معرفی 5 سایت مفید آموزش طراحی سایت

mobile-web-design-techniques-gif-1394-10-08.gif


معرفی 5 سایت مفید آموزش طراحی سایت

در این مقاله قصد داریم به معرفی وبسایت هایی بپردازیم که به طراحی سایت کمک میکند و همواره یاری رسان برنامه نویسان در حوزه ی وب اپلیکیشن میباشند. این وب سایت ها در زمینه های مختلف از جمله UI و برنامه نویسی به کمک مهندسین طراحی سایت می آیند این وب سایت ها عبارتند از...

1-کدآکادمی

یک وبسایت آموزشی در زمینه آموزش برنامه نویسی و طراحی سایت است که زبان های برنامه نویسی مختلف شامل پایتون، جاوا، پی اچ پی، جاوااسکریپت (JQuery, Angular JS)، و رابی را در قالب کلاس های آموزشی و به صورت دو طرفه ارائه میدهد. علاوه بر آن، این وبسایت آموزشی دروسی را در زمینه HTML و CSS آموزش میدهد، همچنین در زمینه آموزش command line و Git کلاس های را برای آموزش متقاضیان دایر نموده است. در سپتامبر 2015، کدآکادمی با همکاری Periscope یک سری دوره آموزشی در زمینه آموزش SQL طراحی نمود. در سال 2014 این وبسایت شامل بیش از 24 میلیون کاربر بود که بیش از 100 میلیون تمرین را کامل کرده بودند. این وبسایت نقدهای مثبتی از بسیاری از وبسایت ها و وبلاگ ها از جمله نیویورک تایمز دریافت کرده است.
در این وبسایت هر فرد میتواند برای خود یک پروفایل کاربری داشته باشد که برای تشویق کاربران بر اساس فعالیتشان به آن ها امتیاز داده میشود. کدآکادمی دارای انجمنی است که علاقه مندان و مبتدیان و کدنویسان حرفه ای میتوانند در آن سوالات خود را مطرح نموده و به بحث و تبادل نظر پردازند.

2- وب سایت بوتسترپ فریم ورک

این فریم ورک شامل کلاسهایی ازپیش تعریف شده هست که می توان درهنگام کد زنی ازاین کلاس ها استفاده کرد در این راستا وب سایت Bootsnipp که یک سایت قدرتمند در زمینه طراحی وب می باشد نیز وارد عمل شده و سایتی طراحی کرده که بر پایه فریم ورک بوتسترپ می باشد و در این وب سایت کلاس هایی بیشتر متفاوت تر و خلاقانه تری تعریف شده است که درواقع مجموعه ای از المنت ها را برای طراحان وب فراهم ساخته مانند navbar و tabs و button های متفاوت و زیبا و ... که همه اینها بر پایه ی فریم ورک بوتسرپ می باشد به عبارتی می توان گفت که این سایت شامل ابزارهای گوناگون و کامل تر بوتسترپ می باشد. با کمک گرفتن از این سایت می توان در زمان کوتاه تر و با سرعت بیشتر وب سایت هایی زیبا و واکنش گرا بر پایه بوتسترپ طراحی کرد.

3- W3schools

بهترین سایت برای شروع آموزش html وcss که با استفاده از محتویات،مقالات و آموزش های جامع آن میتوانید فنون طراجی و برنامه نویسی تحت وب را که جدیدترین تکنولوژی ها را در برمیگیرد را از طریق آن بیاموزید. این سایت جامع دارای آموزش های html – css- css3 – html5 – php – asp.net – java script و دیگر تکنولوژی های تحت وب میباشد.همچنین با آزمون های آنلاین این سایت میتوانید سطح توانایی و پیشرفت خود را بسنجید و در جهت یادگیری بیشتر اقدام کنید.

4-Getbootstrap.com

سایت رسمی بوت استرپ که میتوانید جهت دانلود این تکنولوژی به این سایت مراجعه کرده و بوت استرپ را دانلود کنید. سورس های sassو css بوت استرپ هم موجود میباشد. به عنوان مثال برای دریافت کدهای کامل منوی بوت استرپی با ورود به سایت به بخش components رفته و از پنل سمت راست روی navbar کلیک میکنیم و در صفحه ی باز شده سورس کامل منو را مشاهده خواهید کرد که میتوانید در ساخت منوهای ریسپانسیو سایت خود از آن استفاده کنید.


5-stackoverflow

راي دادن به سوالات و جواب‌ها: به کمک اين ويژگي سوال‌ها و همين‌طور جواب‌هاي مهم خيلي راحت‌تر پيدا مي‌شوند. در واقع اين به نوعي پيرو ايده اصلي شکل ‌گيري سايت‌هاي اشتراک لينک مبتني بر راي کاربران مثل ديگ(Digg) است.
در واقع شما مانند ديگر سايت‌هاي مبتني بر راي کاربران صفحه اول و لينک‌هاي داغ شده‌اي داريد که در اين مورد در واقع همان سوال‌ها هستند.
انتخاب بهترين جواب: در انجمن‌هاي گفت‌و‌گو سنتي براي پيدا کردن جواب يک سوال مطرح شده گاهي وقت‌ها مجبور هستيد همه جواب‌ها و نظرات داده شده را بخوانيد، اما با کمک ويژگي بهترين جواب، علاوه بر اينکه سوالاتي که به جواب رسيده‌اند مشخص مي‌شوند، هر کاربر مي‌تواند بلافاصله بعد از ديدن سوال، بهترين جواب داده شده را ببيند.
ويکي: وقتي سيستم بر اساس الگوريتم‌ها و روش‌هايي که در ادامه در موردشان خواهم گفت به شما اعتماد کند شما مي‌توانيد يک ويرايش کننده باشيد و درست مثل نرم‌افزارهاي ويکي همه چيز را ويرايش کنيد.
براي درک بهتر ساختار Stack Overflow شکل زير را ببينيد. StackOverflow در واقع نقطه اشتراک سيستم‌هاي مختلف است:
این سایت بر روی سرور ویندوزIIS 7 قرار دارد و از دیتابیس SQL Server 2008 R2 استفاده می کند.برای اسکریپت هم از فریم ورک قوی jQuery بهره می برد.

منبع: sorooshpardaz.com | معرفی 5 سایت مفید آموزش طراحی سایت

آیا در این حوزه منبع مفید دیگری میشناسید؟

 

جدیدترین ارسال ها

بالا