معرفی صرافی های غیرمتمرکز

saalek110

Well-Known Member
OKX یکی از بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز


OKX بهترین صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال در بازار است که به‌عنوان یک صرافی غیرمتمرکز جمع‌کننده (Decentralized Exchange Aggregator) عمل می‌کند. OKX DEX قیمت‌های بیش از 200 صرافی غیرمتمرکز شخص ثالث را جمع‌آوری می‌کند که باعث می‌شود معامله‌گران بهترین قیمت را در زمان خرید و در زمان فروش در اختیار داشته باشند. علاوه‌براین، OKX DEX از 15 شبکه بلاک چین پشتیبانی می‌کند و معامله متقابل زنجیره‌ای (Cross-Chain Trading) را امکان‌پذیر می‌کند. برای مثال، این بدان معناست که یک سرمایه‌گذار می‌تواند فوراً USDT (اتریوم) را با BUSD (بایننس) با بهترین نرخ ارز در بازار مبادله کند. OKX اساسا یک واسطه بین سرمایه گذاران و DEXهای شخص ثالث است.

  • جمع‌آوری بهترین قیمت‌های بیش از ۲۰۰ صرافی غیرمتمرکز
  • پشتیبانی از ۱۵ شبکه بلاک چین
  • امکان تبادل زنجیره‌ای

معایب صرافی غیرمتمرکز OKX

  • عدم نمایش هزینه کمیسیون تا زمانی ایجاد سفارش

 

saalek110

Well-Known Member
Uniswap یکی از بزرگترین صرافی‌های غیرمتمرکز جهان



Uniswap یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز از لحاظ حجم معاملات است. یونی سواپ در توکن‌های ERC-20 تخصص دارد و توکن‌های تازه راه‌اندازی شده ERC-20، اکثرا یونی سواپ را به‌عنوان فهرست اولیه مبادله خود انتخاب می‌کنند. البته این صرافی غیرمتمرکز از سایر شبکه‌های بلاک چین نظیرBinance Smart Chain، Polygon، Celo، Optimism و Arbitrum نیز پشتیبانی می‌کند که آن را تبدیل به یکی از بهترین DEXها برای مبادله‌های زنجیره متقابل می‌کند. UniSwap از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار است و معمولا معاملات در آن با سرعت بالایی انجام می‌شوند. همچنین شما می‌توانید ارز یونی سواپ را از صرافی آنلاین نوبیتکس خریداری کنید. برخی از محبوب ترین استخرهای نقدینگی موجود در یونی سواپ عبارت‌اند از:

USDC/ETH
DAI/USDC
WBTC/ETH
اشکال اصلی یونی سواپ این است که ۰.۳٪ کارمزد معاملات دریافت می‌کند.

مزایای صرافی غیرمتمرکز UniSwap
بدون نیاز به احراز هویت
یکی از بهترین مبادلات غیرمتمرکز برای yield farming
پشتیبانی از بیشتر از 300 dApp
معایب صرافی غیرمتمرکز UniSwap
۰.۳٪ کارمزد معاملاتی
 

saalek110

Well-Known Member
PancakeSwap – مناسب برای معامله توکن‌های BSC


بهترین صرافی غیرمتمرکز رمزنگاری برای معامله توکن‌های زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است. به زبان ساده، هنگامی که یک توکن BSC تازه راه‌اندازی شده پیش فروش خود را تکمیل کرد، PancakeSwap اغلب اولین فهرست صرافی است. از لحاظ عملکردی، پنکیک سواپ شباهت بسیار زیادی به یونی‌سواپ روی شبکه اتریوم وسوشی سواپ دارد. PancakeSwap رابط کاربری ساده‌ای دارد که خرید، فروش و تجارت توکن‌های BSC را آسان می‌کند. به عنوان مثال، این فقط یک مورد اتصال یک کیف پول پشتیبانی شده است، انتخاب توکن‌هایی که باید مبادله شوند، و تراکنش تقریباً بلافاصله تکمیل می‌شود. وقتی صحبت از کارمزد به میان می‌آید، پنکیک سواپ 0.25٪ کارمزد از خریداران و فروشندگان دریافت می‌کند. معاملاتی که در این پلتفرم انجام می‌شوند همتابه‌همتا نیستند و برای مدیریت آنها از استخر نقدینگی (Liquidity Pool) استفاده می‌شود. نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کنیم نحوه تامین نقدینگی در این پلتفرم است. در پنکیک سواپ از مدل بازارساز خودکار (AMM) برای تامین نقدینگی کسانی که در این بستر معاملات خود را انجام می‌دهند استفاده می‌شود. از ویژگی‌ها پنکیک سواپ این است که از استیکینگ Staking و ییلد فارمینگ Yield Farming پشتیبانی می‌کند.

مزایای صرافی غیرمتمرکز PancakeSwap

  • بهترین صرافی غیرمتمرکز رمزنگاری برای تجارت توکن‌های BSC
  • بدون نیاز به حساب کاربری

معایب صرافی غیرمتمرکز PancakeSwap

  • پشتیبانی فقط از زنجیره هوشمند Binance
  • عدم پشتیبانی از حساب‌های پس‌انداز
 

saalek110

Well-Known Member
1Inch

اینچ از نظر فنی یک dex نیست، یک تجمیع‌کننده قیمت Dex است. 1 اینچ به شما کمک می‌کند کمترین کارمزد را برای انجام یک معامله در صرافی‌های مختلف پیدا کنید. 1inch این کار را با استفاده از یک الگوریتم و قراردادهای هوشمند، برای دسترسی به قیمت‌های زنده و ارائه آنها به کاربران انجام می‌دهد تا مطمئن شود که همیشه ارزان‌ترین کارمزد و بهترین قیمت را برای ارز دیجیتال خود دریافت می‌کنید. همچنین 1 اینچ دارای استخرهای نقدینگی خاص خود است که می‌توانید نقدینگی را در اختیار آنها قرار دهید و در ازای انجام آن پاداش دریافت کنید.

مزایای 1Inch
پیدا کردن بهترین نرخ برای معامله
پشتیبانی از بسیاری از ارزهای دیجیتال، کیف پول‌ها و بلاک چین‌ها
معایب 1Inch
عدم امکان خرید رمزارز با ارز فیات
رابط کاربری نامناسب برای سرمایه‌گذارن مبتدی
 

saalek110

Well-Known Member
Binance DEX صرافی غیر متمرکز بایننس

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال در جهان است و نسخه غیر متمرکز آن نیز به عنوان یکی از صرافی‌های غیر متمرکز رمزارز در جهان شناخته می‌شود. صرافی غیر متمرکز بایننس از هسته تکنولوژی بایننس چین برای انجام معاملات خود استفاده می‌کند به همین دلیل ظرفیت معاملات آن تقریبا با خود Binance است. به این ترتیب مشکل سرعت و توان که در بسیاری از صرافی‌های غیر متمرکز دیگر وجود داشت در صرافی غیر متمرکز بایننس وجود ندارد. علاوه بر این Binance DEX از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری نیز پشتیبانی می‌کند و کارمزد آن نیز معمولا بسیار ناچیز است. استفاده از این صرافی تا زمانی که با IP ایران وارد آن نشوید امکان‌پذیر است.

مزایای صرافی غیرمتمرکز Binance
کارمزد معاملاتی پایین
رابط کاربرپسند
 

saalek110

Well-Known Member
IDEX صرافی غیر متمرکز IDEX؛ اولین صرافی قرار داد های هوشمند غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم

صرافی غیر متمرکز IDEX امکانات بسیار خوبی دارد و تا حدود زیادی از لحاظ محیط کاربری شبیه به صرافی‌های متمرکز است. IDEX اولین صرافی قراردادهای هوشمند غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم است که امکانات کاملی برای ترید سریع و با حجم نسبتا بالا را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین در این صرافی غیرمتمرکز با تامین نقدینگی استخرها می‌توان کسب دآامد کرد.

مزایا صرافی غیرمتمرکز IDEX
معامله‌ی بسیار امن
امکان کسب پاداش با استیکینگ
معایب صرافی غیرمتمرکز IDEX
عدم امکان معامله با بیت کوین
 

saalek110

Well-Known Member
Quickswap صرافی غیر متمرکز کوییک سواپ

صرافی غیرمتمرکز Quickswap از انشعاب صرافی غیرمتمرکز Uniswap به وجود آمد. این صرافی بر روی شبکه پالیگان فعالیت می‌کند و از راهکارهای لایه دو بهره می‌برد، بنابراین بسیار سریع است و کارمزد تراکنش در آن به نسبت سایر صرافی‌ها بسیار کمتر است. این صرافی از بیش از ۲۰۰۰ جفت ارز پشتیبانی می‌کند و معمولا از نقدینگی مناسبی برخوردار است.

مزایای صرافی غیرمتمرکز QuickSwap
طراحی بصری کاربرپسند
سرعت معاملات بالا
بدون نیاز به ثبت نام
معایب صرافی غیرمتمرکز QuickSwap
خطر از دست دادن دائمی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا