معرفی 19 انیمیشن بلند شرکت کننده در اسکار 2014+عکس

sara.mp

Member
فهرست اولیه نامزدهای جایزه بهترین فیلم انیمیشن برای 86 امین مراسم آکادمی اسکار اعلام شد که از این فهرست، پنج نامزد نهایی انتخاب خواهد شد.در ادامه به معرفی این انیمیشن ها می پردازیم


من نفرت انگیز 2 (Despicable Me 2)


despicable-me-2.jpg

"من نفرات انگیز 2" که قسمت دوم از انیمیشن "من نفرت انگیز" است توسط ایلومینیشن اینترتینمنت (Illumination Entertainment) تولید و توسط یونیورسال در سطح بین المللی توزیع شده است.
انیمیشن داستان گرو را روایت می کند که دیگر مانند گذشته خبیث نیست و تصمیم می گیرد گروهی بسازد و یک جنایت کار تازه که آرامش را از همه سلب کرده را ادب کند اما...
این انیمیشن آمریکایی به کارگردانی پیر کافین و کریس رینود در 5 جولای 2013 اکران شده است.

استیو کارل، کریستن ویگ ، بنجامین برت ،راسل برند و نسیم پدراد(هنرمند ایرانی) صداپیشگی این انیمیشن را بر عهده داشتند.
این انیمیشن که با هزینه 76 میلیون دلار تولید شده است، به فروش بالاتر از یک میلیارد دلار در سراسر جهان دست یافته است و علاوه بر این نظر مثبت منتقدان زیادی را همراه خود کرده است با وجود اینکه دنباله ها معمولا شانس زیادی برای کسب جایزه اسکار ندارند اما ساختار قوی این انیمیشن و رتبه بالایی که از سایت های معتبر سینمایی دریافت کرده آن را به یک گزینه مطرح در بین برندگان تبدیل کرده است.

دانشگاه هیولاها (Monsters University)‏


Monsters-University.jpg

این فیلم در ادامه فیلم "کارخانه هیولاها" ساخته شد. دانشگاه هیولا ها توسط استودیوی پویانمایی پیکسار تولید و توسط والت دیزنی توزیع شد. داستان فیلم قبل از داستان فیلم نخست اتفاق می‌افتد.

دانشگاه هیولا ها محصول آمریکاست. ساخت قسمت دوم این فیلم به طور رسمی در سال ۲۰۱۰ تأیید شد. قرار بود این فیلم در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۲ منتشر بشود، ولی برای این که نشان دهند این فیلم برای کنار زدن قسمت جدید گرگ‌ومیش ساخته نمی‌شود، تاریخ انتشار آن به ۲ نوامبر ۲۰۱۲ تغییر کرد.

داستان اینگونه آغاز می شود که مایک وزاوسکی (Mike) و جیمز پی. سالیوان (Sullivan) در دانشگاه همدیگر را می‌بینند و نقشه می‌کشند تا باعث ترس در شرکت هیولاها شوند…

در آوریل ۲۰۱۱ اعلام شد که این فیلم در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۳ منتشر خواهد شد.
این فیلم به کارگردانی دن اسکانلون (Dan Scanlon)، از حضور صداپیشگانی چون جان گودمن، بیلی کریستال و استیو بوسمی بهره برده است.
هزینه تولید "دانشگاه هیولا ها" 200 میلیون دلار است و در آمریکای شمالی 268 میلیون دلار و فروش جهانی آن 743 میلیون دلار بوده است.

خانواده کرودها (The Croods)

the-croods.jpg

خانواده کرودها محصول کمپانی آمریکایی دریم ورکس ، یک انیمیشن سه‌بعدی به سبک کمدی ماجرایی است که توسط کریس ساندرز و کریک دمیکو (Chris Sanders, Kirk DeMicco) کارگردانی شده است.
هنرمندان برجسته ای چون نیکولاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دیوک و کلوریس لیچمن در این انیمیشن صداپیشگی کرده اند.
داستان این فیلم در دوران ماقبل تاریخ به‌اسم کرودیشِز (Croodaceous) اتفاق می‌افتد.دوره‌ای شامل موجودات خارق‌العاده، زمانی که یک مرد سرپرست شکار شناخته می‌شود و از نبوغ خود در برابر تهدیدات محیطی استفاده می‌کند و اختراعاتی انقلابی شبیه کشف آتش می‌کند، و همچنین سختی و زحمت زیادی را برای پیدا کردن خانهٔ جدید از بین سرزمین‌های خطرناک اما عجیب و غریب متحمل می‌شود.

"The Croods" به نویسندگی و کارگردانی کرک دمیکو و به تولید کریستین بلسون و جین هارتول می‌باشد. این فیلم در سالن‌های نمایش در ۲۲ مارس ۲۰۱۳ روی پرده آمد.
این انیمیشن با هزینه تولید ۱۳۵ میلیون دلار، در آمریکای شمالی به فروش 187 میلیون دلاری دست یافت و در مجموع ۵۸7 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت.

خانواده اسمورف‌ها 2 (The Smurfs 2)


the-smurfs-2.jpg

"اسمورف‌ها 2 " یک فیلم سه‌بعدی کمدی خانوادگی و ادامه‌ای‌ست بر اسمورف‌ها که در سال 2011 اکران شده بود. ماجرای فیلم براساس مجموعه داستان مصورهایی ساخته شده‌اند که هنرمند بلژیکی، پیو طراحی کرده است.
این دومین پروژه حاصل از همکاری سونی پیکچرز و کلمبیا پیکچرز است. راجا گاسنل (Raja Gosnell)که در قسمت اول دستیار کارگردان بود، این قسمت را کارگردانی کرده و بقیه عوامل همگی همان گروه همکار در قسمت اول هستند.در قسمت دوم تمام بازیگران سری پیشین بازی کردند.

گارگامل، جادوگر شیطان‌صفت این‌بار می‌خواهد با موجوداتی که شبیه اسمورف‌ها درست کرده، نیروی جادویی آن‌ها را به دست بیاورد. در این راه، او مجبور می‌شود یک اسمورف به نام اسمورفت را به‌زور به پاریس بیاورد. در این میان ماجراهایی اتفاق می‌افتد و اسمورف‌های دیگر برای نجات جانِ اسمورفت وارد داستان می‌شوند.

این انیمیشن که محصولی از آمریکاست در 31 جولای 2013 روی پرده رفت.
هزینه تولید این فیلم 105 میلیون دلار و فروش آن در آمریکای شمالی 70 میلیون دلار و فروش جهانی اش 346 میلیون دلار است.
بازیگران این انیمیشن، هنک آزاریا در نقش گارگامل، نیل پاتریک هریس در نقش پاتریک وینسلو، جیما میز در نقش گریس وینسلو، سوفیا ورگارا در نقش ادیله آنجلو، برندان گلیسو در نقش ویکتور دویل پدرخوانده پاتریک و نانسی اودل در نقش خودش (در یک مصاحبهٔ تلویزیونی) و صداپیشگان آن جاناتان وینترز در نقش بابا اسمورف، کیتی پری در نقش اسمورف مو طلا، فرد آرمیسن در نقش اسمورف باهوش، آلن کامینگ در نقش اسمورف شجاع، آنتون یلچاین در نقش اسمورف دست و پا چلفتی، جورج لوپز در نقش اسمورف بد اخلاق، جان الیور در نقش اسمورف مغرور، کریستینا ریچی در نقش وکسی یک اسمورف مانند باهوش و بازیگوش از گروه شرورها و جی‌بی اسموو هکس در نقش هاکوس، یک اسمورف مانند خنده‌دار و چاق از گروه شرورها.

توربو (Turbo)


Turbo-2013-Animation-Movie.jpg

توربو يک انيميشن سه‌بعدي در ژانر فيلم‌هاي ورزشي/ کمدي است که توسط دريم‌ورکس ساخته شده و فاکس قرن بيستم، توزيع‌کننده آن است. فيلم براساس ايده اوليه‌اي از ديويد سورن (David Soren)، که کارگردان فيلم هم هست ساخته شده. اين اولين تجربه سورن در مقام کارگردان يک انيميشن است. منبع الهام او براي شکل‌گيري داستان، علاقه پسرش به مسابقات ماشين‌سواري و يک حلزون که در حياط جلويي خانه‌شان پيدا کرده، بوده‌اند. این انیمیشن 17 جولای ۲۰۱۳ اکران شده‌است. دیوید سورن کارگردان این فیلم است.
داستان انیمیشن دربارهٔ یک حلزون باغچه به نام توربو ست که از کُند بودن خسته شده و دوست دارد مثل ماشین‌های مسابقه‌ای «فرمول یک»، سریع باشد. ایده اصلی داستان از کارگردان این فیلم یعنی دیوید سورن بوده‌است.

این فیلم با هزینه تولید 127 میلیون دلاری، به فروش 82 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 267 میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت.
به‌جز رايان رينولدز که صداي شخصيت اصلي با اوست، پل جياماتي، مايکل پينا، اسنوپ داگ، مايا رادولف، ميشل رودريگز و ساموئل ال. جکسن هم به عنوان صداپيشه در اين انيميشن حضور دارند. براساس اين فيلم، يک مجموعه تلويزيوني به نام Turbo: F.A.S.T هم ساخته شده که از دسامبر 2013 از نت‌فليکس پخش خواهد شد.

حماسه (Epic)

EPIC-Animation-Movie.jpg

این انیمیشن توسط خالقان انیمیشن معروف "عصر یخی" و "ریو" تهیه شده است.
"حماسه" را کریس وج براساس فیلمنامه هایی از تام جی آستل و مت امبر کارگردانی کرده و تولید آن سه سال طول کشیده است.
سازندگان فیلم که برای قصه فیلمنامه خود از ماجراهای کتابی پرخواننده به همین نام اثر ویلیام جویس بهره گرفته اند، میگویند به قصه کتاب و حال و هوای آن وفادار مانده اند.
خط کلی داستان درباره نبردی عمیق و همیشگی بین نیروهای خیر و شر است .داستان دختری نوجوان که وارد دنیایی اسرارآمیز می شود و باید برای نجات یک دنیای فانتزی تلاش کند .
کمپانی فوکس قرن بیستم تهیه کننده انیمیشن "حماسه" است.
صدا پیشگی این انیمیشن را کالین فارل، جاش هاچرسون، آماندا سایفرد، کریستوف والتس، عزیز انصاری، پیت‌بال، استیون تایلر و بیانسه انجام داده اند.

این انیمیشن آمریکایی که در 24 می 2013 اکران شد، با هزینه تولید 93 میلیون دلاری به فروش 107 میلیون دلاری در آمریکای شمالی و ۲60 میلیون دلاری در جهان رسید.

هواپیماها (Planes)


planes-disney.jpg

بعد از نمایش موفقیت آمیز "ماشین ها"، دیزنی این بار به سراغ "هواپیماها" رفته است. این انیمیشن به کارگردانی کلی هال درباره Dusty شخصیت اول این داستان است که هرگز در ارتفاع بیش از 1000 پایی پرواز نکرده است ولی رویای سریعترین هواپیما را در مسابقات هوایی در سر خود دارد و برای تحقق بخشیدن به رویای خود موانع زیادی بر سر راه خود دارد.

"هواپیماها" با هزینه تولید 50 میلیون دلار به فروش89 میلیون دلاری در آمریکای شمالی و 212 میلیون دلار در سراسر جهان رسید.
در این انیمیشن دن کوک صداپیشگی نقش Dusty و استی کیچ، دنی من، پریانکا چوپکا و ... صداپیشگی سایر نقش ها را برعهده دارند.

ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2 (Cloudy with a Chance of Meatballs 2)


cloudy-with-a-chance-of-meatballs-2.jpg

ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی 2 یک انیمیشن علمی- تخیلی-کمدی به تهیه‌کنندگی سونی پیکچرز انیمیشن است که توسط کلمبیا پیکچرز توزیع شده. این فیلم در واقع دنباله‌ای‌ست بر انیمیشنی به همین نام که در سال 2009 ساخته شده بود. داستان فیلم براساس کتابی به همین نام نوشته جود و ران بَرِت نوشته شده است. کودی کامرون و کریس پیرن (Cody Cameron, Kris Pearn) به عنوان کارگردانان، کریک بادی فِلت تهیه‌کننده و فیل لورد و کریس میلر که کارگردانان قسمت اول بودند، به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی، و جان فرانسیس تِلی، جاناتان گلداستین و اریکا ری دی‌نوجا به عنوان فیلم‌نامه‌نویسان با این انیمیشن همکاری کرده‌اند. ضمن این‌که اکثر صداپیشگان هم در قسمت قبل حضور داشته‌اند: بیل هَدِر در نقش فلینت، آنا فاریس در نقش سم اسپارک، جیم کن در نقش تیم، اندی سمبرگ در نقش بِرِنت، نیل پاتریک هریس در نقش استیو، بنجامین برت در نقش مانی، تری کروز در نقش افسر ایرل0.، ویل فورت در نقش چستروی و کریستین اسکال در نقش بارب اورانگوتان.

داستان فیلم از ادامه قسمت اول آغاز می‌شود، یعنی جایی که ماشین تولید غذایی که فلینت اختراع کرده بود از کنترل خارج می‌شود، اما فلینت مخترع جوان و دوستش موفق می‌شوند که شرایط را مدیریت و دستگاه را متوقف کنند. در این قسمت فلینت و دوستش مجبورند که از شهر خودشان خارج شوند. اما زمانی که ماشین غذا بیدار میشود، تعدادی موجود و جانورانی از جنس غذا پدیدار می‌شوند و شرایط بحرانی جدید ایجاب می‌کند که آن‌ها برگردند و دنیا را از ویرانی نجات دهند. به حیوان‌هایی که از جنس خوراکی‌ها تولید شده‌اند، فودی‌مال می‌گویند. مثلاً همبرکبوت (همبرگر به اضافه عنکبوت)، یا سگ‌موز (سگ به اضافه موز).
این انیمیشن که در 27 سپتامبر 2013 روی پرده رفت، با هزینه تولید 78 میلیون دلار به فروش 106 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 177 میلیون دلار در مجموع رسید.

پرندگان آزاد (Free Birds)



Free-birds-movie.jpg

پرنده‌هاي آزاد يک انيميشن کامپيوتري سه‌بعدي کمدي ماجرايي است که توسط Real FX تهيه شده و جيمي هوارد کارگرداني آن را برعهده داشته کرده که انیمیشن موفق "هورتون صدای یک هو را می‌شنود" را کارگردانی کرده است. او انیماتور انیمیشن‌های معروفی مثل "در جستجوی نمو"، "شرکت هیولاها" و دو قسمت اول "داستان اسباب بازی" نیز بوده است.او با همکاري اسکات موزير فيلم‌نامه را نوشته است. آون ويلسن، رودي هارلسن و امي بوهلر صداپيشگان اين انيميشن هستند.
پرندگان آزاد که با بودجه‌ای حدود 55 میلیون دلار ساخته شده، کمتر از انتظار ظاهر شد و به فروش 17 میلیون دلاری در آمریکای شمالی رسید. این فیلم اولین تجربه شرکت ریلیتیویتی مدیا در حوزه انیمیشن است.

این انیمیشن آمریکایی که در ابتدا "بوقلمون‌ها" نام داشت داستان رجی بوقلمونی است که رئیس جمهور آمریکا به او اجازه می‌دهد در کمپ دیوید، تفریحگاه ریاست جمهوری زندگی کند. زندگی او در خوردن پیتزا و تماشای تلویزیون خلاصه شده تا اینکه با جیک روبرو می‌شود.جیک رئیس و تنها عضو جبهه آزادی بوقلمون‌ها است، او پس از ربودن رجی با او عازم گذشته و سال 1621 می‌شود تا رسم بریان کردن بوقلمون برای روز عید شکرگزاری را تغییر دهد. این دو در ابتدا با هم رقیب هستند اما کم کم با هم رفیق می‌شوند.

"پرندگان آزاد" اول نوامبر 2013 اکران شده است.

افسانه ساریلا (The Legend of Sarila)


sarila.jpg

این انیمیشن به کارگردانی نانسی فلورانس ساواند در 22 فوریه 2013 روی پرده رفت. افسانه ساریلا محصول کشور فرانسه، فروش 8.5 میلیون دلاری را در زمان اکران خود تجربه کرده است.

ارنست و سلستین (Ernest & Celestine)


ernest-et-celestine.jpg

انیمیشن تحسین شده ارنست و سلستین محصول مشترک فرانسه و بلژیک،بر اسا س مجموعه داستان پرخواننده ای به همین نام نوشته گابريل ونسان ، به شیوه دوبعدی توسط استفان اوبيه، ونسان پاتار و بنجامين رنر با بودجه‌اي 9.6 ميليون يورويي ساخته شده است و 5 دسامبر 2012 اکران شد.این انیمیشن جایزه سزار بهترین فیلم پویانمایی در فرانسه را از آن خود کرده است .

دانيل پناك نويسنده سرشناس رمان «غم مدرسه» برنده جايزه رنودوي 2007،فیلمنامه این انيميشن را نوشته است.
ارنست خرس گنده و سلستين موش كوچولو، كاراكترهاي اصلي فيلمنامه‌اي هستند كه دانيل پناك نويسنده مطرح فرانسوي آن را نوشته و مراحل تهيه و ساخت آن توسط گروهي از نويسندگان داستان مصور به انجام رسيده است. اين نخستين باري است كه پناك، در دنياي سينما قلم زده است.

ماجراي فيلم برخورد غيرمنتظره موش كوچولويي به نام سلستين با خرس گنده‌، لوده دوره‌گرد و نوازنده‌اي به نام ارنست است كه هر دوي آن‌ها از تنهايي و نااميدي در زندگي رنج مي‌برند اما به رغم همه سختي‌ها و ناملايمت‌هاي زندگي همراه با هم دنياي تازه‌اي براي خودشان مي‌سازند.

اين مجموعه داستان از سال 1981 تا 2004 در 24 جلد در سراسر جهان در دسترس خوانندگان قرار گرفت. نيويورك تايمز هم سال 1982 جلد اول داستان «ارنست و سلستين» را در فهرست 10 اثر برتر داستان مصور آن سال جاي داد. گابريل ونسان نويسنده فرانسوي اثر با نام واقعي مونيك مارتين سال 2000 در سن 72 سالگي درگذشت.
فارست ویتاکر ، مکنزی فوی، لورن باکال،پل جیاماتی،ویلیام اچ مکی ، مگان مولالی ، نیک آفرمن و جفری رایت صداپیشگان نسخه انگلیسی زبان این انیمیشن زیبا هستند .

خومبا (Khumba)


Khumba.jpg

این انیمیشن محصول آفریقای جنوبی است و از تاریخ 6 اکتبر 2013 در آمریکا و 25 اکتبر در آفریقای جنوبی اکران شده است.
کارگردان خومبا آنتونی سیلوستون و فیلمنامه نویس آن نیز خود سیلوستون به همراه رافائلا دله دان است.

خومبا که داستان گوره خری به همین نام را روایت می کند که بدنش نیمی راه راه و نیمی ساده است و از جانب قبیله اش همواره مورد سرزنش قرار می گیرد، تا اینکه ...

صدا پیشگی نقش خومبا را جیک تی آستین برعهده داشته است.
یک حماسه قدیمی از دل تاریخ و فرهنگ خاص ساکنان قطب. انیمیشنی که نه قرار است با زرق و برق هالیوودی انیمیشن‌ها شما را غافلگیر کند و نه داستان‌های امتحان پس داده دیسنی را دارد و نه خلاقیت مبهوت کننده پیکسار را. اما خود به خود چیزی دارد که بقیه ندارند و آن عظمت وقدرت داستانی است که نسل‌ها و سینه به سینه نقل شده وجزییات وشاخ وبرگ پیدا کرده است.

یخ‌زده (Frozen)

Frozen-movie.jpg

این انیمیشن سه بعدی توسط جنیفر لی که سابق بر این فیلمنامه انیمیشن "رالف خراب کار" را هم نوشته بود بر اساس داستان "ملکه برفی" اثر هانس کرستین آندرسون نوشته شده است.

جان لستر و پیتر دل وکو تهیه کنندگان و کریستوف بک آهنگساز این انیمیشن هستند. کریستین بل ،ایدینا منزل ،جاناتان گروف ، جاش گاد ،کریس ویلیامز در این انیمیشن به عنوان صداپیشه حضور داشته اند.

این انیمیشن ابتدا قرا ربود به شیوخ دستی طراحی و ساخته شود اما بعدها دیزنی اعلام کرد که آن را به صورت CG خواهد ساخت و به شیوه stereoscopic 3D اکران خواهد کرد.

انیماتورها برای ساخت صحنه های مربوط به برف و یخ و نحوه بازتاب و شکست نور در چنین محیط هایی از هتل یخی Quebec در کانادا دیدن کردند ضمن اینکه صحنه های فیلم با الهام از چشم اندازهای کشور نروژ طراحی شده اند.

داستان این انیمیشن آمریکایی در قلمرویی اتفاق می‌افتد که با جادوی السا، ملکه برفی در زمستانی ابدی فرو رفته است. زنی نترس به نام آنا تصمیم می گیرد السا را که خواهرش نیز هست، پید ا کند و به سرما پایان بخشد. برای این کار او به کمک کریستوف مرد قوی کوهستان، گوزنش سوون و یک مرد برفی گیج به نام اولاف نیاز خواهد داشت.

"یخ زده" که با کارگردانی کریس باک و جنیفر لی از 27 نوامبر 2013 به روی پرده می رود.

نامه‌ای به ممو (A Letter To Memo)


a-letter-to-momo.jpg

نامه ای به مومو یک انیمیشن درام ژاپنی است که در سال 2011 تولید شده است.
کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این انیمیشن بر عهده هیروکی اوکیرا بوده است که 7 سال برای نگارش فیلمنامه آن زمان صرف کرده است.
صداپیشگی نقش ممو را کارن میاما انجام داده است.

نامه ای به ممو از 21 آوریل 2012 در ژاپن روی پرده رفته است.

این انیمیشن داستان دختری 11 ساله است که زندگی سخت اش بعد از فوت پدرش دچار تغییر ناگهانی می شود.
ممو بعد از مرگ پدرش پیش مادربزرگش، در شهر کوچکی زندگی می کرده است و از وضیعت زندگی اش راضی نبوده و چیزی که بیشتر از همه آزارش میداد، نامه ناتمامی بود که پدرش برایش نوشته و در آن فقط دو کلمه دیده میشد: "مموی عزیزم....".

ممو به امید پیدا کردن سرنخ، انبار را می گردد و کتابی قدیمی پیدا می کند و از بعد از پیدا کردن آن کتاب اتفاق های عجیبی برایش پیش می آید ...

باد شدید می‌وزد (The Wind Rises)


The-Wind-Rises.jpg

ساخته هایائو میازاکی، محصول ژاپن است.
"باد، شدید می‌وزد" از 20 ژانویه 2013 در ژاپن روی پرده رفته است.
"باد، شدید می‌وزد" بر مبنای زندگی جیرو هوریکوشی طراح هواپیماهای جنگنده زیرو در جنگ جهانی دوم - که در حمله به پرل هاربر استفاده شد - ساخته شده و بر دورانی متمرکز است که ژاپن با رکورد اقتصادی، شیوع بیماری‌های مسری و بلایای طبیعی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.
این فیلم توسط شرکت توهو روانه سینماها شده است.


جعلی (The Fake)


the-fake.jpg

این انیمیشن تولید استدیوی کره ای دادا شو (Dadashow) به کارگردانی یه اون سانگ هو(Yeon Sang-ho) ست و 21 نوامبر امسال اکران شده است.
زمانی که روستائیان یک دهکده در معرض یک بلا و فاجعه آسمانی که از قبل در کتاب مقدس پیش بینی شده ، قرا رمیگیرند ، شهردار تصمیم میگیرد در مقابل سیلاب ناشی از ویرانی سد تمهیدی بیندیشد ، مردم برای تقویت ایمانشان به کلیسای قدیمی چوی (Choi) میروند، یک مرد تبعیدی می خواهد با فریبکاری پول ها و دارایی اشان را از چنگشان در آورد اما شک و تردی مین چول (Min-chul) که فردی منفور و در به درست باعث ایجاد موانعی سر راه او می شود.
این دومین فیلم سانگ هو کارگردان تحسین شده کره ایست ، وی قبلا فیلم پادشاه خوک ها (The King of Pigs) را ساخته بود که به نوعی نقد سنگینی بر فرهنگ کره ای محسوب می شد.انیمیشن جدید او کار نسبتا جدید و متفاوتی نسبت به سایر انیمیشن های امسال محسوب میشود .تریلر خشونت آمیزی که تا به حال از آن پخش شده حکایت از مشکلات سازمان یافته ای فرهنگی دارد که در فضایی حساس و تاریک روایت میشود و رای دهندگان اسکار را نسبت به کارهای دیگری در موقعیت عجیب غریب تری قرار خواهد داد.

آپوستل (O Apóstolo (The Apostle))


o_apostolo.jpg


این انیمیشن تولید استدیو اسپانیایی آرت فکتو به کارگردانی فرناندو کورتیزو نخستین بار 22 سپتامبر در جشنواره فانتاستیک اکران شد.
موسیقی متنی که فیلیپ گلس برایش ساخته با فضای وهم آلود و عجیب غریب این انیمیشن استاپ موشنی به خوبی هماهنگی دارد.
این انیمیشن تاکنون توانسته نظر مثبت بسیاری از منتقدین را متوجه خود کند، ضمن اینکه حتی در بخش انیمیشن جایزه ویژه تماشاگران هم به این کار تعلق گرفت و از نامزدهای دریافت بهترین انیمیشن بلند از جشنواره گویا هم بود ه است.
با توجه به اینکه انیمیشن استاپ موشنی دیگری امسال در جشنواره حضور ندارد شاید این انیمیشن وحشت انگیز و دلهره آور بتواند نظر رای دهندگان را به خود جلب کند.


ریو 2096: داستانی از عشق و خشم


rio-2096.jpg

این انیمیشن برزیلی که توسط استدیو بوریتی فیلمز (Buriti Films) و گولین () تولید شده را لوئیز بولوگنسی کارگردانی کرده است.
انیمیشن روایتگر داستان عاشقانه زوج جوانی ست که خاصیت منحصر به فرد فناناپذیری دارند آنها 6 قرن زندگی کرده اند و 4 دوره تاریخی مهم برزیل در طی زندگی آنها نشان داده می شود.یکی در 1500 که برزیل توسط پرتغالی ها کشف شد،1800 که شروع تاریخ تجارت برده است ف 1970 که اوج دیکتاتوری نظامی در این کشور بوده و 2096 که جنگ باعث فوران منابع آبی می شود .
این انیمیشن موفق شد امسال کریستال جشنواره آنسی و جایزه ویژه تماشاگران جشنواره اروپایی فیلم های فانتزی استراسبورگ را از آن خود کند .


شورش (Puella Magi Madoka Magica the Movie – Rebellion)

rebellion-animation.jpg

این انیمیشن یک سه گانه ژاپنی ست که بر اساس سریالی به همین نام که سال 2011 از تلویزیون ژاپن پخش میشد ساخته شده است .2 فیلم دیگر سال 2012 اکران شده اند و این قسمت آخر 26 اکتبر 2013 به نمایش در آمده است.
این انیمیشن که توسط آنیپلکس تولید شده را آکی یوکی شینبو و یوکیهیرو میاموتو کارگردانی کرده اند.
انیمیشن درباره تقابل نیروهای جادوئی خیر و شر است.به دلیلد دنباله دار بودن شاید داستان خیلی واضح نباشد و برای درک اتفاقات فیلم نیاز به دیدن قسمت های قبلی وجود دارد.


نامزدهای نهایی در هر رشته در تاریخ 16 ژانویه سال 2014 معرفی می‌شود.
86 امین مراسم آکادمی اسکار در تاریخ دوم ماه مارس سال 2014 برگزار خواهد شد.


تهیه و ترجمه:ایرانیان انیمیشن
 

جدیدترین ارسال ها

بالا