معرفی سه کولر پردازنده جدید گرین با عملکرد و قیمت‌های استثنایی

majid_mb

Banned
همواره اغلب کاربران کامپیوترهای شخصی از کارایی پایین و صدای بالای کولرهای Stock مجود در جعبه پردازنده‌های اینتل و AMD شکایت دارند و از طرفی برای تهیه کولرهای رده بالا، حجیم و البته با قیمت‌های به‌مراتب بیشتر از کولرهای Stock با محدودیت‌های عدیده‌ای روبرو هستند. شرکت پردیس صنعت سیاره سبز در جهت تکمیل سبد محصولات کولینگ خود به‌خصوص در رنج محصولات رده پایین و خوش قیمت اقدام به عرضه 2 کولر جدید با برند تجاری GREEN کرده است.
Into2.jpg
اولین عضو جدید این خانواده TINYCOOL 90 (کولر کوچک) نامیده شده است. این کولر کوچک که با ابعاد و اندازه‌های کولرهای Stock طراحی شده است بازار کولرهای فوق‌العاده مقرون به‌صرفه و ارزان قیمت را هدف گرفته و با کارایی حداقل 20% بهتر از کولرهای هم رده و هم قیمت خود یکی از بهترین‌ها برای جایگزینی فن‌های Stock معیوب و رهایی از سر و صدای زیاد این نوع فن‌ها محسوب می‌شود.
TINYCOOL-90--2.jpg
15.PNG
از جمله قابلیت‌های کم نظیر این خنک کننده کوچک می‌توان به فن 90mm از نوع Hydraulic Bearing فوق‌العاده کم صدای 2000 RPM این مدل اشاره کرد که با تولید دمندگی هوا حداکثر 43.4 CFM تنها 22 dBA نویز صوتی تولید می‌کند.
همچنین طراحی خاص Base هیتسینک این کولر ارزان قیمت به‌گونه‌ای است که تیغه‌های آلومینیومی در این بخش با فشردگی بسیار زیاد مستقیماً با سطح IHS پردازنده تماس دارند. در واقع در این کولر با حذف Base حرارت بدون هیچ واسطه‌ای مستقیماً جذب و به تیغه‌های آلومینیومی منتقل می‌شود و همین امر باعث افزایش کارایی این مدل نسبت به مدل‌های مشابه شده است.
علاوه بر این نصب بسیار آسان و سریع این کولر برای تمامی سوکت‌های AMD و اینتل شاید یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت این کولر مخصوصاً برای تعمیرکاران و مونتاژ کننده‌های سیستم‌های سخت افزاری محسوب می‌شود. عضو دوم این خانواده نیز کولر خوش قیمت NOTUS 100-PWM (خدای باد جنوب در یونان باستان) است. این کولر که با هدف پر کردن خلع قیمتی به وجود آمده میان کولرهای TINYCOOL 90 و BUFFALO 100 PWM به سبد محصولات گرین اضافه شده است در عین کوچکی و خوش قیمت بودن به‌راحتی از پس دفع حرارت اکثر پردازنده‌های رده بالای موجود در بازار برمی آید.
NOTUS2.jpg
46456.PNG
طراحی هیتسینک این کولر به‌گونه‌ای است که به‌واسطه 37 تیغه آلومینیومی حرارت جذب شده توسط 2 هیت پایپ مسی U شکل با قطر 6mm را از سطح پردازنده به کمک یک فن 100mm PWM از نوع Hydraulic Bearing دفع می‌کند. این فن که با سرعت حداکثر 2100 RPM کار می‌کند با طراحی High-Flow پره‌های خود توانایی تولید جریان هوا به میزان 54.5 CFM را داراست و در حداکثر سرعت چرخش تنها 22 dBA نویز صوتی تولید می‌کند.
از جمله ویژگی‌های کم نظیر این کولر در این رنج قیمت می‌توان به طراحی Base از نوع HDT (Heat Pipe Direct Touch) اشاره کرد. در این نوع طراحی Base که معمولاً در کولرهای رده متوسط و بالا بیشتر مشاهده می‌شود هیت پایپ‌های کولر در Base هیتسینک آمیخته شده و با کف آن هم سطح می‌شوند. در نتیجه حرارت جذب شده از سطح IHS پردازنده مستقیماً به هیت پایپ‌ها منتقل شده و در عمل باعث افزایش محسوس کارایی کولر می‌شود.
از دیگر نقاط قوت این کولر خوش قیمت نیز می‌توان به وزن بسیار پایین 345 گرمی به همراه نصب بسیار ساده و سریع آن اشاره کرد. به بیانی دیگر تکنیک به کار گرفته شده برای نصب این کولر به همراه وزن پایین آن سلامت مادربرد‌ها و پردازنده‌های پلتفرم جدید Skylake را حتی در بد‌ترین شرایط ممکن تضمین می‌کند. عضو جدید و سوم خانواده Air Cooler‌های شرکت سیاره سبز (GREEN) نیز که در واقع یک جایگزینی در جهت کاهش قیمت تمام شده در کنار حفظ‌‌ همان کارایی قبلی محسوب می‌شود، تعویض مدل ThermalRight AXP-200 Muscle به جای ThermalRight AXP-200R است. این مدل که به دلیل ارتفاع بسیار کم هیتسینک، بازار کامپیوترهای شخصی با کیس‌های کم عرض مانند HTPC‌ها و کیس‌های رکمونت سروری 2U را هدف گرفته است یکی از بهترین‌ها در این رده محسوب می‌شود.
AXP-200-Muscle-2.jpg
13654.PNG
ین کولر با داشتن ارتفاع 73mm مجهز به یک فن PWM 150mm کم عرض (13mm) با حداکثر سرعت چرخش 1300RPM و قدرت دمندگی هوای 64.52CFM است. هیتسینک این کولر متشکل از 6 هیت پایپ 6mm آنودایز شده است که گرمای جذب شده از سطح IHS پردازنده را به‌واسطه Base کاملاً صیقلی شده به 50 تیغه آلومینیومی آنودایز شده منتقل می‌کنند. ناگفته نماند آنودایز شدن تمامی سطح هیتسینک این کولر در عمل باعث افزایش مقاومت آن در برابر اکسیداسیون و خوردگی می‌شود.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا