معایب استفاده زیاد از افزونه ها در وردپرس

hasancom

New Member
بسیاری از کاربران وردپرس را با افزونه های حرفه ای و رایگان آن می شناسند و به جرات می توانیم بگوییم که اکثر کاربران به همین علت وردپرس را انتخاب می کنند. استفاده از افزونه تقریبا در همه سایت های وردپرسی به یک ضرورت تبدیل شده است و با نصب افزونه در واقع امکانات وب سایت شما بیشتر خواهد شد. اما آیا نصب بیش از حد افزونه برای وب سایت مفید است؟ این سوال ممکن است برای برخی کاربران وردپرس پیش بیاید. پس اگر به دنبال پاسخی مناسب هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
529028_8748_3.jpg

کاهش سرعت وب سایت :
سرعت یک وب سایت در واقع یک امر بسیار مهم محسوب می شود چرا که این موضوع برای موتورهای جست و جو اهمیت بسیاری دارد و سایت های که سرعت بارگزاری بالایی دارند سریعتر در گوگل ایندکس می شوند. پس بدانید که با نصب افزونه های زیاد لود وب سایت شما بالاتر خواهد رفت و این امر هم باعث افت رتبه شما در گوگل می شود و هم کاربران شما را کلافه خواهد کرد.

پایین آمدن امنیت وب سایت :
چندین هزار افزونه برای وردپرس نوشته شده است و ممکن است با نصب یک افزونه ناشناس که دارای باگ امنیتی است دسترسی به وب سایت شما برای هکرها آسان تر شود. پس پیشنهاد می کنم ابتدا از افزونه هایی که مورد تایید هستند استفاده کنید و حتی افزونه هایی که غیرفعال و ناشناس هستند را حذف کنید.


امکان تداخل افزونه ها :
با نصب افزونه های زیاد ، مخصوصا افزونه هایی که عملیاتی مشابه را انجام می دهند این امکان را فراهم می کنید تا دچار تداخل شوند و وب سایت شما را دچار مشکل کنند. پیشنهاد می کنیم قبلا از استفاده از افزونه ها توضیحات آن ها را به دقت مطالعه کنید و کم تر از افزونه های مشابه استفاده کنید.

دسترس پذیری :
برخی از افزونه ها که رایگان هستند ممکن است بعد از مدتی توسط طراح شان پشتیبانی نشوند و نسخه بروز شده برای آن ها ارائه نشود. پس پیشنهاد می کنیم حتما افزونه ها را به نسخه جدید بروز کنید و در صورتی که برای افزونه های قدیمی سایتتان بروز رسانی ارائه نشده است در صورت عدم نیاز آن را حذف کنید و یا از افزون های مشابه استفاده کنید.

امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد. موفق باشید …
اموزش وردپرس
 

جدیدترین ارسال ها

بالا