معرفی یک cms قدرتمند

Pedi7Khat

Member
باید همش در حال آپدیت شدنه ورژنهاش و باید همش ارتقا بدید ولی من تا حالا هیچ گرتال فرومی مثل پی اچ پی بی بی ندیدم این همه تم داشته باشه و این همه هک و ..... و همه هم فری باشه فقط بدی که دره باید همیشه به روزش کنی تا مشکل هک بر نخوری

+ برای phpbb هم برای جوملا هست ولی باید تغییرات جزی داد که باز همون بر می گردیم سر این که یک پرتا سایت نیست

کاملا درست میگید.ما متاسفانه توی یکی از سایت هامون آپدیت انجام ندادیم و نزدیک به 5 بار هک شد که من تصمیم گرفتم وی بولتین بخرم.

برای جوملا SMF بهتر از همه بود که متاسفانه دیگه برای جوملا توسعه داده نمیشه.این فایر برد هم مشکلات خودش رو داره و هیچ وقت امکانات خفن PHPBB و ... رو نداره.
 

3canc

New Member
ميگن اين نسخه پارس پي اچ پي مشكل داره كسي نسخه قبليش رو نداره؟
 

behdaad

Active Member
راستش من نظر خودم رو خدمتتون عرض میکنم و قصد طرفداری از cms خاصی رو ندارم.

بنظر میاد وقتی قصد مقایسه داشته باشیم از دو منظر باید به مقایسه های کلی پرداخت . جایگاه بین المللی یک CMS و جایگاه بومی یک cms
در مورد خانواده نیوکها در سطح بومی بخاطر تعدد تیمهای ساپورت کننده و قدمت این CMS کلا همیشه قابل قبول بوده ولی همونطور که مشاهده کردید در رده بندی های بین الملی این cms حرفی برای گفتن نداشته حتی نوه بسیار پیشرفته اش علیرغم حضور سال گذشته اش در بین پنج منتخب سال در انتخاب سال جاری نتونست جایگاه مناسبی پیدا کنه البته نباید از پشتیبانی خوب تیم فارسی این نوه پیش رفته غافل بود.
وضعیت در مورد مامبو در بعد بین الملل هم همینطور بنظر میرسه . بعد از اختلافاتی که منجر به ظهور جوملا شد اقبال عمومی از مامبو به سمت نوه تازه متولدی بنام جوملا بیشتر شد تا جائی که دو سال پیاپی عنوان اول و دوم را بخود اختصاص داد. درعین حال بحث در مورد ورژن آتی مامبو که گویا کلا پلتفرم جدیدی خواهد داشت و جوملا 1.5 بین طرفداران این دو در جریان هست . اما در سطح بومی وضعیت کاملا متفاوته . تیم رسمی پشتیبان مامبو به نظر من بهترین فارسی سازی رو در بین تمامی فارسی سازیهای دیگر CMSها انجام داده و از طرفی برخی معایب مامبو ورژن بین المللی رو مرتفع کرده و بنظر میرسه پشتیبانی قابل قبولی هم از این CMS ارائه میدهد اگرچه متاسفانه گستردگی کامپوننتها و ماجولها در این CMS به اندازه جوملا نیست.
وضعیت جوملا در سطح بین الملی تقریبا شوکه کننده بوده است یکی از مهمترین دلایل این برتری بین المللی گستردگی بسیار اضافات و پشتیبانی انجمنهای بسیار متنوع اینCMS است.
اما متاسفانه جوملا در ایران کاملا مهجور بوده است . دو تیم شاخصترین پشتیبان این CMS بوده اند که اولی متاسفانه علیرغم عدم پشتیبانی حداقلی با سو استفاده های مکرر در استفاده تجاری و غیر قانونی بدنام هستند و تیم دوم که متاسفانه بسیار کم کارند و بنظر میرسد توانائی کافی در پشتیبانی از این CMS رده بالا را ندارند .
یکی دیگر از برترینهای سال گذشته و سال جاری در بعد بین المللی e107 بوده است . اینCMS کماکان در حال رشد بوده اگرچه از لحاظ گستردگی اضافات و پشتیبانی قابل مقایسه با جوملا نبوده است. دو تیم شاخص در ایران پشتیبان اینCMS بوده اند اگرچه اضافات بومی شده برای اینCMS به هیچ وجه اقناع کننده نبوده و پشتیبانی منقطع بوده است . تعدد بسیار اندک قالبهای بومی شده یکی دیگر از دلایل پرهیز کاربران بومی در استفاده از این CMS در ایران بوده است.
اما بنا به نظر بسیاری از متخصصان Drupal یکی از بی نظری ترین CMS ها ست که در سال گذشته رده دوم و در سال جاری رده اولCMS ها را بخود اختصاص داد است. پلتفرم منحصر بفرد و منعطف , گستردگی بسیار زیاد اضافات و انجمنهای پشتیبان متعدد باعث شده که کارشناسان آینده را ازآن Drupal بدانند.
مهجورترین پشتیبانی بومی متعلق به اینCMS بوده است. در حقیقت بدلیل ناآشنائی کاربران ایرانی با Drupal کلا اقبال نسبت به این CMS بسیار کم بوده است . با توجه به اطلاعات بنده در حال حاضر نیز پشتیبانی تیمی از Drupal وجود ندارد و تنها آقای موسوی اقدام به بومی سازی هسته و برخی اضافات نموده اند که بسیار امیدوار کننده است از طرفی متاسفانه عدم وجود قالبهای زیبا منجر به عدم گرایش مناسب به اینCMS بوده است .
با یک بررسی اجمالی بنظر میرسد که در آینده بسیار نزدیک رقابت اصلی میان نسخه های پایداردروپال 6.0 جوملا 1.5 و مامبو 4.7 خواهد بود .
 

irlogo

Active Member
جوملا انعطاف گرافیکی و برنامه نویسی بالایی داره !
این ویژگی به درد برنامه نویسا می خوره ، مثل نیوک نیست که هر چند ماه یه بار بخواهی کل هسته رو آپدیدت کنی ! سرعت لود بالاتری نسبت به نیوک داره ، به سرور کمتر فشار میاره ، کاربر توش راحت تره ، ماژول و مامبوت و کامپونت زیاد داره ! و یکی از بهترین cms هایی هست برای بخش نیوز !
 

جدیدترین ارسال ها

بالا