مشکل نویز داشتن render

kaboos.2

New Member
سلام خدمت اساتید
یه مشکلی برام پیش اومده اگه می شه کمک کنید
تو render نویر داره
light cache هم تغییر دادم درست نشد
ممنون می شم راهنمایم کنید
b.jpg
 

mahmoudz

Active Member
سلام خدمت اساتید
یه مشکلی برام پیش اومده اگه می شه کمک کنید
تو render نویر داره
light cache هم تغییر دادم درست نشد
ممنون می شم راهنمایم کنید
مشاهده پیوست 107857

سلام...برای اینکه نویزهای کار برطرف بشه باید سمپل متریال ها و نور و دوربین و سمپل ها در لایت کش افزایش پیدا کنه...ولی زیاد افزایش ندید چون روی سرعت رندر خیلی تاثیر داره
موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

kaboos.2

New Member
سلام...برای اینکه نویزهای کار برطرف بشه باید سمپل متریال ها و نور و دوربین و سمپل ها در لایت کش افزایش پیدا کنه...ولی زیاد افزایش ندید چون روی سرعت رندر خیلی تاثیر داره
موفق باشید
مرسی عزیز ولی می شه یکم بیشتر توضیح بدید
تازه 3d یاد گرفتم زیاد بلد نیستم
مرسی
 

mortezan

Active Member
سلام
lightcath.jpg
اون فلش کوچیک رو مطمعن نیستم ولی روی interp. samples تقریبا مطمعنم که مربوط به نور میشه...
 

mahmoudz

Active Member
سلام... ابعاد خروجیتون چقدره...
هر چقدر میزان sample size در light cache کمتر باشه نویز ها کمتر می شه...معمولا این عدد بهتره روی 0.005 باشه...
گزینه subdivs در light cache هم خیلی مهمه و تا حدودی بستگی به کارتون داره...
اگر می خواهید از کارتون تست بگیرید این subdivs رو خیلی هم می گیرند و معمولا روی 400 یا 500 می زارند چون میزان زیاد این گزینه زمان رندر رو زیاد می کنه و میزان کم آن برای سریع نمایش دادن کار و تست مناسب می باشد...
موتور رندر اولی که همون irradiance map باشه هم برای رندر تست بزارید روی very low و زیرش یه سری گزینه ها زیرش هست که من از اونا زیاد سر در نمیارم...برای رندر نهایی هم روی mediumبزارید... خب اینا تنظیمات موتور رندر بود...

در بخش متریال vray mtl در بخش رفلکشن و رفرکشن یه گزینه هست یه گزینه هست با نام subdivs...این گزینه هم خیلی مهمه...میزان زیادش زمان رندر رو فوق العاده بالا می بره و میزان کمش احتمال داره کمی کار رو نویز دار کنه...
این subdivs داخل هر دو هست (رفلکشن و رفرکشن) اگر یه متریال داشتید که نور ازش رد نمی شد و مثل شیشه نبود....پس نیاز نیست subdivs در بخش رفرکشن رو افزایش بدید چون اصلا نیاز ندارید...
ولی اگر متریال شیشه ای بود که هم مثلا نور رو عبور می داد و هم رفلکت داشت ..اینجا باید کمی subdivs هر دوشون رو کمی افزایش بدید...

خب در قسمت تنظیمات نور هم باز یه گزینه هست با نام subdivs که این هم باز مهمه...اگر مثلا نور خورشیدی که وارد شده کمی نویز داره..باید کمی آن را افزایش بدید...

در تنظیمات دوربین هم باز subdivs رو داریم که اونجا هم کارش بر طرف کردن نویزه...
حالا چطور متوجه بشیم که چقدر باید افزایش بدیم...

در تنظیمات رندر که با کلید f10 میاد ..یه بخش داریم با نام رندر المنت....
کلید add رو بزنید...بعد این مواردی رو که بهتون میگم رو انتخاب کنید... و اوکی کنید
vray global illumination
vray lighting
vray reflection
vray sample rate

بعد دوباره وارد تنظیمات رندر بشید(f10) و در کرکره بالا گزینه وی ری رو انتخاب کنید و در بخش vray:: Frame buffer چک باکس enable built - in frame buffer رو فعال کنید و حالا رندر بگیرید...
وقتی رندر می گیرید در قسمت بالا سمت چپ که کرکره هست که نوشته RGB color...اون رو باز کنید... و 4 تا گزینه ای که در بالا بهتون گفتم رو مشاهده می کنید...

vray global illumination....این مربوط به بخش جی آی یا همون بخش light cache و irradiance map می باشد که اگر در پنجره رندر و بخش vray global ill.... نویزی رو دیدید آنها را باید افزایش بدید.....
یادتون باشه که subdivs ها را باید همزمان افزایش بدید و اینطور نشه که یکی از subdivs ها بشه مثلا 1000 یکی بشه 150.....بطور میانگین باید به هم نزدیک باشن...
vray lighting اگر نویز وجود داشته باشه با افزایش subdivs در بخش تنظیمات نور میتونیم نتیجه رو در vray lighting بخش پنجره رندر مشاهده کنیم..
vray reflection این هم مثل بالایی اگه نویز داشت باید به بخش مترشیال رفته و در بخش refl میزان subdivs را افزایس بدید....
vray sample rate ..این گزینه مربوط به لبه ی آبجکت ها می باشد و تنظیمات هم در بخش subdivsهای بخش antialiasingاست که اگر adaptive dmc رو انتخاب کنید دو تا گزینه درگه هم داره با نام های min subdivs و max subdivs.......میزان mis subdivs همیشه روی 1 است و max subdivsمتغیره ...

نکته: افزایش خیلی زیاد و بیش از حد subdivsها در اکثر بخش ها موجب افزایش زمان رندر میشه...
موفق باشید...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا