مشکل 3max 2015 Zoom/pan

mostafa73

New Member
سلام دوستان در مورد این مشکل خیلی گشتم ولی جایی جواب درست و حسابی پیدا نکردم
ممنون میشم از اساتید راهنماییم کنن

توی 3دی مکس 2015 قسمت zoom/pan نداره که به طور مستقیم بشه روی بگراند زوم کرد چون وقتی بگراند یک کاراکتر رو وارد میکنی و وقتی میخوای روش زوم کنی که طراحی رو دقیق انجام بدی بگراند بزرگ نمیشه بلکه فقط سطح خط کشی شده بزرگ میشه
ممنون میشم بگید این مشکل رو چطوری حل کنم یعنی این که بشه روی بگراند زوم کرد
در ضمن ایا این مشکل توی 3دی مشکل 2016 حل شده ؟ اگه این مشکل حل نشه مشجبور میشم برم روی 3دی مکس 2012
 

setareh26

New Member
منم همین مشکل رو دارم .. خیلی گشتم ولی راه حلی پیدا نکردم .. ای کاش یه نفر جواب بده ...............
 

mostafa73

New Member
دارم 3دی مکس 2016 رو دانلود میکنم ببینیم چطور هست ایشالا که این مشکل رو نداشته باشه
 

sd70

Active Member
تا جایی که من اطلاع دارم از نسخه 2014 به این طرف گزینه lock/pan zoom حذف شده. اصلا چرا به جای بکگراند از یک plane استفاده نمی کنین؟
 
آخرین ویرایش:

amin256

Well-Known Member
شما اگر Display Driver رو به Direct 3d که مد قدیمیتریه سروکله این گزینه پیداش میشه.
شما از plane استفاده کن چون دقتش خیلی بهتره و فکر میکنم مکس کار خوبی کرد که تو مدهای بالاتر این گزینه رو حذف کرد.
 

setareh26

New Member
ممنون از راهنماییتون .. اما میشه یه کم توضیح بدین چطور باید از plane استفاده کرد ؟ یه دنیا ممنون میشم ..........
 

sd70

Active Member
در نمای مورد نظرتون یک plane ترسیم کنید. ابعاد اونو با توجه به ابعاد مدل تون تنظیم کنین (فقط توجه داشته باشین که نسبت طول به عرض plane باید با نسبت طول به عرض تصویر مورد نظر یکسان باشه). حالا کافیه یک متریال از تصویر مورد نظرتون بهش اختصاص بدین. ساده ترین و سریع ترین راه برای این کار هم اینه که تصویر رو روی plane درگ کنید تا بهش اختصاص داده باشه (برای کنترل بیشتر میشه از متریال ادیتور استفاده کرد).

بهتره plane رو قدری عقب تر ببرید تا تداخلی با مدل تون ایجاد نکنه. همچنین اونو freeze کنید تا موقع انتخاب آبجکت ها مزاحمتی ایجاد نکنه. (توصیه میشه یه لایه جدا برای تصاویر رفرنس تون ایجاد کنید و plane ها رو داخل اون قرار بدین)
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا