مشکل "ی" در win2000

Mania

Member
سلام

لطفا بگین که چیکار کنم که حرف "ی" رو در win2000 به صورت بریده شده نبینم؟

ممنون
 

Parham

Well-Known Member
متاسفانه در ویندوز های قبل از XP یک مورد اشکال در شیوه نمایش "ی" فارسی به چشم می خورد. حرف "ی" که به صورت استاندارد می بایست با کلید D تایپ شود، مشکل داشته و در صورتیکه در وسط کلمه قرار گیرد به صورت "ی" آخر باقی می ماند و در حقیقت "ی" مکثوره عربی را نشان داده خواهد شد، کاربران ویندوز 2000 مجبور هستند به جای زدن کلید D، کلید های Shift + X را فشار دهند و حرف "ي" عربی را که دو نقطه در زیر آن است را به جای "ی" فارسی تایپ کنند تا نمایش حرف "ی" به درستی انجام شود. این مشکل مربوط به قلمهای فارسی ویندوز های قبل از XP است و در نسخه ویندوز XPبر طرف شده است. برای رفع این مشکل شما می توانید قلمهای استاندارد فارسی ویندوز XP را روی ویندوز خود نصب کنید.برای دریافت نصب کننده قلمهای استاندارد فارسی ویندوز XP اینجا کلیک کنید.
این نصب کننده تمامی قلم های استاندارد فارسی ویندوز را به روز می رساند. نام این قلمها عبارتند از:
Arial, Courier New, Microsoft Sans Serif, Tahoma, Times New Roman
 

EDSON

Member
سلام دوستان
فايل kbdfa.dll را هم بايستي كپي كنيد
براي نصب ويندوز و آفيس بطور اتوماتيك از پكيج هاي my windows استفاده كنيد
http:\\edson203.persianblog.com
 

Mania

Member
kbdfa.dll

دوست خوبم اگه ممکنه بگین که kbdfa.dll رو از کجا میتونم کپی کنم؟
 

Mania

Member
تایپ

پرهام جان

آیا این راه حل مشکل نمایش "ی" رو هم حل میکنه؟ چون من نمیخوام چیزی تایپ کنم و مشکلم اینه که در صفحات فارسی "ی" وسط رو بریده میبینم.
 

[EHSAN]

Well-Known Member
همه اين راهها رو كه گفتين بدرد نميخوره و كلي دنگ و فنگ داره من يه نرم افزار دارم كه توي ويندوز XP امتحانش كردم خيلي خفن مياد تمام ايراد هاي كيبورد رو اصلاح ميكنه يعني يه كيبورد فارسي فارسي تحويلت ميده تقريبا مثل كيبورد ويندوزهاي 98 فارسي.. هر وقت آپلودش كردم لينكشو ميدم حالشو ببرين... :lol: :lol:
سعي ميكنم فردا كارو تموم كنم.. :wink:


ارادتمند
احسان
 

[EHSAN]

Well-Known Member
نميدونم چرا امروز رسيدم آپلودش كردم حالا اينم خدمت شما حسابي حالشو ببرين.. :lol:
درضمن اينم بگم كه اين نرم افزارو يكي از دوستاي خوبم برام فرستاده.. :oops:

icon_atarrow.gif
اينم لينكش.. :eek: :eek:

ارادتمند
احسان
 

Parham

Well-Known Member
یک نکته که خیلی‌ مهم هستش ! به هیچ عنوان فایل درایور صفحه کلید فارسی خود را kbdfa.dll تغییر ندهید، چرا که با تغییر دادن این فایل در هنگام فشار دادن کلید D، "ي" عربی را که کد آن متفاوت است و دو نقطه زیر آن است به جای "ی" فارسی تایپ می کنید. متون تهیه شده به این روش خارج از استاندارد فارسی می باشند و در آینده دچار مشکلاتی از قبیل عدم جستجوی آن کلمه در ویندوز های سالم می شوید. در صورتی که قبلا درایور صفحه کلید خود را تغییر داده اید، باید فایل اصلی را دوباره از CD ویندوز باز گردانید و یا می توانید برای دریافت درایور صفحه کلید استاندارد ویندوز اینجا را کلیک کنید.
 

[EHSAN]

Well-Known Member
اين فايلي رو كه ميگي من قبلا گرفتم.. باز اونم نميتونه جاي اون نرم افزاري رو كه براي دانلود گذاشتم بگيره اون اصلا كارش سواس من تا حالا باهاش به مشكل برنخوردم ميگم يه بارم خودت امتحانش كن حتما مشتريش ميشي. :lol: :lol: :lol:

ارادتمند
احسان
 

جدیدترین ارسال ها

بالا