معضل جديد فعالان بازار رايانه در ماه‌هاي پاياني سال: چك‌هايي كه پاس نمي‌شوند!

PhonieX

مدیر انجمن <A href="forum.majidonline.com/forums/6


هر چه به روزهاي پاياني سال نزديك مي‌شويم ، تلاش فعالان بازار كالاهاي مختلف ،از جمله رايانه براي نقد كردن اجناس و بستن حساب‌هايشان بيشتر مي‌شود.


به گزارش دنیای اقتصاد فعالان بازار براي به فروش رساندن اجناس خود، حتي كالاها را با قيمت پايين‌تر از عرف بازار هم به فروش مي‌رسانند، اما آن دسته از فعالاني كه موفق به نقد كردن كالاهايشان يا پاس كردن چك‌هايشان نمي‌شوند در دردسر مي‌افتند.
فعالان بازار معتقدند طي ماه‌هاي پاياني سال اكثر فعالان بازار با اين معضل مواجه مي‌شوند و اكثرا براي مدتي از حضور در بازار خودداري مي‌كنند. به عبارتي در ماه‌هاي پاياني سال ميزان تعقيب و گريز بين افرادي‌كه چك‌هايشان نقد نشده و افرادي كه چك‌هاي نقد نشده روي دستشان مانده است تا حدود زيادي افزايش مي‌يابد و اين يكي از معضلات فعالان بازار رايانه است. در اين رابطه با يكي از فعالان بازار گفت و گوي كوتاهي داشتيم كه مي‌خوانيد:
وضعيت بازار را در يكي دو ماه منتهي به سال جديد چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ شنيده مي‌شود طي ماه‌هاي پاياني سال ميزان كلاهبرداري به اشكال مختلف در بازار افزايش مي‌يابد.
معمولا در ماه‌هاي پاياني سال به دليل كاهش ميزان تقاضا ميزان نقدينگي در بازار كاهش مي‌يابد و اكثرا چك‌هايي كه بين فعالان بازار رد و بدل مي‌شود نقد نمي‌شود، ولي نمي‌توان اين را كلاهبرداري ناميد، زيرا فعالان بازار براي حفظ وجهه خود به هر حال ناچارند چك‌ها را پاس كنند.
اما همين كه براي مدتي در بازار حضور نمي‌يابند و چك‌هاي پاس نشده را روي دست سايرين مي‌گذارند نوعي كلاهبرداري نيست؟
اگر چك‌ها نقد نشوند و فردي كه چك آن در دست فرد ديگري باشد متواري شود اين عمل كلاهبرداري محسوب مي‌شود.
اين اتفاق در ماه‌هاي پاياني سال بيشتر رخ مي‌دهد يا معمولا بازار با اين معضل مواجه است؟
معمولا وقتي بازار در دوران ركود به سر مي‌برد و ميزان تقاضا و نقدينگي در بازار كاهش مي‌يابد بازار با چنين معضلي مواجه مي‌شود.






منبع
 

جدیدترین ارسال ها

بالا