[مقاله] معرفی یک سیستم برای میکس و مونتاژ

studio max

Member
میکس و مونتاژ قطعات ویدیویی جزو سنگین‌ترین عملیات‌هایی است که یک کامپیوتر انجام می‌دهد. این کار بدون یک کارت ویدیویی سریع در کنار سخت‌افزار قوی به کندی و با کیفیت پایینی انجام می‌شود. سیستم پیشنهادی این هفته، برای میکس، مونتاژ و ویرایش قطعات ویدیویی درنظر گرفته شده است. مزیت اصلی این سیستم در کنار سرعت بالا، قیمت مناسب، سازگاری و آمادگی برای کار با کارت ویدیویی دلخواه شما است. شما می‌توانید بسته به نیاز خود کارت ویدیویی با قیمت و کارایی مورد نظر را انتخاب و روی این سیستم قرار دهید.


پردازنده
پردازنده‌های خانواده Nehalem با دارا بودن دستورالعمل‌های پیشرفته مالتی‌مدیا، عملکرد بسیار خوب و سریعی هنگام کار با نرم‌افزارهای ویرایش محتوای مالتی‌مدیا دارند. چهارهسته‌ای‌ها و شش هسته‌ای‌های Core i7، سریع‌ترین پردازنده این گروه هستند که در مدل‌های مختلف با فرکانس‌های عملیاتی متنوع تولید می‌شوند. ترکیب یک پردازنده Core i7 با سوکت LGA 1156 در کنار یک مادربورد P55 می‌تواند کارایی و بازده قابل قبولی برای این سیستم داشته باشد. i7-860 پردازنده انتخابی برای این سیستم است که مبتنی بر سوکت LGA 1156 بوده و از فرکانس عملیاتی ۸/۲ گیگاهرتز استفاده می‌کند. فناوری‌های Hyper Threading و Turbo Boost جزو امکانات مهم این پردازنده است که در شرایط خاص می‌توانند تاثیر محسوسی روی بهبود کارایی آن داشته باشند.

مادربورد
اکثر مادربوردهای رده گران‌قیمت چیپ P55 دارای امکانات مورد نیاز اورکلاکرها و گیمرها هستند و انتخاب آنها برای چنین سیستمی، چیزی جز هزینه اضافی نخواهد بود. یک بورد با قطعات الکترونیکی مرغوب و پورت‌های ورودی و خروجی کافی، فاکتورهای اصلی انتخاب مادربورد این سیستم است. P7P55D-E، مادربورد انتخاب شده برای این سیستم است که از تراشه P55 بهره می‌برد. مادربوردهای P55 اسوس که در نام خود از پسوند E استفاده می‌کنند همگی دارای درگاه USB3 و رابط ذخیره‌کننده SATA3 هستند و این مادربورد نیز از این قاعده مستثنی نیست. در پانل پشتی مادربورد، علاوه بر شش پورت USB2 و دو پورت USB3، خروجی اپتیکال S/PDIF و همچنین پورت‌های eSATA و IEEE 1394a نیز به چشم می‌خورد.
حافظه
با چهار گیگابایت حافظه، عملیات‌های محول شده به این سیستم به خوبی انجام خواهند شد. من قصد ندارم بودجه اضافی بابت خرید ماژول‌های حافظه با فرکانس‌های بالا صرف کنم چرا که روی کارایی این سیستم تاثیر محسوسی نخواهد داشت. یک جفت ماژول دو گیگابایتی با فرکانس ۱۳۳۳مگاهرتز و زمان تاخیر CL8 بهترین گزینه برای این سیستم به نظر می‌رسد. این ماژول‌ها از A-DATA و سری Gaming Experience این برند انتخاب شده‌اند.
کارت گرافیکی
این سیستم باید توانایی پخش محتوای ویدیویی با فرمت‌های مختلف و سرعت مناسب را داشته باشد. وجود یک کارت گرافیکی برای شتابدهی پخش محتوای ویدیویی جزو ملزومات این سیستم است. کارت رادئون HD 5450، انتخاب من برای این منظور است. این کارت از نسخه ۲/۲ موتور ویدیویی UVD بهره می‌برد که توانایی شتابدهی و رمزگشایی سخت‌افزار فرمت‌های ویدیویی مختلف را دارد. رادئون HD 5450 از DirectX 11 پشتیبانی می‌کند.
منبع تغذیه
وجود یک منبع تغذیه باکیفیت، عملکرد مورد انتظار این سیستم در شرایط مختلف را تضمین می‌کند. از نظر توان خروجی، این سیستم به چیزی بیش از یک مدل ۴۰۰ وات نیاز خواهد داشت. منبع تغذیه انتخاب شده مدل ۵۰۰واتی از خانواده Silent Pro ساخت کولرمستر است. طراحی فوق‌العاده کم صدا، مهم‌ترین و بارزترین خصوصیت محصولات این خانواده است. مزیت دیگر این مدل، سیستم کابل‌کشی Modular آن بوده که باعث زیبایی بیشتر فضای داخل کیس و تهویه بهتر هوا می‌شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا