مشکل زبان فارسی در ASP هنگام استفاده از mySQL

hoom

Active Member
دوستان سلام

من یه مشکل اساسی در استفاده از بانک اطلاعاتی mySQL توی ASP دارم و اونم اینه که فرض کنید یه صفحه هستش که نوشته های فارسی داره و با فرمت UTF-8 هم ذخیره شده که اون نوشته ها رو نشون بده. حالا اگر سعی کنید اطلاعات فارسی ذخیره شده در mySQL رو بخونین اونا رو بصورت کاراکترهای ناخوانا نشون میده و اگر صفحه رو با فرمت عادی ANSI ذخیره کنید اطلاعات دیتابیس رو درست نشون میده ولی خب طبیعتا ایندفعه نوشته های فارسی موجود توی خود صفحه رو اشتباه نشون میده.
من توی اینترنت نگاه کردم و دیدم که درایور ODBC که برای ارتباط ASP با بانک اطلاعاتی mySQL لازمه این باگ رو داره. PHP این مشکل رو نداره چون از توابع خودش برای برقراری ارتباط استفاده میکنه و احتیاجی به درایور نداره.

حالا کسی تا حالا تونسته این مشکل رو یه طوری حل کنه؟ آیا یه درایور یا کامپوننت دیگه ای برای ASP سراغ دارین که بشه مثل PHP مستقیما با mySQL ارتباط برقرار کرد؟

خیلی ممنون
 

farid-a

Member
با asp نمیدونم اما واسه net. یه کمپوننت درست کرده بودن که مستقیما به mysql دسترسی داشت.
من خودم استفاده کردم خیلی باحاله....
 

hoom

Active Member
سلام

راهش رو پیدا کردم، یعنی یه کامپوننت خودم نوشتم که مستقیما از mySQL بخونه و از ODBC استفاده نکنه، درضمن کاراکترها رو هم تغییر نده. اینطوری هم برنامه سریعتر شده هم حروف فارسی رو خیلی خوب نمایش میده، در ضمن لازم نیست 25000 دلار هم بابت لیسانس MS SQL Server بدیم

ارادتمند
 

جدیدترین ارسال ها

بالا