و اما جدای این بحث ها که همه هم درست است خود سایت نیز باید تحرک و محتوای خوبی داشته باشد و مطالبی منحصر به فرد تولید کند و یا خدمتی منحصر به فرد ارایه کند که بازدید کننده ای که حالا یا با تبلیغ و یا با جستجو به سایت شما آمده دوباره هم برگردد.
نکته دیگر اینکه همه چیز هم با تعداد بازدیدکننده شناخته نمی شود. شاید یک سایت تخصصی مهندسی مثلاً معدن هیچگاه نتواند در سال به اندازه یک روز یک سایت لینکدونی بازدیدکننده داشته باشد ولی با این همه حتماً اهمیتش و شخصیتش محفوظ است و شاید اصلاً نیازی به تبلیغ برای آن نباشد.
به نظر من اگر سایت قابلیت نگهداری بازدیدکننده با همان محتوا یا خدمت منحصر به فرد یا خوب که گفتم را داشته باشد، بالاخره حد مناسب بازدیدکننده خود را پیدا خواهد کرد که این اتفاق با تبلیغ می تواند تسریع شود. وگرنه اگر سایت بی محتوایی را تبلیغ کنی شاید عدد بازدید کننده تا تبلیغ ها در حال نمایش است بالا رود، ولیکن این رشد، توسعه پایداری نخواهد بود.