابعی از حجم آن است . بهتر است یک نتیجه اخلاقی بگیریم و آن اینکه بی جهت به طراحان سایت خود برای استفاده از انیمیشن یا تصاویر با کیفیت بالا فشار نیاورید .
[h=2]رنگ بندی و ساختار داخلی یک سایت[/h]
: بنا به نوع کسب و پیشه باید از رنگ ها استفاده شود . این یک موضوع روانشناسی و کاملا علمی میباشد . رنگ ها هدایت کننده های ذهن کاربران شما هستند . برای تعیین رنگ باید به چیدمان کاربران یک سایت توجه کرد یعنی اگر کاربران سایت شما در گروه های سنی پایین هستند رنگ های شاد و جذاب برای آنها قانع کننده است و …….
quality
[h=2]ساختار متن و عکس در در طراحی یک عکس :[/h]
همه ما خوب میدانیم که یک سایت تلفیقی از متن عکس متن و لینک است . و باز همه خوب میدانیم 90 درصد از کاربران وب علاقه ای به خواندن متن های پشت سر هم ندارند بنابراین طبیعی است ساختار سایت در نگاه اول باید به گونه ای باشد که کاربر علاقه به ماندن در سایت داشته باشد . برای کاهش زمان فرار مشتریان از یک وب سایت باید نکات زیر را در طراحی ساختاری محتوای خود رعایت کنیم :1- استفاده از تکنیک های بزرگ و کوچک کردن متن جهت استفاده در تیتر ها2-ادقام فیلم و عکس در بین محتوا3-مفید نویسی در یک وب سایت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا