مطالعه آناتومی

Ali_CG

Well-Known Member
سلام دوستان
از امروز تصمیم گرفتم روی آناتومی بدن انسان تمرین کنم!
فعلا میخوام با سر و جزییاتش شروع کنم . . .
احتمالا همزمان با اینکه دارم بیس کلی رو میسازم توی مکس، روی جزییات هر قسمت توی زیبراش هم کار کنم!
در کل میخوام روی این کار وقت بزارم و تا جایی که میشه روی جزییات کار کنم . . .
امیدوارم که یادم نره از رفرنس هایی که جمع کردم استفاده کنم! :green:
این تاپیکو زدم که با جدیت ادامه بدم، شما هم راهنماییتون رو دریغ نکنید . . .

شروع از چشم!
کاری به نحوه مدلینگ دیگران کاری ندارم که چطوری و از کجا شروع میکنن! :green:
من اینجوری راحت ترم!
به نظرتون شروعش خوبه؟!
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    89.1 کیلوبایت · بازدیدها: 43

Mehroo

Member
علی جان امیدوارم چیزی که میگم دلسردت نکنه
درسته که میگی کاری به دیگران نداری که چطور شروع میکنن ولی لازم میدونم به عنوان یه دوست بهت بگم مدلینگ چهره از این روش کمی غیر اصولیه
یه اموزش مدلینگ چهره دیدیم از یو تیوب که صورت ناتالی پورتمن رو مدل میکنه دقیقا از چشم شروع میکنه تا .... انتها _ من چندتا پارت از اموزشش رو دیدو ولی نه از سبک کارش خوشم اومد نه از توضیحاتش _دلیل اینکه میگم غیر اصولی اینه که تقریبا نیاز به کنترل دو برابر تک به تک ورتکس هایی دارین که در گسترش پالیگان ها به وجود میان

به نظرم باکس مدلینگ و ساخت بیس کلی صورت و ایجاد جزئیات و فرم دهی خیلی زودتر و راحت تر شما رو به نتیجه مشابه و منظم تر میرسونه

باز هم خود دادنی
چیزی که تو مدلینگ مهمه استارت زدنه کاره که شما استارتش رو زدی و اینکه چطور به پایان برسونیش فرقی نمیکنه فقط وقت و انرژی هست که در به کار گیری تکنیک های مختلف صرف میشه
 

ROHAM WEB

Well-Known Member
سلام
کارتون رو دنبال می کنم و امیدوارم به اون نتیجه ای که دوست دارید برسید.
البته با mehroo موافقم.من خودم هم به شخصه نتونستم با این روش به نتیجه برسم.
در هر حال دوست دارم ادامه کارتون رو ببینم:rose:
موفق باشید
 

Ali_CG

Well-Known Member
علی جان امیدوارم چیزی که میگم دلسردت نکنه
درسته که میگی کاری به دیگران نداری که چطور شروع میکنن ولی لازم میدونم به عنوان یه دوست بهت بگم مدلینگ چهره از این روش کمی غیر اصولیه
یه اموزش مدلینگ چهره دیدیم از یو تیوب که صورت ناتالی پورتمن رو مدل میکنه دقیقا از چشم شروع میکنه تا .... انتها _ من چندتا پارت از اموزشش رو دیدو ولی نه از سبک کارش خوشم اومد نه از توضیحاتش _دلیل اینکه میگم غیر اصولی اینه که تقریبا نیاز به کنترل دو برابر تک به تک ورتکس هایی دارین که در گسترش پالیگان ها به وجود میان

به نظرم باکس مدلینگ و ساخت بیس کلی صورت و ایجاد جزئیات و فرم دهی خیلی زودتر و راحت تر شما رو به نتیجه مشابه و منظم تر میرسونه

باز هم خود دادنی
چیزی که تو مدلینگ مهمه استارت زدنه کاره که شما استارتش رو زدی و اینکه چطور به پایان برسونیش فرقی نمیکنه فقط وقت و انرژی هست که در به کار گیری تکنیک های مختلف صرف میشه

مرسی مهرداد جان
من خودم که آموزش زیاد دیدم! همه هم یا از باکس مدلینگ شروع کردن یا از همین چشم!
من که بیشتر ترجیح میدم با پلان شروع کنم! من فقط اول ابتدا و انتها رو مشخص میکنم بعد جزییات رو اضافه میکنم، اینجوری به نظرم سریع تر و بهتره . . .
از وایر یه مدل هم به عنوان راهنما استفاده میکنم! :wink:
مرسی از راهنماییت
سلام
کارتون رو دنبال می کنم و امیدوارم به اون نتیجه ای که دوست دارید برسید.
البته با mehroo موافقم.من خودم هم به شخصه نتونستم با این روش به نتیجه برسم.
در هر حال دوست دارم ادامه کارتون رو ببینم:rose:
موفق باشید

مرسی :rose:
خدا کنه این دفعه به نتیجه برسیم!
 

Ali_CG

Well-Known Member
بیس چشم رو ساختم، حالا میخوام ببرمش زیبراش و روش تمرین کنم! :-?
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    72.1 کیلوبایت · بازدیدها: 20
  • 2.jpg
    2.jpg
    42.8 کیلوبایت · بازدیدها: 15

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام علی جان
کارت خوب شده.سعی کن از تجربه های دوستان هم استفاده کنی:wink:
یه پیشنهاد هم داشتم :
اینکه اول یه رفرنس 3d خوب پیدا کن که توش topology رعایت شده باشه.مثلا الان چشمت ایراد داره و هنوز جای کار داره که تومکس روش کار کنی این عکسی رو که پیوست کردم رو نگاه کن.مگر نه مثل من بعد چند تا مدل ساختن تازه می فهمی بنا از پایه غلط است!
اون کسایی سریع به اهدافشون می رسن که به بیراهه نمی رن
شما استعداد بالایی داری.سعی کن یه برنامه ریزی خوبی هم داشته باشی
موفق و پیروز باشی:rose:
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    334.4 کیلوبایت · بازدیدها: 28
  • face1.jpg
    face1.jpg
    13.9 کیلوبایت · بازدیدها: 20
  • male-head-skull-muscle.GIF
    male-head-skull-muscle.GIF
    153.6 کیلوبایت · بازدیدها: 19

Ali_CG

Well-Known Member
عباس جان، مرسی از لطفت :rose:
این تاپیکو زدم که از تجربیات دوستان استفاده کنم دیگه . . .
قبلا یه مدل پیدا کرده بود، از چند تا نمای مختلف ازش عکس گرفته بودم، از اون به عنوان راهنما استفاده میکنم که زیاد از اصل موضوع پرت نباشم!
در کل وایرهای تمیز شبیه هم هستن و اصول توپولوژی خیلی شبیهی به هم دارن . . . ( یه عکس از اون مدل و یه توپولوژی تمیز دیگه ضمیمه کردم! )
جزییات تو مکس هم زیاد مهم نیستن، مهم زیبراشه! :green:
حالا یه امتحانی میکنیم شاید جواب داد . . .
نقشه شومی واسه قرنیه چشم دارم! :evil:
چشم نمونه چشم هم میخوام بسازم، آدم جوون، پیر، بچه، مچه! هیولا، ژاپنی . . .
سعی میکنم به نتیجه ای که میخوام برسم . . .
مرسی!
 

پیوست ها

  • 3.4-t.jpg
    3.4-t.jpg
    90.3 کیلوبایت · بازدیدها: 21
  • Wire.jpg
    Wire.jpg
    174.9 کیلوبایت · بازدیدها: 19

Ali_CG

Well-Known Member
یکم روی جزییاتش کار کردم، اینجوری شد
به نظرم که مورد داره! ولی دقیقا نمیدونم کجاهشه!:-?
کسی راهنمایی میکنه؟!
 

پیوست ها

  • 3.jpg
    3.jpg
    198.9 کیلوبایت · بازدیدها: 22

Gryphon

Member
فرورفتگی بالای چشم میتونه بیشتر خودشو نشون بده (smooth نکن مثلا به عکس آواتارت نگاه کن) بعد به افتادگی قسمت بالای فرورفتگی هم توجه کن، ضخامت پلک ها هم میتونه یه مقدار بیشتر باشه( تو دو سه تا آموزشی که دیدم خودشون میگن اینطوری بهتره:-?)، دو مورد بنی اسراییلی هم تو عکس نشون دادم:evil:
البته چهره ها متفاوتند (مخصوصا چشم ها) ممکن رفرنسی که تو ازش استفاده میکنی همینطوری باشه:rose::rose:
 

پیوست ها

  • cd75f03c01ff.jpg
    cd75f03c01ff.jpg
    158.7 کیلوبایت · بازدیدها: 18

Ali_CG

Well-Known Member
خیلی مرسی :rose:
کاملا درسته! من از عکس یه خانوم استفاده کردم که عکسش رو ضمیمه میکنم . . .
فکر کنم به خاطر اینکه قسمت های اطراف رو مدل نکردم نمیشه زیاد روش مانور داد . . .
احتمالا اگه بیس کل سر رو اول بسازم بهتر به نتیجه برسم!
 

پیوست ها

  • 15320192-md.jpg
    15320192-md.jpg
    37.6 کیلوبایت · بازدیدها: 13

Ali_CG

Well-Known Member
بیس صورت رو ساختم ولی جالب نشد!
حداقلش حالا بهتر میشه رو چشم و دهن و دماغش کار کرد . . .
بیس سر رو بعدا دوباره میسازم . . . :green:
فعلا اینو میبرم زیبراش تا بینم چطور میشه . . .
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    92.5 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • 3.jpg
    3.jpg
    44.4 کیلوبایت · بازدیدها: 13

Ali_CG

Well-Known Member
چند روزی بود دپرس شده بودم که چرا اونجوری که باید بشه نمیشه! :green:
خلاصه . . .! تازه فهمیدم که هنوز تناسب صورت و بدن رو نمیدونم! یعنی هنوز نمیدونم چشم، دماغ، لب، و . . . اینا دقیقا کجا هستن! :sad:
این شد که Head Proportion رو توی گوگل سرچ کردم . . .! :lol:
خلاصه . . . ! تازه فهمیدم اوضاع از چه قراره!
منم یه بیس آماده داشتم و افتادم به جونش!
در اصل تا اینجا فقط از دو تا عکس استفاده کردم که خیلی به درد بخور هستن! ( ضمیمه میکنم! )
ولی متاسفانه یه جورایی پیر و جوون با هم قاطی شدن!
به هر حال . . . تا اینجا روی محل قرار گیری اعضا کار کردم . . . خوشحال میشم ایراداتش رو بگید، به نظر خودم که گونه و لپ و ابرو از بقیه جاها مهم تر هستن . . .
:rose:
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    87.9 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • faceproportions1.jpg
    faceproportions1.jpg
    53.7 کیلوبایت · بازدیدها: 7
  • faceproportions3.jpg
    faceproportions3.jpg
    67.6 کیلوبایت · بازدیدها: 8

Gryphon

Member
خوب شده ادامه بده یا روی جزییات صورت کار کن یا بیس بدن رو بساز بعد وارد جزییات هر قسمت از بدن شو
:rose::rose:
 

Ali_CG

Well-Known Member
مرسییییی :rose:
چند روزی بود حوصلش رو نداشتم که روش کار کنم . . .
امروز یه مقدار روش تمرین کردم . . .
روی جزییات گوش و یه مقداری هم روی دماغ کار کردم . . .
ایراداتش رو اگه بگید لطف کردید . . . :rose:
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    91.3 کیلوبایت · بازدیدها: 17

hamed.f

Well-Known Member
علی جان به نظر من ،مدل سازيش رو خيلی خوب داری انجام ميدی:oops:
فقط يک پيشنهاد...
زيباترين منحنی دنيا...لبخند!
بهتر نيست يک کاراکتر شاد،مثل خودت رو بسازی؟!(شوخی کردم ،هرجور که خودت دوس داری:green:)
منتظر ادامش هستم.
 

Ali_CG

Well-Known Member
مرسی حامد جان
ولی این کاراکتر اینجوریش بیشتر مثل خودمه!
اینم همش اخمش تو همه! :green:
فعلا که حسش نیست، ولی هر وقت حسش بود روش کار میکنم و اگه شد از حالت های مختلف صورت تمرین میکنم . . .
:rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا