معرفی تبلت ترسفورمر پد ایسوس مجهز به کیبورد و 3g

blue.s5

Member
86940333864222882352.jpg




شکل ظاهری، طراحی بدنه
همانند دیگر ترانسفورمرپدها،‌ TF103 را نیز باید به دو واحد جداگانه تبلت و صفحه‌کلید تقسیم‌بندی کرد. در بخش تبلتی این مدل با یک نمونه نسبتا بزرگ 10 اینچی با حاشیه‌های نسبتا زیاد اطراف صفحه‌نمایش و ساختاری مات برای بخش پشتی روبه‌رو می‌شویم. جنس مات پشت تبلت در زیر دست نرم و تا حدودی انعطاف‌پذیر احساس می‌شود. نوار خاکستری پیرامون تبلت در حالت افقی با حرکت از بالا به پایین آرام‌آرام قطورتر شده؛ تا جایی‌که در بخش پايینی کل ضخامت تبلت را دربر می‌گیرد. این وضعیت البته به ضخامت دستگاه ارتباطی نداشته و قطر یکسانی در بالا و پایین آن به‌چشم می‌خورد. تنها نکته قابل ذکر دیگر در مورد طراحی این مدل، حفره‌های جای‌گیری مستحکم تبلت درون داک کیبوردی و پورت اختصاصی ایسوس برای تبادل اطلاعات با کیبورد است که البته تفاوت خاصی نسبت به گذشته در آن‌ها دیده نمی‌شود. وزن بالای داک کیبوردی به ظاهر به حضور باتری در این قسمت اشاره دارد، اما در عمل ظاهرا در این داک از باتري استفاده نشده است. صفحه‌کلید دستگاه از نوع معمول QWERTY با کلیدهای اختصاصی نظیر Home و سرچ همراه با کلیدهای ترکیبی Fn است. برای جداسازی کیبورد از تبلت، دکمه فشاری نسبتا بزرگی در مرکز بخش بالایی در‌نظر گرفته شده است. تاچ‌پد کیبورد نیز برای دستگاهی در این سایز مناسب بوده و با اینکه لمس صفحه‌نمایش راه‌حل آسان‌تری برای دسترسی به گزینه مورد نظر روی پنل به حساب می‌آید، اما حساسیت و سرعت حرکت دست روی تاچ‌پد نیز شرایط مساعدی را ارائه می‌کند. تنها پورت حاضر روی داک کیبوردی یک پورت USB فول‌سایز است که با توجه به پشتیبانی تبلت از فناوری OTG امکان اتصال طیف متنوعی از اکسسوری‌های دارای USB همچون حافظه همراه، جوی‌استیک، موس و کیبورد به این پورت فراهم می‌شود. دکمه‌های داک کیبوردی TF103CG از اندازه مناسب و تفکیک بسیار مطلوبی بهره می‌برد كه در تایپ سریع کمک مناسبی به‌حساب می‌آیند. در ردیف بالایی میانبرهای متعددی شامل گزینه‌های تغییر صدا (افزایش، کاهش و Mute)، دکمه‌های کنترل موسیقی (آهنگ قبلی، بعدی و Play/Pause)، دکمه‌های دسترسی مستقیم به دوربین، Setting و وای‌فای در کنار کلیدهای تغییر روشنایی دیده می‌شوند که راحتی عمل مناسبی را فراهم می‌آورند.
ارتباطات
حضور اسلات سیم‌کارت در کناره دستگاه علاوه بر تماس، به پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی در ارتباطات تحت شبکه اشاره دارد. دیگر گزینه‌های ارتباطی این مدل شامل بلوتوث نسخه چهارم، وای‌فای 11.n، پورت USB با پشتیبانی از OTG و سرانجام مسیریاب ماهواره‌ای GPS می‌شود.
دوربین
برای تبلتی در این سایز به‌ویژه با توجه به حضور داک کیبوردی، استفاده از دوربین بسیار مشکل و تا اندازه‌ای مضحک به‌نظر می‌رسد و شاید به همین علت توجه چندانی به آپگرید واحد تصویربرداری این تبلت نشده و به یک دوربین دو مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار در بخش پشتی و یک نمونه VGA در بالای صفحه‌نمایش برای تماس‌های تحت وب اکتفا شده است. دوربین اصلی دستگاه همان‌طور که انتظار می‌رود، از کیفیت بالایی برخوردار نیست و نبود فوکوس خودکار در آن نیز برداشت تصویر واضح از فواصل نزدیک را با مشکل روبه‌رو می‌سازد. ساختار منویی این دوربین نیز نسبتا ساده طراحی شده است. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین 1080p با 30 فریم در ثانیه است که در محیط‌های با نور بالا عملکردی مناسب می باشد.
سیستم‌عامل، رابط کاربری
حضور نسخه 4.4.2 سیستم‌عامل اندروید از همین ابتدا به ساختاری مدرن در بخش نرم‌افزاری اشاره دارد. ساختار منویی سیستم‌عامل نسبت به تجربه‌های پیشین ایسوس تغییرات متعددی را تجربه کرده است که از نخستین صفحه اینترفیس یعنی لاک‌اسکرین نمایان می‌شود. در این صفحه علاوه بر اطلاعات زمان و تاریخ و وضعیت آب و هوا، سه میانبر برای دسترسی مستقیم به اپلیکیشن دوربین، تماس و پیامک در‌نظر گرفته شده و در قسمت پایین آن نیز ضمن نمایش اطلاعات اپراتور، گزینه‌ای برای اجرای Google Now دیده می‌شود. با بازگشایی قفل صفحه‌نمایش وارد صفحه Home می‌شویم که برخی تغییرات ظاهری تنها نکته‌های متمایز کننده آن نسبت به گذشته تلقی می‌شوند.
ساختار پردازشی
ایسوس پس از مدل‌های اولیه سری تبلت ترانسفورمر و آزمودن چیپ‌ست‌های پردازشی انویدیا تگرا، تقریبا در تمامی تبلت‌های جدید این برند از پردازنده‌های اینتل اتم استفاده می‌کند. حضور اینتل در بخش پردازشی دستگاه با اینکه در عمل به تفاوت عمده‌ای نسبت به مدل‌های معمول مبتنی بر معماری ARM منجر نمی‌شود، اما نگاه و قلب خریداران را به تسخیر خود در می‌آورد و فروشندگان این کالا را نیز اغلب به مقایسه‌ای نه‌چندان صحیح میان این پردازنده و نمونه‌های مشابه لپ‌تاپی و دسک‌تاپی ترغیب می‌كند. پردازنده حاضر درTransformer Pad TF103CG از نوع Intel Atom Z2560 با دو هسته پردازشی 6/1 گیگاهرتزی و يك مگابایت حافظه کش است. حافظه رم دستگاه يك گیگابایت است و حافظه داخلی 16 گیگابایتی آن نیز تا 64 گیگابایت از طریق کارت حافظه امکان ارتقا دارد. از 16 گیگابایت حافظه اعلام‌شده برای این تبلت فضایی نزدیک به 1/10 گیگابایت برای انتقال محتوا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.


صفحه‌نمایش
ابعاد و رزولوشن صفحه‌نمایش از جمله نکات بدون تغییر در TF103 نسبت به گذشته است. صفحه‌نمایش 1/10 اینچی این تبلت دارای وضوح 1280×800‌ پیکسل است. در دنیای واقعی اما کیفیت این صفحه‌نمایش در اغلب موارد در سطح مطلوب و رضایت‌بخشی قرار داشته و در کاربری‌های معمول و در محیط‌های داخلی شرایط بهینه‌ای را ارائه می‌کند. روشنایی این صفحه‌نمایش نیز در سطح متوسطی قرار دارد.
نتیجه‌گیری
Asus Transformer Pad TF103CG تبلتی متوسط در امکانات مولتی‌مدیایی و سخت‌افزاری است که به لطف داک کیبوردی کاربران حرفه‌ای‌تر رده اداری و آفیس را هدف قرار می‌دهد.
حضور پورت USB فول‌سایز، پشتیبانی از سیم‌کارت، سیستم‌عامل مدرن و رابط کاربری کارآمد سایر نکات مثبت این تبلت را تشکیل می‌دهند.

منبع : تبلت ترنسفرمر پد ایسوس
 

جدیدترین ارسال ها

بالا