معرفی انواع CRM

behrooz0_o

New Member
سه نوع اصلی از CRM وجود دارد، و قبل از اینکه به جلو بروید و سیستم خود را برای کسب و کارتان اجرا کنید، این دقیقا همان چیزی است که در مورد تفاوت وجود دارد و هر کدام از آنها چیست. CRM شما را قادر می سازد تا به طور موثر با مشتریان و چشم انداز آینده ارتباط برقرار کنید و همیشه اطلاعات لازم را با شما داشته باشید. بدون آن، فرصت های ارزشمندی را می توان از دست داد.
سه نوع اصلی از CRM چیست؟

  1. عملیاتی
  2. تحلیلی
  3. مبتنی بر همکاری

1 مدیریت ارتباط با مشتری

این نوع سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، جریان فروش و بازاریابی و همچنین فرآیندهای خدمات را فراهم می کند. نقش اصلی آن ایجاد مدیریت کل است، و سپس آنها را در میان CRM در تماس هستند و تمام جزئیات را در همان زمان ضبط می کنند.

با توجه به فروش، مشتریان می توانند به طور موثر و موثر اطلاعات و اطلاعات را سازماندهی کنند. ماژول های مختلف آن عبارتند از مدیریت ارتباط و مدیریت و همچنین پیش بینی فروش.
2. CRM تحلیلی

تجزیه و تحلیل داده ها، عملکرد اصلی این CRM، به اطلاعات مشتری می پردازد و مدیریت را با درک بهتر وضعیت فعلی کسب و کار به ارمغان می آورد. تصمیم گیری می تواند بسیار موثر و صحیح باشد و اثربخشی کمپین را می توان ردیابی کرد. فروشندگان و پرسنل خدمات می توانند از اطلاعات ارائه شده برای پشتیبانی و بهبود روابط مشتری استفاده کنند. اطلاعات از بسیاری از کانال های مختلف جمع آوری شده و سپس به صورت ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و شرکت ها قادر به ارائه روش های تجاری در محل و تجزیه و تحلیل اثر بخشی KPI هستند.

برای مثال مشتری یک چاپگر را از یک فروشگاه آنلاین خریداری می کند. در پس زمینه، این اطلاعات گرفته شده و به CRM تغذیه می شود. هنگامی که او به صورت آنلاین به اینترنت می رود، به نظر چاپگر، چیزهایی به او نشان داده می شود، مانند جوهر و کاغذ. وقتی مدل های جدید بیرون می آیند، به وی ایمیل می شود و شرکت را فعال می کند. از اطلاعات شما برای تبلیغات و نظرسنجی استفاده کنید. بهتر از نیازهای مشتریان است و به ایجاد سهم بازار کمک می کند.
3.CRM مشارکتی

گاهی اوقات به عنوان یک CRM استراتژیک شناخته می شود، اطلاعات مشتری بین بخش های کسب و کار مانند فروش، بازاریابی، فنی، پشتیبانی و غیره به اشتراک گذاشته می شود.

بازخورد از پشتیبانی می تواند به طور فعال توسط تیم بازاریابی برای ارتباط با مشتریان هدف، مربوط به محصولات خاص استفاده می شود. بدون ارتباط با مشتری، این به طور کلی اتفاق نمی افتد زیرا اغلب داده ها به اشتراک گذاشته نمی شوند و تلفات ممکن است رخ دهد و همچنین ممکن است به رابطه مشتری آسیب برساند. هدف کلی بهبود تجربه مشتری، بهبود وفاداری و افزایش فروش است.

به عنوان مثال: مشتری یک ماشین جدید را خریداری می کند و سپس با آن مشکل دارد. اداره خدمات مشتری با سیستم فنی ارتباط برقرار می کند و داده ها وارد سیستم می شوند. این اداره که ماشین را فروخت، می تواند با خریدار تماس بگیرد تا اطمینان حاصل کند که مشکل آن در یک مشتری از دست رفته رخ نمی دهد و زمان لازم برای اطمینان از این که مشکل آنها به درستی اصلاح شده است و آنها پیشنهادات و معاملات خاصی را دریافت خواهند کرد، برای آنها، یعنی پوشش ضمانت ها و غیره آگاه هستند.

انواع مختلف CRM با ویژگی های مختلف و برنامه های کاربردی مجهز شده است. قبل از اجرای CRM، مطمئن شوید که استراتژی آینده را انتخاب کرده اید و گزینه مناسب برای نیازهای کسب و کار خود را خریداری می کنید.
 

mahshad123

New Member
یکی از بهترین انواع CRM نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (پارس ویتایگر) هست که به فروش آنلاین کمک می کند. در واقع با استفاده از نرم افزار CRM می توانید بازاریابی هدفمند و شخصی سازی شده داشته و مشتریان جدیدی جذب نمایید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا