مشکل noise افتادن روی دیوار ها با mental ray

MmahdiB

New Member
سلام چجوری میشه سایه های به حالت noise رو تو منتال ری از بین برد؟

از day light استفاده کردم
 

Ultra3D

Well-Known Member
خوب باید ببینی کجا از مایش کم گذاشتی؟
ولی در کل می تونی با بیشتر کردن تنظیمات این بخش (multiplier) مشکلت رو حل کنی  
 

پیوست ها

  • 1221.jpg
    1221.jpg
    48 کیلوبایت · بازدیدها: 12

Baloot3D

مسئول بخش سخت افزار سه بعدی
سلام مهدی جان

اگراز نور Portal هم استفاده کردید که سعی کنید تعداد Shadow Samples رو روی 64 یا بالاتر تنظیم کنید .
تنظیم رو در قسمت کیفیت رندر روی نتظیمی که گذاشتم بذارید ایشالا که مشکلت حل میشه ولی این رو هم در نظر داشته باش که هر محیطی نیاز به تنظیمات خودش رو داره و باید با سعی و خطا به اون چیزی که می خوای برسی .

f6fc7b7c30e440848d3e.jpg


البته چون ظاهراٌ این تنظیمات رو برای تصویر غیر متحرک می خوای ، نیاز به تنظیم کیفیت بالا نداری .چون خطا در دقت محاسبات ، در هنگام انیمییشن زیاد به چشم میاد و نیاز هست تا تنظیمات رو بالاتر در نظر بگیری .

موفق باشید
 

MmahdiB

New Member
:rose:از پاسختون ممنون
چند تا سوال دارم
زمانی که برای رندر های شما طول میده چقدر هست
برا من با corei7 یک ساعت طول کشید
به نظرتون زیاد نیست؟
مثلا از vray دل کندم به خاطر زمان
درضمن الان با fg ی high و تغییر frame bufer از 16 به 32 رندر گرفتم ولی درست نشد:shock:
ممکنه تنظیمات تمام قسمت ها رو از ریز تا درشت برام بزارید؟
ودر دیگه اینکه من از دوربین استفاده نکردم ممکنه بخاطر اون باشه؟
و عرض شود که سیو vray رو به منتال convert کردم , ممکنه؟

و این هم عکس که هنوز کاملش نکردم



 

MmahdiB

New Member
و حالا یه جوک میگم بخندیم:lol:

وقتی داشتم نور های vray رو جمع میکردم , نور پنجره اتاق پشتی یادم رفته بود و این نور موزی باعث ایجاد noise روی

دیوار های اطراف خودش میشد.

از همه دوستان متشکرم

حتما برای سوال های زیادم مزحمتون خواهم شد.

و من کاملا در خدمت دوستانم هستم و اگه کاری و یا چیزه دیگه ای از دستم بر میاد :green:

و اما هنوز زمان استاندارد رندر با منتال رو نمیدونم؟
 

Ultra3D

Well-Known Member
کلا ً تو منتال ری بهت پیشنهاد نمی کنم که FG رو روی high بزاری و اصلا ً درست نیست چون تو سایت های خارجی مقایسه هایی که کردن و دیدن که فرق بین High , draft از نظر کیفیت بسیار کم هست در مقایسه با زمان رندر یعنی با افزایش FG زمان رندر خیلی بیشتر می شه ولی کیفیت آنچنان بالا نمی ره و من هم بهت پیشنهاد می کنم از گزینه های دیگه ای استفاده کنی( خودم خیلی منتال ری رو تخصصی یاد نگرفتم)
زمان رندری که گفتی نسبت به کیفیت عکست خوبه! زیاد هم نیست
البته تو وی ری دلیل زیاد بودن زمان رندر اول بخاطر اینه که GI رو هم اکثرا ً فعال هست و دیگه این که هر منبع نور یا متریالی subdivide داره و گزینه های تنظیم زیاد می شن و اکثرا ً افراد کیفیت ها رو بی خود افزایش می دن و زمان رندر زیاد می شه
و اگر نه تو رندر های حرفه ای خیلی وقت ها من دیدم که از تنظیمات پایینی استفاده می کنن ولی به خاطر رعایت بعضی از اصول و تکنیک های تکسچرینگ و نور پردازی پایه هیچ نویزی تو صحنه ایجاد نمی شه و در عینن حال کار بسیار حرفه ای و زیبایی می ده!
 

MmahdiB

New Member
سلام
برای این که تو منتال ری توی درز ها و محل قرار گرفتن اشیا روی زمین سایه ای مثل( سایه هایی که با skylight

با روشن کردن cost shadow ایجاد میکردیم )درست کنم باید با کدوم قسمت ور برم ؟:-?
 

Ultra3D

Well-Known Member
تو منتال ری من همچین افکت ها رو وقتی دیدم که GI رو روشن کنی و به جسمی که می خوای همچین افکتی زیرش ایجاد بشه تو properties اون گزینه receive GI رو بزن
البته GI تو منتال ری رندر رو خیلی سنگین می کنه (حتی بعضی وقت ها سنگین تر از وی ری) و اینجاست که قدرت منتال ری مشخص می شه
البته به طور کلی برای صحنه ای که گذاشتی GI لازم نیست چون از نور portal استفاده کردی و یک جورهایی کار همون GI رو انجام می ده و اگه
به Help مکس نگاه کنی درباره این نور نوشته که یک راه حلی برای استفاده نکردن از GI هست و به همین خاطر هست که تو صحنه های بدون پنجره که هم از GI و هم از Portal استفاده نمی شه کار غیر واقعی و سخت می شه

attachment.php
 

پیوست ها

  • 12122.jpg
    12122.jpg
    76.5 کیلوبایت · بازدیدها: 32

MmahdiB

New Member
از راهنمایی هات ممنونم:wink:

حالا این عکسو کجا بزارم بچه ها اشتباه هامو بگیرن؟



منو باش این دم امتحانایی فیلم یاد هندستون کرده:oops:
 

Ultra3D

Well-Known Member
کار خیلی خوبی داری
نمی شه از لحاظ فنی اشکال گرفت و فقط یک سری رعایت اصول معماری هست که شامل ترکیب رنگ ها برای چشم نواز کردن بیشتر کار هست
پرده ها رو خودت ساختی و متریال دادی؟
 

MmahdiB

New Member
بعضی از مدل ها از جمله پرده از مدل های شرکت evermotion هست (archmodel vol 60) که اگه شغلت همین

کارها هست بهت توصیه میکنم حتما بخری که واقعا در زمانت صرفه جویی میشه.

یا اگه adsl داری دانلود کنی.:rose:

من چند تا لینک دارم برا دانلودش ولی نمیدونم درسته یا نه .اگه خواستی بهت میدم.


ولی واقا برام سواله چجوری و با چه دستوری این مدل ها رو میسازن؟

در ضمن اگه پیشنهادی هم درباره معماریش داری واقعا ممنونت میشم.
 

Ultra3D

Well-Known Member
ممنون
خیلی وقته که یک سری از Archmodel ها رو خریدم ولی فکر کنم تا 55 هستو اون فقط دیگه آخرش بود والان تا 78 هم اومده که خیلی توپ هستن
ADSL دارم ولی برام به صرفه نیست دانلود کنم ... چی کار دارم دانلود کنم و اون همه وقت و هزینه ترافیک بدم ، وقتی که می تونم هر DVD v, 1000 تومن بخرم

درباره معماری هم باید بگم که من معمار نیستم ولی برو کارتو بزار تو مدرسه گرافیکی امیرالمونین که لینکش تو امضام هست و اونجا مکس کار های خوبی و معلم و معمار های مکس هست که درابره کارت هم نظرهای خوبی می دن
فقط اون سقف کاذب برام خیلی غیر عادی هست (آخه خیلی تو رفته)
 

جدیدترین ارسال ها

بالا