معرفی انواع لپتاپ لمسی ایسوس

blues5

Member
لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی، سری جدیدی از نوت بوک هایی هستند که در حال حاضر بازار را در اختیار خود گرفته اند. که با این وجود روش کاری کاربران را به مورد تغییر وتحول قرار داده اند.
از جمله شرکت هایی که در این حوزه فعالیت پیشرفته ای داشتند می توان به کمپانی سونی و ایسوس اشاره کرد.
اگرچه برای خرید این گونه لپ تاپ ها نیازمند به صرف نسبتا بالایی هستیم اما برای همگام شدن با موج پیشرفت تکنولوژی و لذت بردن از آن چاره ای نداریم.
یکی از دغدغه های اصلی کاربران در هنگام خرید این سی از لپتاپ ها، ترس از عدم سازگاری و ارتباط متقابل کاربر با صفحه لمسی لپتاپ است
و نکته دیگر اینکه شاید این فکر به ذهن خیلی از افراد خطور کند، که اگر با صرف این هزینه، تاچ و حسگر لمسی صفحه نماش به مشکل برخورد چه کاری می توان برای دستگاه او انجام داد و آیا با وجود این ویژگی، باز هم این دستگاه نسبت به نمونه های معمولی از طول عمر بالایی برخوردار هستند و آیا ممکن است پس از مدتی از دقت و یا سرعت تاچ کاسته شود.
ot9z_touch.png
بهتر است بدانید شرکت هایی مثل ایسوس با ارائه لپتاپ های لمسی با کیفیت این درگیری های ذهنی را برای کاربر به کلی از بین برده اندو سری نوت بوک های مختلفی با این ویژگی را تولید و به بازار عرضه کرده اند.
یکی از این سری لپتاپ ها Zenbook هستند که علاوه بر نمای ظاهری شیک و زیبا، بسیار قدرتمند هستند. اگر بخواهیم مدلی را به عناون مثال نام ببریم می توان به UX301LA اشاره کرد. ان لپ تاپ 13 اینچی با صفحه نمایشی از نوع IPS LCD و رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل می توان از 10 لمس همزمان پشتیبانی کند.
خانواده بعدی، سری N است که می توان به مدل های N550JX، N550JK و N501VW اشاره کرد.
لپ تاپ N550JX که صفحه نمایش 15.6 اینچی دارد از سخت افزار با کیفیتی نیز ساخته شده است. این لپتاپ از پردازنده اینتل Core i7 با فرکانس 2.6 تا 3.6 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 950M با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی گرافیکی و 12 گیگابایت رم و همچنین 2 ترابایت حافظه داخلی و اصلی از نوع هارددیسک ساخته شده است.
کیفیت و دقت تصاویر نمایشگر به 1080 در 1920 پیکسل و در واقع همان فول اچ دی می رسد. چون این لپتاپ دارای سیستم عامل ویندوز 8 است بکار با صفحه نمایش لمسی راحت خواهد بود.
سری دیگر از این دست نوت بوک های لمسی ایسوس شامل تعدادی از لپتاپهای سری S از ویوو بوک های ایسوس هستند مانند مدل های S200، S300، S400 و ...
این مدل ها اگرچه دیگر تولید نخواهد شد اما در زمان خود جزو لپتاپ هایی بودند که داشتن صفحه لمسی، باعث افزایش بهره وری از دستگاه می شد.
وجود ویندوز 8 به طور پیش فرض در این لپتاپها کیفیت و کارآیی صفحه نمایش لمسی آن را بالا خواهد برد.
tf5m_41vcbykktil.jpg
ایسوس همچنین چند مدل از لپتاپ های سری VivoBook Flip خود را به نمایشگر لمسی مجهز نموده است. در این خانواده شاهد مدل های F550LD، TP301UA و ... هستیم.
Vivobook ها جزو لپتاپ های میان رده ایسوس محسوب می شوند که از قیمت مناسبی برخوردار هستند و به همین دلیل محصولی پرفروش محسوب می شوند. نمایشگر آنها از نوع چند لمسی حرارتی و براق است.
البته بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که vivobookها جزو مواردی هستند که از صفحه نمایشی با کیفیت عالی برخوردار نیستند مثلا در زیر نور زیاد و یا تابش خورشید کار کردن با آن ها کمی دشوار به نظر می رسد.
نمونه دیگر شامل خانواده ترنسفورمر بوک های ایسوس می شود. در این مدل ها شاهد تغییر وضعیت و گردش صفحه نمایش هستیم به گونه ای که حالت و شکل ظاهری تبلت را به خود می گیرد.
این لپتاپ ها با وجود متغیر بودن ظاهر خود و تبدیل شدن به حالت تبلت، هم بازار لپ تاپ و هم تبلت را تحت تاثیر خود قرار دادند. به طور مثال لپتاپ ایسوز مدل TP550 از این دست لپ تاپ ها به شمار می آید.
درنهایت خوشحال هستی که توانستیم به یاری شما نگاهی به این دسته ی کاربردی از لپ تاپ بپردازیم و اگر تصمیم گرفتیم کاربری لپ تاپ را افزایش دهیم به فکر تعویض آن با نمونه صفحه لمسی باشیم.

منبع : معرفی سری touch نوت بوک ایسوس
 

جدیدترین ارسال ها

بالا